Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 27 juli 2020, 19:17
bert l. schreef: ma 27 juli 2020, 09:06 Krasse knar. Hoeveel 60plussers hebben al een UHR9 op hun naam?
Ik ken niet alle renners maar was tot nu toe Fred de oudste?
Ik denk dat ik met "oudste gek op de UHR" nu Bert niet kan meer verslaan :(( .
Fredje is nog lang geen 60, dus duurt zo'n 120 uur. Tot die tijd nog een jonkie :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bert heeft wel lef om jou die titel af te nemen. Scheelt dat ie het waardig gedaan heeft :bier:
Sterkte de komende uren Fred :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 27 juli 2020, 19:17
bert l. schreef: ma 27 juli 2020, 09:06 Krasse knar. Hoeveel 60plussers hebben al een UHR9 op hun naam?
Ik ken niet alle renners maar was tot nu toe Fred de oudste?
Grote Fred is nog een broekie
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Toch wel respect voor de mannen die de 9 routes aan elkaar lussen... Mooi mannen! :-q Ik laat 'm nog even schieten...

Zelf vandaag de 'oude' 7 routes aan elkaar geschakeld gereden: https://www.strava.com/activities/38335 ... 2206462280

Een klein beetje geholpen door de route verkorting van Leersum door de werkzaamheden in het bos, maar Kluitech vind het oké, dus hij telt... :winkie:

Vanochtend om ca. 11.00u vertrokken vanaf Leersum, bij de parkeerplaats naast De Donderberg en vanaf daar de 5 aan de oostkant gepakt: LE/AM/RH/KW/HG en daarna via de verbindingsroute naar Zeist en Austerlitz gereden. Het Leersumse Veld ligt misschien iets centraler, maar de auto stond zo mooi in de schaduw, maar daardoor wel een paar kilometertjes extra fietsen. Voor mijn gevoel de route lekker ingedeeld qua snelheid. Een beetje laten opjutten op Zeist en Austerlitz, maar dat was uiteindelijk wel lekker en goed voor het gemiddelde. :tong Alleen het kleine puistje op de weg terug naar de auto op de Maarsbergseweg voelde ik wel even in de benen, maar buiten dat eigenlijk geen last. Binnen de 6uur gereden, met 2x 10min om even een paar boterhammetjes weg te werken. Het eet immers zo lastig op de singletracks. :wink:

Nog bedankt voor de tips om de auto strategisch te plaatsen halverwege. Dat kwam voor mij qua eten en drinken precies goed uit, met de temperatuur en omstandigheden van vandaag en hoefde ik niet rond te rijden met iets op mijn rug. Wel zo prettig. :-q

Onderweg heeft niemand me ingehaald, of zo rustig met de snelle jongens (waar ik vandaag even in moest houden), of heb ik nou zo lekker doorgereden. :wink:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Joop! schreef: wo 29 juli 2020, 18:54... of heb ik nou zo lekker doorgereden. :wink:
Dat laatste dus. En als je de UHR7 kunt, dan is het maar een kleine stap naar UHR9. De km's tussen einde AU en begin LV stellen geen fluit voor.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Even snel zitten rekenen, maar dat is met LV/HV en de aanrijdroutes ook nog stiekem een 60km volgens mij. Als zelfstandige afstand een eitje... Maar is ook wel weer zo'n 3 uurtjes extra onderweg.

Heb in ieder geval nu een richting wat ik kan verwachten; 'k zie het in ieder geval als de volgende uitdaging. Misschien als tussenstap Willem Altes variant: UHR 7 + DT 2 pakken. Kan ik die twee routes ook van de lijst af halen hier in de regio.
Kwintelooijen was er namelijk ook zo'n eentje die ik vandaag voor het eerst heb gereden, zolang ik al op de UHR fiets. Hij moest in de route, dus ik kwam er niet onderuit. Weet eigenlijk niet waarom ik 'm al die tijd heb laten liggen, want hij is best gaaf, ondanks het stevige klimwerk.
Die was vandaag ook vooral de grote onbekende van hoe ik deze rit moest gaan aanvliegen en met welk tempo. De overige 8 op de UHR ken ik wel, maar dat kleine rondje met die 120hm's niet. Toen ik die eenmaal gehad heb, viel het me nog wel mee en heb ik het tempo iets omhoog geschroefd.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Misschien zelfs wel dankzij dat stevige klimwerk. :wink:

Als je aan het einde van deze rit er niet helemaal doorheen zat dan lijkt die UHR9 me inderdaad geen enkel probleem. Ja, het is nog een paar uur extra maar niet continu op hoge inspanning en ook niet met zwaar klimwerk als bij Kwintelooijen. Die paar uurtjes extra is puur een mentaal iets. Opknippen in stukjes. Eerst heen, dan route 1, dan route 2. Daarna ben je klaar en hoef je alleen nog maar even terug naar de auto. :bier:

Vergeet ook niet dat je rondom de Vuursche routes op twee plaatsen direct aan de route kunt pauzeren op een terras met de mogelijkheid om weer aan te sterken.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Joop: Als “bejaarden” van dit forum het kunnen, dan stel een UHR9 eigenlijk weinig voor. :winkie:
Wat Bert idd aangeeft met stap van 7 naar 9 is niet zo groot, alleen idd 3 uurtjes extra. Gewoon eerder je bed uit en niet om 11:00u een keertje komen aankakken..........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Ik heb vakantie hè... Straks gaat het nog op werken lijken. :wink:
...maar goed, ik met mijn 40jr, heb daarmee nog geen goed excuus blijkbaar. :D
Bottecchia schreef: wo 29 juli 2020, 21:28 ...Vergeet ook niet dat je rondom de Vuursche routes op twee plaatsen direct aan de route kunt pauzeren op een terras met de mogelijkheid om weer aan te sterken.
Dat is zeker een pluspunt...
...op die andere stukken eigenlijk alleen bij het Beauforthuis.
Laatst gewijzigd door Joop! op wo 29 juli 2020, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Allemaal top adviezen. Op tijd op pad, waardoor je de 7 al voor de middag gedaan hebt. Als je Kwintelooijen gehad hebt, dan heb je het zwaarste gehad. De rest is gewoon een paar uur doortrappen. Die laatste twee kan je mooi tussendoor nog wat pauzes pakken
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Joop! schreef: wo 29 juli 2020, 21:33 Ik heb vakantie hè... Straks gaat het nog op werken lijken. :wink:
...maar goed, ik met mijn 40jr, heb daarmee nog geen goed excuus blijkbaar. :D
Bottecchia schreef: wo 29 juli 2020, 21:28 ...Vergeet ook niet dat je rondom de Vuursche routes op twee plaatsen direct aan de route kunt pauzeren op een terras met de mogelijkheid om weer aan te sterken.
Dat is zeker een pluspunt...
...op die andere stukken eigenlijk alleen bij het Beauforthuis.
Bij Molecaten Ginkelduin kun je terecht voor een appeltaartje of lunch, zit op 200 meter van het begin van het gelijknamige deel van de route Leersum
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Niet zo snel aan gedacht; maar dat klopt ja... Even iets verder het park op rijden. Maar goed voor mij niet direct interessant op die eerste "5"

Wellicht voor anderen wel interessant: een paar andere punten waar je nog zou kunnen stoppen op de "5", die redelijk kort op/aan de route liggen en waar je met je MTB-/fietsoutfit niet direct gek wordt aangekeken:
- 't Berghuis Amerongen; is wel een klein beetje zoeken vanaf de start van de route Amerongen aan de Bergweg.
- De Proloog; even bergaf bij de oversteek van Amerongen naar Hoge Ginkel/Leersum
- Paviljoen Thijmse Berg (van Rhenen via de oostkant naar Kwintelooijen aan de linker kant)
- Restaurant Klein Zwitserland in Driebergen (vlak voordat je via de Traaijweg en parkeerplaats Bornia de route Zeist op rijdt)
- Beauforthuis in Austerlitz
- Buiten in de Kuil in Lage Vuursche + enkele pannenkoekenhuisjes in Lage Vuursche zelf (maar dan moet je wel even iets verder van de route af).
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

@Joop: 20km extra vanaf Au. Twee keer naar het terras van de Kuil. Bij elke doorkomst.
Motto “Dagje Uit, Hapje Eten”
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Met mijn licht bourgondische insteek ben dan wel bang dat ik niet meer van het terras af kom Bert... :bier: :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Je mist nog:

Theehuis 't Hooge Erf. Direct aan de route Hoge Vuursche vlak voor de oversteek van de Hilversumsestraatweg.
Plaats reactie