Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zei een beetje balen. En stiekem is dat wel niveau ach ja. Zo drama is het ook weer niet. Het feit dat ik afgelopen twee jaar in Duitsland zat geeft wel aan dat ik liever wat anders ging doen. De routes blijven wel liggen (althans, je weet het nooit) En er broed wel een idee om wellicht ooit over delen van de routes vanuit Lage Vuursche in meerdere dagen via Ede en Oosterbeek naar Nijmegen of wellicht verder te rijden. Ben nog lang niet met pensioen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Tijgerhaai schreef: zo 18 juli 2021, 11:26 Ik zei een beetje balen. En stiekem is dat wel niveau ach ja. Zo drama is het ook weer niet. Het feit dat ik afgelopen twee jaar in Duitsland zat geeft wel aan dat ik liever wat anders ging doen. De routes blijven wel liggen (althans, je weet het nooit) En er broed wel een idee om wellicht ooit over delen van de routes vanuit Lage Vuursche in meerdere dagen via Ede en Oosterbeek naar Nijmegen of wellicht verder te rijden. Ben nog lang niet met pensioen. :winkie:
Grand vanalleswat :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zo iets. Als ik klaar ben met mijn trail bike aan stront rijden en dan maar weer mijn XC bak er maar weer bij pak.
◼︎ Go round the outside.
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Even voor mijn beeldvorming kun je nu dus rijden (van NW naar ZO) Hoge Vuursche, Lage Vuursche, via Soest naar Austerlitz (+kinderroute), Zeist, Leersum, Amerongen, Rhenen (Kwintelooijen), Rhenen. Waarbij het wachten is op herstel van de route van Leersum.

Vroegah zat Hoge Ginkel er nog bij, maar die is dus dicht. En hoe zit dat dan met Woudenberg (Henschoten) en Leusden (Den Treek)?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je opsomming klopt.
Eerder is gezegd dat Woudenberg en Leusden niet meetellen. Ze meenemen in je route mag natuurlijk altijd. ;-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Leersum is momenteel voor de helft open. Je kunt niet over de Donderberg, niet over Breeveen en niet over Leersums Veld. Dat gaat nog wel een paar maanden duren
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

bert l. schreef: zo 18 juli 2021, 15:19 Leersum is momenteel voor de helft open. Je kunt niet over de Donderberg, niet over Breeveen en niet over Leersums Veld. Dat gaat nog wel een paar maanden duren
Begrijpelijk, wel jammer. Ik had graag in mijn vakantie nog een een poging gedaan om een UHR8 gereden. Misschien dan toch maar doen en de kortere route Leersum voor lief nemen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

UHR 8.5. Qua kilometers gaat het niet eens veel schelen. Je gaat wel een paar hoogtemeters missen. En je hebt tzt in het bejaardenhuis wat te vertellen. "Ik reed de GT UHR in het jaar van de grote valstorm van Leersum"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Misschien moeilijk te beantwoorden vraag, maar ik stel hem toch. Ik wil binnenkort toch ook eens een UHR8 rijden (waarbij ik gedeeltelijk one-way zal gaan dus geen echte grand tuhr), Maar ik weet niet zo goed hoe hard je zou moeten gaan voor zoń lange route. Heeft iemand een mening over een verantwoorde hartslag (of zone) om het een uur of 10-12 vol te houden?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Met 20kmh deed ik er vorig jaar 12 uur over incl. pauzes. Momenteel zou het mij krap aan lukken gezien de hoeveelheid tijd tussen zonsopkomst en zonsondergang.
Je poging telt nl. alleen als je hem met daglicht rijdt
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bert l. schreef: wo 8 september 2021, 16:15 Met 20kmh deed ik er vorig jaar 12 uur over incl. pauzes. Momenteel zou het mij krap aan lukken gezien de hoeveelheid tijd tussen zonsopkomst en zonsondergang.
Je poging telt nl. alleen als je hem met daglicht rijdt
Zoals gezegd wordt het sowieso geen poging omdat ik vanaf Leersum wil beginnen en dan alles oostelijk met mijn vriendin heen en weer wil doen, en dan vanaf daar one way naar zeisterlitch en lage Vuursche en dan naar huis (Utrecht) fietsen. Dus sowieso niet de standaard route, wel alle acht vaste.
Zal idd één van de komende weekenden moeten gebeuren want anders is er niet genoeg licht, zal niet illegaal rijden!
Maar vind het dus zelf niet erg om de laatste kilometers naar huis na zonsondergang te rijden. Ik weet dus alleen niet zo goed hoe te temporiseren op zo'n lange rit.
Vorig jaar 100 km over routes in rijk van Nijmegen in zes uur rijtijd gedaan. Ben nu wel veel fitter. En dat was ook 1500 hm
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Als ik jouw was zou ik vooral rijden in D1 en als het na 6 uur nog lekker gaat, tempo verhogen en langzaam naar D2 gaan.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

wibas schreef: wo 8 september 2021, 16:56 Als ik jouw was zou ik vooral rijden in D1 en als het na 6 uur nog lekker gaat, tempo verhogen en langzaam naar D2 gaan.
Dit klinkt wel logisch, rustig beginnen en als het goed gaat tandje bij.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ik doe altijd gewoon rustig aan bult op. Daar ga je anders mogelijk te diep. De rest kan je gewoon doorrijden
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bouwpakket schreef: wo 8 september 2021, 18:57 Ik doe altijd gewoon rustig aan bult op. Daar ga je anders mogelijk te diep. De rest kan je gewoon doorrijden
Dit klinkt ook logisch, en is ook lekker simpel :bier: .
Plaats reactie