D1 haal je alleen op de verbindingstukken.
Verder is het een kwestie dat je het rondje indeelt op basis van het karakter van de desbetreffende route. Neem bijv Hoge Vuursche. Als je die sneller rijdt, is ie minder zwaar dan dat je 'm langzaam rijdt omdat je dan de flow van de route beter pakt. Leersum kan je dan weer wel rustiger rijden, terwijl op Amerongen kan je ook beter de flow pakken en doorrijden.
Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)
Ik ga toevallig zo naar Amerongen-Leersum, eens kijken of ik me hierin kan vinden. Ben het wel met je eens dat wanneer je op hoge vuursche een bepaalde snelheid aanhoud dat je dan elke heuvel opvliegt met de snelheid van de vorige, en je met weinig input een behoorlijke snelheid haalt. Maar ik was ook van plan om die als laatste te doen en dan naar huis te fietsen, en dan weet ik niet of ik daar nog de snelheid voor heb,Stunning schreef: ↑do 9 september 2021, 15:43 D1 haal je alleen op de verbindingstukken.
Verder is het een kwestie dat je het rondje indeelt op basis van het karakter van de desbetreffende route. Neem bijv Hoge Vuursche. Als je die sneller rijdt, is ie minder zwaar dan dat je 'm langzaam rijdt omdat je dan de flow van de route beter pakt. Leersum kan je dan weer wel rustiger rijden, terwijl op Amerongen kan je ook beter de flow pakken en doorrijden.
wel interessante gedachte, waar ik zelf ook nog niet over nagedacht had.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
De laatste keer dat ik zoiets deed, deed ik HV/LV nadat ik Den Treek en Zeisterlitz had gedaan. Daarna moest ik nog terug naar Austerlitz. Ik kon toen de flow op HV en LV niet vinden. En het geestdodende vooruitzicht van weer terug naar Austerlitz over een groot stuk asfalt hielp ook niet.
Succes
Succes
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5760
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
D1, D2, D3 ?
Gewoon opstappen, knopje, geen zorgen maken en lekker rijden volgens de "wet van Fred"
Gewoon opstappen, knopje, geen zorgen maken en lekker rijden volgens de "wet van Fred"
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Knopje? Heb jij een ebike tegenwoordig ?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ik heb de grand TUHR nooit gereden, maar wel vergelijkbare afstanden. Over het algemeen leer je het pas goed indelen door ervaring. Eerder ging ik altijd veel te hard van start, maar ben ook wel een te langzaam gestart, moe wordt je toch wel, ook als je langzaam fietst.
Mijn tactiek is dus lekker doorrijden zolang het kan, en de klimmetjes niet teveel op de macht maar op souplesse, anders houden m’n quadriceps het niet vol.
Mijn tactiek is dus lekker doorrijden zolang het kan, en de klimmetjes niet teveel op de macht maar op souplesse, anders houden m’n quadriceps het niet vol.
Geen gezeik, mountainbike!
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5760
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Scherp heel scherp
Ooit had ik een Lefty ELO, zou dat geteld hebben??
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Nou ben ik natuurlijk razend benieuwd wat de wet van Fred is . Of moet je tien uur fietsen om dat te ervaren ?Fred (mtb-sport) schreef: ↑do 9 september 2021, 17:05 D1, D2, D3 ?
Gewoon opstappen, knopje, geen zorgen maken en lekker rijden volgens de "wet van Fred"
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5760
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Belangrijkste in "de wet van Fred" is vooral plezier hebben in het fietsen, dat is voor mij de belangrijkste drijfveer. Dat is nu maar ook in de periode dat ik veel marathonwedstrijden reed.I_do schreef: ↑vr 10 september 2021, 07:30Nou ben ik natuurlijk razend benieuwd wat de wet van Fred is . Of moet je tien uur fietsen om dat te ervaren ?Fred (mtb-sport) schreef: ↑do 9 september 2021, 17:05 D1, D2, D3 ?
Gewoon opstappen, knopje, geen zorgen maken en lekker rijden volgens de "wet van Fred"
In die tijd noemde onze clubtrainer mij al een "ongeleide projectiel" die eigenlijk niet in de hand te houden was. Hadden we een "lange" training van 3 uur staan, begon ik eerder of ging langer door om er toch (in mijn ogen) iets fatsoenlijks (5 uur) van te maken.
Was alles behalve een D1/D2/Z3/X5/FTP/blok etc. slaaf of onder leiding van echte (web)trainer met vast omlijnde schema's . Ik heb daar echt clubgenoten op stuk zien gaan en op de marathons er niet stonden.
Nu geen wedstrijden meer, maar lekker toeren op mijn manier en momenten dat het uitkomt. Dat in hoofdlijnen de "wet van Fred"
Terug komend op de UHR9 en hf waarden en hoe te rijden. Inderdaad niet als een dolle beginnen en weten wat je lichaam een beetje kan is handig om te weten.
Ik vertrok met de wetenschap dat de 190 km in principe richting de 10 uur fietsen was en hield daar dus rekening mee. Dus niet de eerste singletracks aanvallen, maar proberen "zuinig" er door heen te gaan.
Ik ben toen vanuit Soest eerst Vuursche gaan doe en daarna oostwaarts gegaan. Bewust omdat ik HV na 160 km niet echt zag zitten.......
De 187 km met een hartslag van 125 gem. gereden. Hoogste waarde zat op Rhenen na pakweg 6 uur fietsen had te maken met een andere rijder die een beetje moedwillig in de weg reed en na inhalen irritant in wiel bleef. Toen kwam de wedstrijdrijder weer even boven drijven
De 2 dipjes (135km en 162km) in de grafiek waren iets langere stops, maar ook dat zoveel mogelijk beperkt. (totaal 24 minuten verzaakt op totaal 9:58u).
Maar ieder moet het op zijn of haar manier doen en niet blind staren op tijden/records. Volbrengen gaat het om.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Thanks Fred! Altijd mooi om jouw verhalen en gevoelens bij het fietsen te horen. Ik koop net een startbewijs voor de marathon van Amerongen, dus die gaat nu eerst gebeuren, ik hoop dat ik nog een mogelijkheid ga vinden de komende weken een poging te doen...Fred (mtb-sport) schreef: ↑vr 10 september 2021, 15:04Belangrijkste in "de wet van Fred" is vooral plezier hebben in het fietsen, dat is voor mij de belangrijkste drijfveer. Dat is nu maar ook in de periode dat ik veel marathonwedstrijden reed.
In die tijd noemde onze clubtrainer mij al een "ongeleide projectiel" die eigenlijk niet in de hand te houden was. Hadden we een "lange" training van 3 uur staan, begon ik eerder of ging langer door om er toch (in mijn ogen) iets fatsoenlijks (5 uur) van te maken.
Was alles behalve een D1/D2/Z3/X5/FTP/blok etc. slaaf of onder leiding van echte (web)trainer met vast omlijnde schema's . Ik heb daar echt clubgenoten op stuk zien gaan en op de marathons er niet stonden.
Nu geen wedstrijden meer, maar lekker toeren op mijn manier en momenten dat het uitkomt. Dat in hoofdlijnen de "wet van Fred"
Terug komend op de UHR9 en hf waarden en hoe te rijden. Inderdaad niet als een dolle beginnen en weten wat je lichaam een beetje kan is handig om te weten.
Ik vertrok met de wetenschap dat de 190 km in principe richting de 10 uur fietsen was en hield daar dus rekening mee. Dus niet de eerste singletracks aanvallen, maar proberen "zuinig" er door heen te gaan.
Ik ben toen vanuit Soest eerst Vuursche gaan doe en daarna oostwaarts gegaan. Bewust omdat ik HV na 160 km niet echt zag zitten.......
De 187 km met een hartslag van 125 gem. gereden. Hoogste waarde zat op Rhenen na pakweg 6 uur fietsen had te maken met een andere rijder die een beetje moedwillig in de weg reed en na inhalen irritant in wiel bleef. Toen kwam de wedstrijdrijder weer even boven drijven
De 2 dipjes (135km en 162km) in de grafiek waren iets langere stops, maar ook dat zoveel mogelijk beperkt. (totaal 24 minuten verzaakt op totaal 9:58u).
Maar ieder moet het op zijn of haar manier doen en niet blind staren op tijden/records. Volbrengen gaat het om.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Dat idee is leuk, maar onhaalbaar over twee weken!
De toegang tot de routes is alleen toegestaan tussen zonsopkomst en zonsondergang. Er is te weinig daglicht om alle routes te rijden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed