Je mag je eigen track maken en zelf de openbare watertappunten opzoeken. Het moet wel een beeetje avontuurlijk zijnCube-Elite schreef: ↑wo 6 januari 2021, 15:43 Leuk ik zet hem ook in de agenda!
Staan er water punten/lokale horeca in de .gpx
of rijd je daar heel logisch langs?
Ik rijd een bidon per uur dus moet wel een paar keer stoppen.
Ik kan mijn auto strategisch neerzetten en daar een keer stoppen maar dat is maar 1 keer en ik denk dat ik 8 bidons rijd tegen die tijd.
Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5756
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Ik deed het nog “handiger”, namelijk de dag ervoor met de motor op een paar plaatsen bidons verstopt met drank. Bij die plaatsen was of zo’n vangnet of afvalbak aanwezig zodat Fredje netjes zijn zooi op de juiste plaats heeft achter gelaten.Cube-Elite schreef: ↑wo 6 januari 2021, 15:43 Leuk ik zet hem ook in de agenda!
Staan er water punten/lokale horeca in de .gpx
of rijd je daar heel logisch langs?
Ik rijd een bidon per uur dus moet wel een paar keer stoppen.
Ik kan mijn auto strategisch neerzetten en daar een keer stoppen maar dat is maar 1 keer en ik denk dat ik 8 bidons rijd tegen die tijd.
Verder alleen Kwintelooyen vers water getankt en in Maarn op terugweg vlot wat cola gescoord zonder echt lang te stoppen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2092
- Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
- Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna
Ik wil deze altijd als eens rijden en staat met potlood in de agenda.
Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?
Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar
Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage....
Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?
Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar
Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage....
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Misschien een paar kopietjes van de relevante stafkaarten meenemen?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2092
- Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
- Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna
Da's zeker een goed idee en een serieuze optie in combinatie met een goed kompas inderdaad !Kapitein Iglo schreef: ↑wo 6 januari 2021, 21:50 Misschien een paar kopietjes van de relevante stafkaarten meenemen?
Je kan de verbinding van te voren ook verkennen natuurlijk. De route's zelf verkeerd rijden moet je wel erg je best voor doen trouwens. Hoewel ik toch altijd wel blij ben met mijn GPX bestandjes in mijn fietscomputertje.
gps is wel erg handig voor deze trip, met name om te zien waar je van de ene route af moet naar een verbinding en vervolgens hoe een verbinding verder loopt. Ik heb hem in september gereden en geloof niet dat het me zonder gps gelukt zou zijn.Stunning schreef: ↑wo 6 januari 2021, 21:47 Ik wil deze altijd als eens rijden en staat met potlood in de agenda.
Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?
Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar
Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage....
HOe ver/hoe veel hoogtemeters is het ook alweer? Ik wil ook meedoen, weet ik waar ik aan toe bendogsbolx schreef: ↑wo 6 januari 2021, 23:39gps is wel erg handig voor deze trip, met name om te zien waar je van de ene route af moet naar een verbinding en vervolgens hoe een verbinding verder loopt. Ik heb hem in september gereden en geloof niet dat het me zonder gps gelukt zou zijn.Stunning schreef: ↑wo 6 januari 2021, 21:47 Ik wil deze altijd als eens rijden en staat met potlood in de agenda.
Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?
Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar
Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage....
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2163
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
Voor de verbindingen kan je gewoon fietsknooppuntroutes rijden. Een briefje met bij welk paaltje van de track af moet(nummer in een vierkantje) en welke knooppunt je dan moet volgen ( nummers in rondje) op je bovenbuis plakken moet voldoende zijn als je jezelf goed voorbereid.Stunning schreef: ↑wo 6 januari 2021, 21:47 Ik wil deze altijd als eens rijden en staat met potlood in de agenda.
Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?
Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar
Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage....
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5756
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Mede dankzij het feit dat het rondje bijna langs mijn achtertuin liep, kon het het zuinig aan doen met de km's. Zonder die paar extra km's zou ik het op 184 km / 1.700 hm af kunnen maken, nu was het 186,5 km.
https://www.strava.com/activities/1522380642
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Hmm afgelopen jaar 100 kilometer in Rijk van Nijmegen en stukje Reichswald gedaan. Ook 1500 hoogtemeters. Als ik het zo bekijk is het vooral 80km asfalt extra.Fred (mtb-sport) schreef: ↑do 7 januari 2021, 09:23Mede dankzij het feit dat het rondje bijna langs mijn achtertuin liep, kon het het zuinig aan doen met de km's. Zonder die paar extra km's zou ik het op 184 km / 1.700 hm af kunnen maken, nu was het 186,5 km.
https://www.strava.com/activities/1522380642
Gelukkig heb ik nog even om te trainen.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
Klopt. Dus gewoon eerst even het oosten doen en daarna alleen nog maar vlakI_do schreef: ↑do 7 januari 2021, 10:20Hmm afgelopen jaar 100 kilometer in Rijk van Nijmegen en stukje Reichswald gedaan. Ook 1500 hoogtemeters. Als ik het zo bekijk is het vooral 80km asfalt extra.Fred (mtb-sport) schreef: ↑do 7 januari 2021, 09:23 Mede dankzij het feit dat het rondje bijna langs mijn achtertuin liep, kon het het zuinig aan doen met de km's. Zonder die paar extra km's zou ik het op 184 km / 1.700 hm af kunnen maken, nu was het 186,5 km.
https://www.strava.com/activities/1522380642
Gelukkig heb ik nog even om te trainen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2163
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
Verbindingen zijn niet alleen asfalt. Veel schelpenpaden. Er zitten (afhankelijk van de verbinding die je kiest) nog wat hoogtemeters (vals plat) op de verbindingen als je het Let de Stigterpad kiest tussen Leersum en Zeist en de Stompert bij Soesterberg. De oostelijke 70 km zijn zo een 1000 hoogtemeters. Op de rest liggen er ook nog een paar, maar vooral heel kort of vals plat.
Jawel, maar ook op schelpenpad kun je prima bijkomen, ik merkte toch dat geconcentreerd en actief singletrack rijden na een kilometer of 80 echt wel zwaar wordt.Willem Altes schreef: ↑do 7 januari 2021, 12:04 Verbindingen zijn niet alleen asfalt. Veel schelpenpaden. Er zitten (afhankelijk van de verbinding die je kiest) nog wat hoogtemeters (vals plat) op de verbindingen als je het Let de Stigterpad kiest tussen Leersum en Zeist en de Stompert bij Soesterberg. De oostelijke 70 km zijn zo een 1000 hoogtemeters. Op de rest liggen er ook nog een paar, maar vooral heel kort of vals plat.