Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Cube-Elite schreef: wo 6 januari 2021, 15:43 Leuk ik zet hem ook in de agenda!

Staan er water punten/lokale horeca in de .gpx
of rijd je daar heel logisch langs?

Ik rijd een bidon per uur dus moet wel een paar keer stoppen.
Ik kan mijn auto strategisch neerzetten en daar een keer stoppen maar dat is maar 1 keer en ik denk dat ik 8 bidons rijd tegen die tijd.
Je mag je eigen track maken en zelf de openbare watertappunten opzoeken. Het moet wel een beeetje avontuurlijk zijn
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Cube-Elite schreef: wo 6 januari 2021, 15:43 Leuk ik zet hem ook in de agenda!

Staan er water punten/lokale horeca in de .gpx
of rijd je daar heel logisch langs?

Ik rijd een bidon per uur dus moet wel een paar keer stoppen.
Ik kan mijn auto strategisch neerzetten en daar een keer stoppen maar dat is maar 1 keer en ik denk dat ik 8 bidons rijd tegen die tijd.
Ik deed het nog “handiger”, namelijk de dag ervoor met de motor op een paar plaatsen bidons verstopt met drank. Bij die plaatsen was of zo’n vangnet of afvalbak aanwezig zodat Fredje netjes zijn zooi op de juiste plaats heeft achter gelaten.
Verder alleen Kwintelooyen vers water getankt en in Maarn op terugweg vlot wat cola gescoord zonder echt lang te stoppen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ik wil deze altijd als eens rijden en staat met potlood in de agenda.

Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?

Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar :wink:

Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage.... :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Misschien een paar kopietjes van de relevante stafkaarten meenemen?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Kapitein Iglo schreef: wo 6 januari 2021, 21:50 Misschien een paar kopietjes van de relevante stafkaarten meenemen?
Da's zeker een goed idee en een serieuze optie in combinatie met een goed kompas inderdaad !
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Je kan de verbinding van te voren ook verkennen natuurlijk. De route's zelf verkeerd rijden moet je wel erg je best voor doen trouwens. Hoewel ik toch altijd wel blij ben met mijn GPX bestandjes in mijn fietscomputertje.
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

Goed plan, ik zet hem ook in de agenda!
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

Stunning schreef: wo 6 januari 2021, 21:47 Ik wil deze altijd als eens rijden en staat met potlood in de agenda.

Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?

Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar :wink:

Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage.... :winkie:
gps is wel erg handig voor deze trip, met name om te zien waar je van de ene route af moet naar een verbinding en vervolgens hoe een verbinding verder loopt. Ik heb hem in september gereden en geloof niet dat het me zonder gps gelukt zou zijn.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

dogsbolx schreef: wo 6 januari 2021, 23:39
Stunning schreef: wo 6 januari 2021, 21:47 Ik wil deze altijd als eens rijden en staat met potlood in de agenda.

Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?

Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar :wink:

Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage.... :winkie:
gps is wel erg handig voor deze trip, met name om te zien waar je van de ene route af moet naar een verbinding en vervolgens hoe een verbinding verder loopt. Ik heb hem in september gereden en geloof niet dat het me zonder gps gelukt zou zijn.
HOe ver/hoe veel hoogtemeters is het ook alweer? Ik wil ook meedoen, weet ik waar ik aan toe ben :D
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Stunning schreef: wo 6 januari 2021, 21:47 Ik wil deze altijd als eens rijden en staat met potlood in de agenda.

Sinds jaren rijd ik zonder electronika op de fiets (zowel mtb als racer), dat geeft wel een uitdaging mbt de verbindingstukken neem ik aan ?

Anders zou ik graag met iemand rijden die de route / verbindingen een beetje kent. Nu ben ik wel zeer avontuurlijk aangelegd, maar ik houd zeker ook van efficiëntie zeg maar :wink:

Voordeel voor de samen rijder is dat mijn vrouw gek genoeg is om onderweg met de auto op een paar punten te gaan staan voor de fourage.... :winkie:
Voor de verbindingen kan je gewoon fietsknooppuntroutes rijden. Een briefje met bij welk paaltje van de track af moet(nummer in een vierkantje) en welke knooppunt je dan moet volgen ( nummers in rondje) op je bovenbuis plakken moet voldoende zijn als je jezelf goed voorbereid.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

I_do schreef: do 7 januari 2021, 08:20HOe ver/hoe veel hoogtemeters is het ook alweer? Ik wil ook meedoen, weet ik waar ik aan toe ben :D
Mede dankzij het feit dat het rondje bijna langs mijn achtertuin liep, kon het het zuinig aan doen met de km's. Zonder die paar extra km's zou ik het op 184 km / 1.700 hm af kunnen maken, nu was het 186,5 km.
https://www.strava.com/activities/1522380642
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Fred (mtb-sport) schreef: do 7 januari 2021, 09:23
I_do schreef: do 7 januari 2021, 08:20HOe ver/hoe veel hoogtemeters is het ook alweer? Ik wil ook meedoen, weet ik waar ik aan toe ben :D
Mede dankzij het feit dat het rondje bijna langs mijn achtertuin liep, kon het het zuinig aan doen met de km's. Zonder die paar extra km's zou ik het op 184 km / 1.700 hm af kunnen maken, nu was het 186,5 km.
https://www.strava.com/activities/1522380642
Hmm afgelopen jaar 100 kilometer in Rijk van Nijmegen en stukje Reichswald gedaan. Ook 1500 hoogtemeters. Als ik het zo bekijk is het vooral 80km asfalt extra.

Gelukkig heb ik nog even om te trainen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

I_do schreef: do 7 januari 2021, 10:20
Fred (mtb-sport) schreef: do 7 januari 2021, 09:23 Mede dankzij het feit dat het rondje bijna langs mijn achtertuin liep, kon het het zuinig aan doen met de km's. Zonder die paar extra km's zou ik het op 184 km / 1.700 hm af kunnen maken, nu was het 186,5 km.
https://www.strava.com/activities/1522380642
Hmm afgelopen jaar 100 kilometer in Rijk van Nijmegen en stukje Reichswald gedaan. Ook 1500 hoogtemeters. Als ik het zo bekijk is het vooral 80km asfalt extra.

Gelukkig heb ik nog even om te trainen.
Klopt. Dus gewoon eerst even het oosten doen en daarna alleen nog maar vlak
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Verbindingen zijn niet alleen asfalt. Veel schelpenpaden. Er zitten (afhankelijk van de verbinding die je kiest) nog wat hoogtemeters (vals plat) op de verbindingen als je het Let de Stigterpad kiest tussen Leersum en Zeist en de Stompert bij Soesterberg. De oostelijke 70 km zijn zo een 1000 hoogtemeters. Op de rest liggen er ook nog een paar, maar vooral heel kort of vals plat.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Willem Altes schreef: do 7 januari 2021, 12:04 Verbindingen zijn niet alleen asfalt. Veel schelpenpaden. Er zitten (afhankelijk van de verbinding die je kiest) nog wat hoogtemeters (vals plat) op de verbindingen als je het Let de Stigterpad kiest tussen Leersum en Zeist en de Stompert bij Soesterberg. De oostelijke 70 km zijn zo een 1000 hoogtemeters. Op de rest liggen er ook nog een paar, maar vooral heel kort of vals plat.
Jawel, maar ook op schelpenpad kun je prima bijkomen, ik merkte toch dat geconcentreerd en actief singletrack rijden na een kilometer of 80 echt wel zwaar wordt.
Plaats reactie