Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik kreeg na 140km last van mijn polsen en handen. Dan zijn de stukken rechtdoor die je met losse handen kunt fietsen wel een uitkomst
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bert l. schreef: do 7 januari 2021, 14:50 Ik kreeg na 140km last van mijn polsen en handen. Dan zijn de stukken rechtdoor die je met losse handen kunt fietsen wel een uitkomst
Ik kon op gegeven moment mezelf qua core ook niet meer goed stabiliseren, waardoor ik meer ging zitten, en dan ga je zeker op singletrack met hoogteverschil als zoutzak hobbelend over de trail. Mensen die me toen hebben zien fietsen hebben waarschijnlijk gedacht dat ik voor het eerst op de fiets zat. Helaas had ik niet mijn gebruikelijke luipaardprintje aan voor camoeflage in het bos.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik reeg van 186km enorme last van een droge keel :bier:
Gelukkig stonden er kabouters koud..................
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Fred (mtb-sport) schreef: do 7 januari 2021, 17:03 Ik reeg van 186km enorme last van een droge keel :bier:
Gelukkig stonden er kabouters koud..................
Afbeelding
:lol: :lol:

Naar goed gebruik in de Ardennen :wink:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Fred (mtb-sport) schreef: do 7 januari 2021, 17:03 Ik reeg van 186km enorme last van een droge keel :bier:
Gelukkig stonden er kabouters koud..................
Jij hebt wel zwaardere tochten gemaakt toch? Of was dit voor jou ook nog wel echt een ding. In mijn beeld van jou kun jij oneindig fietsen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

I_do schreef: do 7 januari 2021, 21:43
Fred (mtb-sport) schreef: do 7 januari 2021, 17:03 Ik reeg van 186km enorme last van een droge keel :bier:
Gelukkig stonden er kabouters koud..................
Jij hebt wel zwaardere tochten gemaakt toch? Of was dit voor jou ook nog wel echt een ding. In mijn beeld van jou kun jij oneindig fietsen.
Tijdens mijn marathonperiode heb ik idd langere/zwaardere ritten gehad zoals 6x maal de Salzkammer, 2x 24u solo en nog redelijk aantal andere marathons die richting de 10 uur gingen. Maar........ dat was ooit.
Tegenwoordig als recreatieve rijder (dat ben ik sinds eind 2014) rij ik nog steeds graag langere afstanden, maar moet eerlijk bekennen dat deze UHR9 wel 1 van de langste was. Onderweg eigenlijk nergens echt last van, voelde me top met natuurlijk na een uurtje of 7,5 het idee “best eind, maar het moet”. Qua afstand lijkt 190 km (in wielertermen) niet extreem veel, maar voelt als bijna 300 km op de weg. Je bent met je hele lichaam bezig en de volgende morgen voelde ik me 78 ipv 58 :winkie: .
Maar ik zeg wel vaker “Je kan wat je wilt” en geld ook voor deze ronde. Ik weet niet of ik hem nooit ooit kan doen ivm steeds meer fysieke “dingetjes” en als dat toch zou gebeuren dat zou ik het op zelfde manier aanpakken. Bidons tactisch verstoppen, rugzak met veel krentenbollen (goed voor onderweg), muziekje op en genieten maar. Het is tenslotte maar pakweg 10 uur.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Fred (mtb-sport) schreef: vr 8 januari 2021, 09:28
I_do schreef: do 7 januari 2021, 21:43Jij hebt wel zwaardere tochten gemaakt toch? Of was dit voor jou ook nog wel echt een ding. In mijn beeld van jou kun jij oneindig fietsen.
Tijdens mijn marathonperiode heb ik idd langere/zwaardere ritten gehad zoals 6x maal de Salzkammer, 2x 24u solo en nog redelijk aantal andere marathons die richting de 10 uur gingen. Maar........ dat was ooit.
Tegenwoordig als recreatieve rijder (dat ben ik sinds eind 2014) rij ik nog steeds graag langere afstanden, maar moet eerlijk bekennen dat deze UHR9 wel 1 van de langste was. Onderweg eigenlijk nergens echt last van, voelde me top met natuurlijk na een uurtje of 7,5 het idee “best eind, maar het moet”. Qua afstand lijkt 190 km (in wielertermen) niet extreem veel, maar voelt als bijna 300 km op de weg. Je bent met je hele lichaam bezig en de volgende morgen voelde ik me 78 ipv 58 :winkie: .
Maar ik zeg wel vaker “Je kan wat je wilt” en geld ook voor deze ronde. Ik weet niet of ik hem nooit ooit kan doen ivm steeds meer fysieke “dingetjes” en als dat toch zou gebeuren dat zou ik het op zelfde manier aanpakken. Bidons tactisch verstoppen, rugzak met veel krentenbollen (goed voor onderweg), muziekje op en genieten maar. Het is tenslotte maar pakweg 10 uur.......
Dat is ook het mooie van fietsen toch? Je kan altijd je eigen uitdaging kiezen! Ik zat 2012-2014 ook veel op forum, dus toen is dat beeld bij mij ontstaan. Ik ben aan de ene kant ook wel geïntimideerd door deze uitdaging, daarom is het mooi nu vast te kiezen het te doen, en zal vaker langere tochten moeten maken, anders red ik het ook niet in die tien uur :lol: .
Maar wel een bucket list dingetje. Dit jaar soort alternatieve Groesbeek gruwelijkste gedaan, en dat ging met eigenlijk maar paar maanden weer actiever fietsen (na blessure en tijdje buitenland) en nauwelijks lange ritten trainen al best goed. Voelde toen wel echt als de max, maar ben nu alweer stuk fitter. Dus mooie stip op de horizon om naar toe te werken.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Om nou te zeggen ik zie het met vertrouwen tegemoed.........
Het hangt ook van de dag af. 20 graden en een licht zonnetje scheelt ook he!
Een redelijk baan die wat regen heeft gehad.

En waar begin je, amerongen/Leersum als laatste leek mij niet zo'n top idee, andere kant mentaal is het ook lekker als er 100 opzitten na een krappe 4 uur.
Maargoed we hebben nog vijf maanden en hoe langer een lockdown hoe meer tijd om te fietsen.....
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Die relatief langere klimmen van Amerongen en Leersum zijn nog prima te doen als je wat minder bent. Gewoon een versnellinkje lager en rustig trappend kom je boven. Het kortere draai, klimmetjes werk van HV of zelfs Ginkelduin vind ik dan wat lastiger. Dat steeds maar weer aanzetten, wordt dan wat minder.
Ook na ruim 150 km Kwintelooyen is geen heel goed idee, maar het is maar 3 km, dus dat lukt wel en je krijgt er wel rustige 3 km verbinding over de weg voor en na om hij te komen.
Austerlitz Noord vond ik heerlijk, gewoon je fiets een beetje naar links en rechts gooien en je komt vooruit.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Cube-Elite schreef: vr 8 januari 2021, 15:16 Om nou te zeggen ik zie het met vertrouwen tegemoed.........
Het hangt ook van de dag af. 20 graden en een licht zonnetje scheelt ook he!
Een redelijk baan die wat regen heeft gehad.

En waar begin je, amerongen/Leersum als laatste leek mij niet zo'n top idee, andere kant mentaal is het ook lekker als er 100 opzitten na een krappe 4 uur.
Maargoed we hebben nog vijf maanden en hoe langer een lockdown hoe meer tijd om te fietsen.....
Ik denk voor mezelf na mijn vorige lange tocht beginnen op de Utrechtse baan, dan half leersum en amerongen, rhenen en kwintelooyen pakken, half amerongen, hoge ginkel ander helft leersum. Dan heb je alle zware kilometers gehad als je moe bent, en is het verder alleen uitrijden. De wetstelijke helft heb je meer verbindingskilometer die mij de laatste keer bij een lange rit echt 10 x makkelijker afgingen. op de singletrack was ik stuk, laatste delen weg waren geen probleem. Kun je ook even blijven zitten en minder concentreren.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Omdat ik in Veenendaal woon, heb ik twee opties. Kw als eerst, of Kw als laatste. Het werd voorlaatste, omdat ik eerst nog doorwilde naar Rhenen. Op de steile stukken van Kw heb ik een paar kleine stukjes gelopen, omdat het qua techniek niet helemaal meer ging. Even de balans kwijt, voetje aan de vloer en dan niet meer weg kunnen rijden. Niemand heeft het gezien en je krijgt er geen DSQ voor
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik was ervan overtuigd dat parkeren op de Bergweg en dan Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen doen mij het beste leek.
Daarna bij de auto weer bijtanken en dan de westelijk gelegen routes.
Het laatste stuk Leersum tot de Bergweg zal wel niet prettig zijn, maar dat is maar een klein stukje.
Maar het idee van I_do is zo gek nog niet...
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Ik start meestal bij de parkeerplaats van Leersumse Veld. Vanaf daar pak je dan eerst Leersum, Amerongen, Rhenen, Kwintelooijen. En dan richting Zeist/Austerlitz/Vuursche. Voor een UHR7 is dat ongeveer halverwege. Je sluit dan af met een lang stuk Let de Stigterpad.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

awinkel schreef: vr 8 januari 2021, 15:49 Ik was ervan overtuigd dat parkeren op de Bergweg en dan Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen doen mij het beste leek.
Daarna bij de auto weer bijtanken en dan de westelijk gelegen routes.
Het laatste stuk Leersum tot de Bergweg zal wel niet prettig zijn, maar dat is maar een klein stukje.
Maar het idee van I_do is zo gek nog niet...
Ja ik dacht gewoon parkeren met alle hoogtemeters rechts en die eerst doen :lol: .
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ja, daarom vind ik het een goed idee eigenlijk. :-)
Kwintelooijen heb ik liever niet op het eind en die irritante klim van Leersum (hé, ik ben boven...oh wacht...toch niet :-() vermijd ik ook liever in het laatste gedeelte.
Plaats reactie