Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Top gedaan
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Goed hoor ! Diep respect om de Treek routes er ook aan vast te plakken, UHR over en weer is al zwaar genoeg.

Ik was vanochtend zelf op HV/LV en wat lussen in het Gooisch Natuurreservaat eraan geplakt, ik vond alles juist wel lekker grippig en snel. Waren de condities op de andere routes dan zo anders ?
(ik reed wel een licht bandje, Thunder Burt voor en achter)
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Stunning schreef: za 25 juni 2022, 21:18 Goed hoor ! Diep respect om de Treek routes er ook aan vast te plakken, UHR over en weer is al zwaar genoeg.

Ik was vanochtend zelf op HV/LV en wat lussen in het Gooisch Natuurreservaat eraan geplakt, ik vond alles juist wel lekker grippig en snel. Waren de condities op de andere routes dan zo anders ?
(ik reed wel een licht bandje, Thunder Burt voor en achter)
Vooral de den Treek routes waren zwaar. Die hebben van zichzelf al veel los zand en met die regen eroverheen was het echt pittig
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

worstkaas schreef: za 25 juni 2022, 20:28 Pittige tocht
https://strava.app.link/rH01uHEA9qb

Ik ben om 5.30 begonnen vanuit huis naar de Vuursche. Eerst hoge Vuursche volledig gefietst en een klein stukje Lage Vuursche tot aan de afslag Soest.
Richting Zeist via het vliegveld en zo op 1e lus Austerlitz aangekomen. Deze heb ik volledig gefietst in de veronderstelling dat dat ik daar op Den Treek zou komen. Maar dit was niet het geval. Dus weer stuk Zeist gepakt en 2e lus Austerlitz.
Nu wel Route Den Treek op. Viel me vies tegen. Door de regen was het zand zwaar , nog een keertje gevallen omdat ik niet oplette. Hartslag hele tijd rond de 170 op Den Treek.
Bij splitsing Austerlitz even pauze genomen en door naar Leersum.
Leersum gedeeltelijk gedaan tot aan dierenasiel. Daar de bidons bijgevuld bij het water punt en de oversteek gemaakt naar Amerongen.
Amerongen voor de helft gereden tot aan afslag Rhenen. Via de defensieweg naar Rhenen . Dit is ook een aardige asfsltklim.

Rhenen gedaan , wat is de wokkel toch heerlijk zeg. Mijn ketting liep eraf op de steile klim. Schakelen naar de lichtste versnelling werd mijn ketting achter het blad gegooid. Is niet echt lekker starten dan weer op een steile heuvel.

Klein stukje naar kwintelooy. De power uit de benen was behoorlijk weg. Dus veel schakelen naar de grannie . De ketting viel weer 3 keer achter het blad. Nu was ik wel aan het schelden op mezelf. De xx1 axs moet toch beter afgesteld worden.

Terug naar Amerongen om deze af te maken. Harrie Slinger, I love it.

Bidons weer bijgevuld bij waterpunt dierenasiel en Leersum afmaken.

Weer richting Zeist, het einde nadert gelukkig. Zeist afmaken en weer naar Austerlitz verbinding met De Vuursche.

Lage Vuursche afmaken en nog 35 minuten naar huis.

Mooie tocht was het, wel zwaar met dat zware zand.

Volgend jaar maar Zeist, den Treek en routes Ede doen. Is ook aardig wat kilometers.
Wat een takken eind, respect.

Je bent voor de kinderroute te oud/ jong :wink: ?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mooie rit!

Maar met minder kilometers iets efficiënter uitgezet, had je ook Austerlitz-Zuid, de kinderroute en Soest erbij kunnen doen.
Woudenberg- Leersum is korter dan Zeist-Leersum.
Kan op het lijstje van goede voornemens voor volgend jaar.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Mooi ritje, i tip my hat to you
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mooie rit “ Worstkaas”, :-q doe het je zeker niet na. Klein ”minpuntje” Je hebt stukje Zeist gemist, maar is al door meerderen gemist.
Maar……… kan er alleen nog maar beetje jaloers naar kijken, want ik heb dit soort MTB ritten echt opgegeven.
Next generation………..
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

The fine points
Je hebt natuurlijk een mega-prestatie geleverd. Petje tweemaal af. En weer op.
Maar.
Je hebt ook stukken dubbel gereden die je geen tweemaal hoeft te doen, bijv. bij Austerlitz.
Je mist ook een paar stukjes: bij Bornia, langs de Traaijweg, de kinderroute Austerlitz en kleine Ginkel.

De 'draaischijf' blijkt telkens weer Zeisterlitz te zijn. Daar moet je vooraf goed plannen welke deeltracé's je in welke volgorde rijdt om alles mee te pakken zonder teveel te rijden. Ik zet ze zelf in volgorde in mijn Garmin (Eerst A, dan B, dan C etc), dan hoef ik er onderweg niet meer over na te denken en kan ik me op m'n werk concentreren. Maar dat is alleen maar hoe het voor mij werkt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik wil woensdag een zuidelijk stuk van de UHR doen. Ik heb van 14:15u tot zonsondergang (20:15u), dus 100km moet haalbaar zijn. Ik heb een afspraak in Veenendaal, en wil dus bij Rhenen beginnen. Hoe is de route Leersum hier nu in te passen? En hoe kom ik het best van Leersum naar Leusden?

Edit:
Hier zoals ik hem nu gepland heb
https://www.komoot.nl/tour/915822935?ref=wtd

Rhenen(kwintelooijen)-amerongen-leersum-woudenberg-leersum-amerongen-kwintelooijen
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Je kan ook de tierlantijnen in de verbinding weglaten en gewoon dit doen tussen Leersum en Leusden: https://www.strava.com/activities/3918029542 (en Hoge Ginkel bestaat niet meer)

De verbinding die je tussen Defensieweg en Kwintelooyen hebt ingepland is niet toegestaan. Dat moet buitenom.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Woensdag? Die dag waarop eindelijk 21mm regen, give or take, is voorspeld?

Leg je het zand meteen even terug waar het hoort :wink: ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Willem Altes schreef: zo 4 september 2022, 22:50 Je kan ook de tierlantijnen in de verbinding weglaten en gewoon dit doen tussen Leersum en Leusden: https://www.strava.com/activities/3918029542 (en Hoge Ginkel bestaat niet meer)

De verbinding die je tussen Defensieweg en Kwintelooyen hebt ingepland is niet toegestaan. Dat moet buitenom.
Bedankt voor de tips
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Kapitein Iglo schreef: ma 5 september 2022, 08:44 Woensdag? Die dag waarop eindelijk 21mm regen, give or take, is voorspeld?

Leg je het zand meteen even terug waar het hoort :wink: ?
Tja, je moet fietsen als je kan, en niet alleen het mooi weer is.
Geen gezeik, mountainbike!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Olieboer schreef: ma 5 september 2022, 10:07
Kapitein Iglo schreef: ma 5 september 2022, 08:44 Woensdag? Die dag waarop eindelijk 21mm regen, give or take, is voorspeld?

Leg je het zand meteen even terug waar het hoort :wink: ?
Tja, je moet fietsen als je kan, en niet alleen het mooi weer is.
Daar denken we dan duidelijk anders over :bier: Ik fiets het liefst met mooi weer, maar een bui of wat als ik eenmaal op de fiets zit is geen enkel issue. Alleen als ik flinke regenbuien in korte tijd kan zien aankomen, stel ik de rit liever uit omdat ik weet wat het met de grond kan doen.

Niettemin veel plezier, en wees verstandig als het onweert en/of hard waait. Het bos is hartstikke droog en er kunnen wat meer boompjes op omvallen staan dan je zou verwachten.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Olieboer schreef: ma 5 september 2022, 10:07
Kapitein Iglo schreef: ma 5 september 2022, 08:44 Woensdag? Die dag waarop eindelijk 21mm regen, give or take, is voorspeld?

Leg je het zand meteen even terug waar het hoort :wink: ?
Tja, je moet fietsen als je kan, en niet alleen het mooi weer is.
💪🏻
Plaats reactie