Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik stel voor dat Bert moet zorgen voor een officiële UHR10 of 11 (Zonder Treek). Problem solved :lol:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: zo 29 maart 2020, 14:07 Ik stel voor dat Bert moet zorgen voor een officiële UHR10 of 11 (Zonder Treek). Problem solved :lol:
Waarom Bert? Mogen anderen het ook doen?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fred (mtb-sport) schreef: zo 29 maart 2020, 13:57 OK, back to the "Grand TUHR" of zoals sommigen zeggen UHR9 :winkie:
Andere zeggen dan weer UHR18....We noemen verder geen namen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: zo 29 maart 2020, 14:23
Horsthil schreef: zo 29 maart 2020, 14:07 Ik stel voor dat Bert moet zorgen voor een officiële UHR10 of 11 (Zonder Treek). Problem solved :lol:
Waarom Bert? Mogen anderen het ook doen?
Jij ook natuurlijk en de rest ook. Maar ik heb de lokale gemeentepolitiek gevolgd en ik geloof dat er is ingestemd ergens met een bepaalde visie en uitvoeringsprogramma waarin ook een nieuw soort slingerpad voor sportieve fietsers met dikke banden in staat
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Horsthil schreef: zo 29 maart 2020, 15:07 Maar ik heb de lokale gemeentepolitiek gevolgd en ik geloof dat er is ingestemd ergens met een bepaalde visie en uitvoeringsprogramma waarin ook een nieuw soort slingerpad voor sportieve fietsers met dikke banden in staat
Nu is de meeste gemeentepolitiek gelukkig lokaal, maar waar? Welke gemeente?
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lokaal kan ook meerdere gemeenten zijn. En het heeft ook nog in het AD gestaan
TimoWH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 maart 2017, 21:32
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 4

Goed punt, ik begrijp je helemaal. Hij is idd makkelijk toe te voegen, ik ga eens een poging doen hem als gpx te uploaden (al houdt mn Garminbatterij, ondanks de 830 versie echt niet de hele dag vol)

Bedankt voor je hulp :-q
Tijgerhaai schreef: zo 29 maart 2020, 12:54
TimoWH schreef: za 28 maart 2020, 17:49 Haaievis! Sharktail, Haaievin! Sorry, even je naam kwijt. Maar je hebt voor ons een te gekke Grand TUHR uitgetekend op GPX. Nu Den Treek ook al op mtb-routes staat rees me de vraag; ga je deze ook toevoegen? Ik wou dat ik handiger met Komoot was :-)
Deze routes horen niet bij het UHR netwerk. Daarnaast weer een ander (duur) vignet nodig. Dus ik ga ze niet aan de route toevoegen. Maar met Garmin basecamp kan je heel makkelijk zelf routes aan elkaar plakken. Het programma kan je gratis downloaden van de Garmin site en kan je ook gebruiken als je geen Garmin hebt. Als kaartmateriaal raad ik OpenFietsMap aan.

https://www.garmin.com/nl-NL/software/basecamp/
http://www.openfietsmap.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Grand TUHR is niet mijn ding. Volgens mij is het evenement bedacht door Bouwpakket en FredvZ
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Nu Bartje niet doorgaat wordt dit mijn doel voor ergens in juni. Erg fijn dat dit in elkaar gezet is. Op Garmin, Komoot en trailforks staan wel compleet verschillende hoogtemeters. Van 1056 tot 3812 🤪
Wat is reëel? Het zijn er in ieder geval meer dan bij Bartje, dus ik zal nog wat hoogtemeters trainen komende weken, moet wel lukken hier in Ommen en omgeving.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Olieboer schreef: wo 22 april 2020, 14:12 Nu Bartje niet doorgaat wordt dit mijn doel voor ergens in juni. Erg fijn dat dit in elkaar gezet is. Op Garmin, Komoot en trailforks staan wel compleet verschillende hoogtemeters. Van 1056 tot 3812 🤪
Wat is reëel? Het zijn er in ieder geval meer dan bij Bartje, dus ik zal nog wat hoogtemeters trainen komende weken, moet wel lukken hier in Ommen en omgeving.
Als het de komende tijd niet gaat regenen is het alles behalve reëel. Een deel van Zeist is al afgesloten en Leersum (stuk na de camping) ligt er ook vrij beroerd bij. Zal denk ik niet lang meer duren voordat ook die dicht gaat.

Afgelopen zondag een URH7 gedaan (Austerlitz, Zeist, Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel, Rhenen en Kwintelooijen) en dat was her en der al zwaar genoeg door de mulle stukken. In totaal 1157 hoogtemeters gemaakt.

Misschien nog eens een UHR9 (7 + beide Den Treek routes) doen als de routes er weer strak bij liggen (na de zomer?). URH11 wordt wel een hele zit vanuit huis.. :roll:
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ja daar was ik ook al bang voor, maar het is nog geen juni. En het voordeel is dat ik niet heel erg vast aan 1 dag zit, ergens in juni/juli/augustus zou prima zijn, misschien eind mei al.
Dit is niet iets dat ik zomaar even doe, moet er echt voor trainen, en dat is anders dan m’n gewone funrondjes in Lemele en Hellendoorn.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

De UHR11 is wel het doel, 187km, lekker met de auto heen en weer, anders moet de tent nog mee.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Olieboer: Zal inderdaad voorlopig lastig worden. Paar afsluitingen, dus geen volledige UHR9
Ik had 2 jaar en 1 dag terug (21-4-2018) het geluk dat ik het nog net voor de ergste droogte kon rijden. Duszzzzzzzzz dit jaar alweer droger.
Mbt hoogtemeters: Ik heb 3 waarden in de aanbieding:
- Polar 1150 hm https://flow.polar.com/training/analysis/2410990233
- Strava via mijn Iphone 1714 hm https://www.strava.com/activities/1522380642
- Garmin 1.425 hm https://connect.garmin.com/modern/activity/2640701439

Redelijk verschil, in lengte verschillen stuk minder 186 tot 189 km (valt best mee qua afstand of ik heb hem "zuinig" gereden.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

The Flying V schreef: wo 22 april 2020, 15:03
Olieboer schreef: wo 22 april 2020, 14:12 Nu Bartje niet doorgaat wordt dit mijn doel voor ergens in juni. Erg fijn dat dit in elkaar gezet is. Op Garmin, Komoot en trailforks staan wel compleet verschillende hoogtemeters. Van 1056 tot 3812 🤪
Wat is reëel? Het zijn er in ieder geval meer dan bij Bartje, dus ik zal nog wat hoogtemeters trainen komende weken, moet wel lukken hier in Ommen en omgeving.
Als het de komende tijd niet gaat regenen is het alles behalve reëel. Een deel van Zeist is al afgesloten en Leersum (stuk na de camping) ligt er ook vrij beroerd bij. Zal denk ik niet lang meer duren voordat ook die dicht gaat.

Afgelopen zondag een URH7 gedaan (Austerlitz, Zeist, Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel, Rhenen en Kwintelooijen) en dat was her en der al zwaar genoeg door de mulle stukken. In totaal 1157 hoogtemeters gemaakt.

Misschien nog eens een UHR9 (7 + beide Den Treek routes) doen als de routes er weer strak bij liggen (na de zomer?). URH11 wordt wel een hele zit vanuit huis.. :roll:
Reken Hoge & Lage Vuursche ook maar bij de extreem mulle routes hoor. Lijkt me geen pretje om dat nu te doen als onderdeel van zo'n groot plan. Regen is wat we nodig hebben en veel ook.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Olieboer schreef: wo 22 april 2020, 15:29 De UHR11 is wel het doel, 187km, lekker met de auto heen en weer, anders moet de tent nog mee.
UHR11 zal iets van 220km+ zijn
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie