Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

byorka schreef: vr 2 augustus 2019, 13:56 Ik stop niet. Ik fiets in 1 stuk door dus heb geen bevoorrading nodig.
Heel bar, ik ben nog niet verder gekomen da de grote 5.
Sneeuwmonster
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

byorka schreef: vr 2 augustus 2019, 13:56 Ik stop niet. Ik fiets in 1 stuk door dus heb geen bevoorrading nodig.
Plassen doe je al fietsend 8)
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Jurriaan schreef: vr 2 augustus 2019, 22:19
byorka schreef: vr 2 augustus 2019, 13:56 Ik stop niet. Ik fiets in 1 stuk door dus heb geen bevoorrading nodig.
Plassen doe je al fietsend 8)
Zuinig zijn op vocht hè 😎
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb nog een kleine vraag,
In principe kan ik toch gewoon de bordjes van de routes en betreffende verbindingsroutes volgen?
De track is een hulpmiddel, het is niet zo dat ik die constant in de gaten moet houden of wel soms?

Alvast bedankt.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hmmmm... Het is eerder een grote vraag... Als ik het goed heb zijn alle route's in 3 groepen verdeeld en deze tussen stukken zijn helaas niet gepijlt :(
Dus je zou de weg moeten weten en anders mee rijden met een ander(e) of de GPS :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Mario070 schreef: ma 5 augustus 2019, 21:14 Hmmmm... Het is eerder een grote vraag... Als ik het goed heb zijn alle route's in 3 groepen verdeeld en deze tussen stukken zijn helaas niet gepijlt :(
Dus je zou de weg moeten weten en anders mee rijden met een ander(e) of de GPS :-D :-q
Dus toch serieus de GPS volgen anders gaat het niet goed komen?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De MTB routes volgen is pijltjes volgen. Weet wel waar je van route veranderd. Dat is afhankelijk van je ritplanning. De verbindingsroutes zijn behoudens Amerongen-Rhenen niet gepijld. Dus dat is of op richtingsgevoel of met gps.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb gekeken... Je zou 3 verbindingsroute moet weten... :-D de UHR is dus in 4 stukken verdeeld... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

byorka schreef: ma 5 augustus 2019, 21:03 Ik heb nog een kleine vraag,
In principe kan ik toch gewoon de bordjes van de routes en betreffende verbindingsroutes volgen?
De track is een hulpmiddel, het is niet zo dat ik die constant in de gaten moet houden of wel soms?

Alvast bedankt.
Als je mijn GPX uit de start post volgt volg je gewoon de routes zoals ze zijn. Om zo min mogelijk stukken dubbel te rijden rij je eigenlijk eerst een halve route en op de retour de andere helft. Dus op de routes gewoon de trail/bordjes volgen. Het is alleen even opletten waar je er af moet voor de verbinding naar de volgende route. Maar dit is wel op logische plaatsen dus niet ergens een duister half overgroeid paadje naar links of rechts. De verbinding zijn eigen uitgezette verbindingen aan de hand van tips hier in dit topic en eigen verkenning zodat je een zo mooi mogelijke verbinding hebt. Je zal dan dus wel je navigatie in de gaten moeten houden.

Op de routes zal je ondertussen wat afwijkingen vinden omdat er op de UHR nog wel eens wat wijzigt. In die gevallen navigatie negeren en route volgen.
◼︎ Go round the outside.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Tijgerhaai schreef: ma 5 augustus 2019, 21:56
byorka schreef: ma 5 augustus 2019, 21:03 Ik heb nog een kleine vraag,
In principe kan ik toch gewoon de bordjes van de routes en betreffende verbindingsroutes volgen?
De track is een hulpmiddel, het is niet zo dat ik die constant in de gaten moet houden of wel soms?

Alvast bedankt.
Als je mijn GPX uit de start post volgt volg je gewoon de routes zoals ze zijn. Om zo min mogelijk stukken dubbel te rijden rij je eigenlijk eerst een halve route en op de retour de andere helft. Dus op de routes gewoon de trail/bordjes volgen. Het is alleen even opletten waar je er af moet voor de verbinding naar de volgende route. Maar dit is wel op logische plaatsen dus niet ergens een duister half overgroeid paadje naar links of rechts. De verbinding zijn eigen uitgezette verbindingen aan de hand van tips hier in dit topic en eigen verkenning zodat je een zo mooi mogelijke verbinding hebt. Je zal dan dus wel je navigatie in de gaten moeten houden.

Op de routes zal je ondertussen wat afwijkingen vinden omdat er op de UHR nog wel eens wat wijzigt. In die gevallen navigatie negeren en route volgen.
:-q :-q
Ja, zo maak ik mijn tracks ook altijd.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Volgens mij is de vraag.... Of je de UHR mtbroutes door middel van borden aan elkaar kunt rijden... Nee dat kan helaas niet, maar de triatlon gebruikt de fietsroute borden om van route's naar route's te rijden :-D alleen dat krijg ik nu met mijn mob. niet voor elkaar :( om de link hier te posten, mss later.... :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
martin-v-s
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 maart 2018, 19:46

Goeiemiddag allemaal,

ben van plan om morgen de routes Amerongen, Hoge Ginkel, Leersum, Rhenen en Kwintelooijen te combineren met Ede, Lunteren en een (opengestelde lus) van de Jan Janssen classic/ Hel van Ede-Wageningen.

Woon zelf in het midden van deze route, zal morgenavond of overmorgen (hehe) mijn verhaal eens delen.
Heb tenslotte ook dankbaar gebruik gemaakt van jullie adviezen in dit topic.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd naar je rondje. Ook hoeveel kms. Klinkt leuk iig !
martin-v-s
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 maart 2018, 19:46

Rayb81 schreef: wo 7 augustus 2019, 15:22 Ben benieuwd naar je rondje. Ook hoeveel kms. Klinkt leuk iig !
Spontaan idee, dus nog geen idee op hoeveel km ik uit ga komen.

Idee is om eerst Route Ede te volgen tot A12, daar Ooslus Jan Janssen Classic, dan terug route Ede tot Mob-complex.
Daarvandaan Lunteren tot 2e deel Ede.

Daarna via Wageningen richting Kwintelooijen, Rhenen, Amerongen, Hoge Ginkel, Leersum en opnieuw Amerongen en Rhenen richting Ede.

Denk persoonlijk dat dit geschikter combineren is dan met de routes Hoge/Lage Vuursche, maar dat heeft alles met mijn lokale bekendheid te maken. Deze route zou dan ook nog met Veluwezoom en Apeldoorn te combineren zijn.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"Deze route zou dan ook nog met Veluwezoom en Apeldoorn te combineren zijn"
Precies :-q alleen bij mij heeft het lang geduurd voordat ik een redelijke verbinding tussen Adoorn en Ede heb kunnen maken... en ik was uiteindelijk niet helemaal tevreden :(
En nu met de komst van de nieuwe route's ten noorden van Ede :-D gaat mij het zeker lukken en complete lus te krijgen vanaf, Ede naar Oosterbeek, Rheden, Adoorn :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie