Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Als ik de lengte van alle routes bij elkaar optel (bron: MTB Heuvelrug), dan kom ik grofweg op 115km aan routes. Meer dan ik dacht eigenlijk en begrijp nu hoe je aan de ongeveer 180km komt. Dat wordt inderdaad zo'n 10 uur buffelen. Nou ja, als je dan rond 6 uur vertrekt, ben je precies rond bier uur klaar :wink: :bier:

Voor mij zijn HVLV de "thuis" routes, maar HV op het einde met al die kleine heuveltjes... Nou ja, Kwintelooijen op het einde is ook pittig.

Dus de vraag wordt voor mezelf, start ik 'm helemaal vanaf Noord of juist Zuid ? De gedachte hierachter is dat je de relatief vlakke routes Zeist en Austerlitz dan in het midden hebt. Nou ja, ik heb nog even de tijd om dat uit te broeden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zoals je wellicht gezien heb in mijn rit (linkje 2 pagina’s terug) ben ik vanuit Soest idd begonnen met LV/HV want ik wilde absoluut niet na 8 tot 9 uur nog eens HV doen. Dus dat bewust in het begin gedaan. Nu had ik alleen na 163 km nog 10 km singletrack van deel Zeist te doen en vooral stukje langs Woudenbergse weg was categorie “ ik wil dit niet”.
Verder door mijn volgorde had ik gevoelsmatig het zwaarste stuk op pakweg 125 km (Kwintelooyen) te pakken. Op 1 of andere manier voelt dat stuk terug (halfje Rhenen, halfje Amerongen en halfje Leersum) minder zwaar aan als de heenweg.
Enne, idd op tijd vertrekken. Ik kwam daardoor rond 16:30u aan en vrijwel gelijk bezoekje koelkast :bier: en de BBQ aan, want Fredje zou “koken” die dag........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Nou ja zeg, stom, ik had over je Strava link heen gelezen !

En dat terwijl ik erg gehecht ben aan Strava. Althans, ik rijd zonder electronica, maar zet Strava wel altijd aan op mijn smartphone. Ik vind het altijd wel leuk om achteraf de resultaten te bekijken.

Maar ik ga jouw prestatie eens goed analyseren op de PC vanmiddag, na het fietsen :wink: nu op de iPad is het lastig.

Wel al even snel naar jouw tempo op de diverse segmenten gekeken. Denk dat ik op het einde iets meer verval zou hebben, maar zo te zien zit er een precies goed tempo in (voor mij dan) om 'm ook zo te fietsen.

:-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: za 9 januari 2021, 08:38 Op 1 of andere manier voelt dat stuk terug (halfje Rhenen, halfje Amerongen en halfje Leersum) minder zwaar aan als de heenweg.
Dat gevoel herken ik van wanneer ik de routes in een niet UHR9 situatie aan elkaar heb gelust. Het is wel logisch, want voor zowel amerongen als leersum heb je dan alle zware stukken gehad. In de eerste helft heb je de zware klimmen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: za 9 januari 2021, 09:36Wel al even snel naar jouw tempo op de diverse segmenten gekeken. Denk dat ik op het einde iets meer verval zou hebben, maar zo te zien zit er een precies goed tempo in (voor mij dan) om 'm ook zo te fietsen.
Denk het constant een bepaald tempo in mijn genen zit en kwam bij marathons destijds goed van pas. In begin ingehaald worden en sommigen gaven al aan "tot straks Fred" want ze wisten dat ik ze op 2/3 vd marathon stuk voor stuk toch weer wist in te halen. :winkie:
Nog steeds rij ik mijn ritten redelijk constant, wel langzamer. Maar ritten zoals 10x LV of 20x Rhenen bleven rondentijden redelijk constant en amper verval. Mijn UHR9 deed ik onder prima omstandigheden namelijk droog, niet te warm. Was nog net voor de extreme droogte en het mulle zand zijn intrede deed die zomer. Mocht ik ooit nog eens een UHR9 rijden, dan kien ik echt goede omstandigheden uit ipv nu al een datum te prikken. Maar of dat ooit nog gebeurt is de vraag. Zo genoeg over mij !!

Staar je niet te veel blind op mijn "prestaties" of van anderen. Op de lijst der lijsten https://www.kluitech.nl/koninghtml.php staan toch geen tijden. Genieten en uitrijden, daar gaat het om.
Ga gewoon met lekkere mindset op pad, ga lekker trappen en zorg onderweg goed voor jezelf. Alleen zou ik niet te snel met pauzes beginnen en zeker geen lange pauzes pakken, want uur uitgebreid lunchen en dan nog 5 uur trappen. Ik weet niet of dat zo ideaal is, maar ieder zijn/haar ding.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Pauzes nemen is mijn grootste valkuil... Vind ik zonde van mijn tijd, dus meestal neem ik ze juist niet :-{

Komt door mijn Bryggs Myers psychologische profiel: Commander, dus nogal resultaat gericht :winkie:

Omstandigheden spelen zeker mee inderdaad. Zoals jij die hebt gehad klinken ideaal inderdaad. Fingers crossed.

Ik zit al na te denken wat er in de rugzak meegaat en welke banden ik ga steken :-D
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Fred (mtb-sport) schreef: za 9 januari 2021, 08:38 Zoals je wellicht gezien heb in mijn rit (linkje 2 pagina’s terug) ben ik vanuit Soest idd begonnen met LV/HV want ik wilde absoluut niet na 8 tot 9 uur nog eens HV doen. Dus dat bewust in het begin gedaan. Nu had ik alleen na 163 km nog 10 km singletrack van deel Zeist te doen en vooral stukje langs Woudenbergse weg was categorie “ ik wil dit niet”.
Dit kan je oplossen door na LV/HV eerst Zeist te doen en op de terugweg Austerlitz. (loopt veel lekkerder). Dit heeft wel consequenties voor waar je de verbinding tussen Zeisterlitz en de zuidoostelijke routes legt. Ik deed Den Treek er ook nog bij, dus dan is de verbinding iets anders..

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/UC441AmvUcb
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Willem Altes schreef: za 9 januari 2021, 18:33
Fred (mtb-sport) schreef: za 9 januari 2021, 08:38 Zoals je wellicht gezien heb in mijn rit (linkje 2 pagina’s terug) ben ik vanuit Soest idd begonnen met LV/HV want ik wilde absoluut niet na 8 tot 9 uur nog eens HV doen. Dus dat bewust in het begin gedaan. Nu had ik alleen na 163 km nog 10 km singletrack van deel Zeist te doen en vooral stukje langs Woudenbergse weg was categorie “ ik wil dit niet”.
Dit kan je oplossen door na LV/HV eerst Zeist te doen en op de terugweg Austerlitz. (loopt veel lekkerder). Dit heeft wel consequenties voor waar je de verbinding tussen Zeisterlitz en de zuidoostelijke routes legt. Ik deed Den Treek er ook nog bij, dus dan is de verbinding iets anders..

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/UC441AmvUcb
En hoe je dit wat willem doet kan nadoen zonder den treek erbij, is door bij de maarnseweg van austerlitz af te gaan. Daar kom je dan ook weer terug voor de rest van austerlitz en dan heb je geen meter trail gemist.

Dat is in ieder geval mijn plan, omdat ik met hoge vuursche en lage vuursche wil starten
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Willem Altes schreef: za 9 januari 2021, 18:33
Fred (mtb-sport) schreef: za 9 januari 2021, 08:38 Zoals je wellicht gezien heb in mijn rit (linkje 2 pagina’s terug) ben ik vanuit Soest idd begonnen met LV/HV want ik wilde absoluut niet na 8 tot 9 uur nog eens HV doen. Dus dat bewust in het begin gedaan. Nu had ik alleen na 163 km nog 10 km singletrack van deel Zeist te doen en vooral stukje langs Woudenbergse weg was categorie “ ik wil dit niet”.UHR
Dit kan je oplossen door na LV/HV eerst Zeist te doen en op de terugweg Austerlitz. (loopt veel lekkerder). Dit heeft wel consequenties voor waar je de verbinding tussen Zeisterlitz en de zuidoostelijke routes legt. Ik deed Den Treek er ook nog bij, dus dan is de verbinding iets anders..

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/UC441AmvUcb
Hah ! Bedankt voor de bevestiging, precies zoals ik de route ook al zit uit te tekenen. Dan kan je daarna door richting de zuidoostelijke routes inderdaad. En die verbinding ben ik nu aan het uitvogelen. Dat zal je over de weg moeten doen neem ik aan ? Of eventueel schelpenpaden ? Het liefst rijd ik zoveel mogelijk onverhard maar is op de UHR natuurlijk een no go.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Stunning schreef: za 9 januari 2021, 21:26
Willem Altes schreef: za 9 januari 2021, 18:33

Dit kan je oplossen door na LV/HV eerst Zeist te doen en op de terugweg Austerlitz. (loopt veel lekkerder). Dit heeft wel consequenties voor waar je de verbinding tussen Zeisterlitz en de zuidoostelijke routes legt. Ik deed Den Treek er ook nog bij, dus dan is de verbinding iets anders..

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/UC441AmvUcb
Hah ! Bedankt voor de bevestiging, precies zoals ik de route ook al zit uit te tekenen. Dan kan je daarna door richting de zuidoostelijke routes inderdaad. En die verbinding ben ik nu aan het uitvogelen. Dat zal je over de weg moeten doen neem ik aan ? Of eventueel schelpenpaden ? Het liefst rijd ik zoveel mogelijk onverhard maar is op de UHR natuurlijk een no go.
Het antwoord op je vraag staat boven deze post


Maar om het nog makkelijker te maken:
https://brouter.de/brouter-web/#map=13/ ... ,52.022603
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: za 9 januari 2021, 21:36
Stunning schreef: za 9 januari 2021, 21:26

Hah ! Bedankt voor de bevestiging, precies zoals ik de route ook al zit uit te tekenen. Dan kan je daarna door richting de zuidoostelijke routes inderdaad. En die verbinding ben ik nu aan het uitvogelen. Dat zal je over de weg moeten doen neem ik aan ? Of eventueel schelpenpaden ? Het liefst rijd ik zoveel mogelijk onverhard maar is op de UHR natuurlijk een no go.
Het antwoord op je vraag staat boven deze post


Maar om het nog makkelijker te maken:
https://brouter.de/brouter-web/#map=13/ ... ,52.022603
Top ! Maarnseweg eraf is zeker een optie, maar dan kom je er idd terug toch ? Ik rijd 'm echt van noord naar zuid en laat ik mij daar weer ophalen namelijk.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Stunning schreef: za 9 januari 2021, 22:10
Horsthil schreef: za 9 januari 2021, 21:36

Het antwoord op je vraag staat boven deze post


Maar om het nog makkelijker te maken:
https://brouter.de/brouter-web/#map=13/ ... ,52.022603
Top ! Maarnseweg eraf is zeker een optie, maar dan kom je er idd terug toch ? Ik rijd 'm echt van noord naar zuid en laat ik mij daar weer ophalen namelijk.
Oh je doet noord naar zuid, dan moet je het anders doen. Maar maarnseweg zal je nog steeds kunnen gebruiken. Hoe je het tactisch kan rijden zonder kilometer te veel van noord naar zuid weet ik niet als je maar 1 richting doet
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: za 9 januari 2021, 22:19
Stunning schreef: za 9 januari 2021, 22:10

Top ! Maarnseweg eraf is zeker een optie, maar dan kom je er idd terug toch ? Ik rijd 'm echt van noord naar zuid en laat ik mij daar weer ophalen namelijk.
Oh je doet noord naar zuid, dan moet je het anders doen. Maar maarnseweg zal je nog steeds kunnen gebruiken. Hoe je het tactisch kan rijden zonder kilometer te veel van noord naar zuid weet ik niet als je maar 1 richting doet
Ja ! Net even uitgebreid Maps bekeken, ik kom aanrijden vanuit Zeist naar Austerlitz en eigenlijk is de Maarnseweg de beste verbinding naar de zuidoost routes zo te zien ! Bedankt, goede tip :-q
Thorheim racer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 17:37
Mijn mountainbike: Cube reaction pro gtc 29

Het is volbracht! Gisteren de Grand TUHR gereden, zonder Hoge Ginkel😢 Maar met de kinderlus bij Austerlitz😁.

Start bij de Maarnse Zandafgraving, eerst richting Kwintelooijen en daarna Hoge en Lage Vuursche. Auto staat dan halverwege voor de ravitaillering.

Super! Wat zal ik nou eens gaan doen😇?

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/Nib8zPLCigb
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Even een dagje niks, misschien :bier: ?

Mooie prestatie!!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie