MTB route Ysselsteyn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Route aanpassingen zijn vanmorgen doorgevoerd.
Op MTBroutes.nl moet de juiste GPX nog geupdate worden. Let dus vooral op de route bordjes.

Voor wie route Ysselsteyn niet kent, verwacht hier geen UHR tracks, technische onderdelen zoals drops en rockgardens of veel hoogte verschil.
Je fiets door een mooie omgeving en krijgt meer toertocht gevoel. De route is een combinatie van langere rechte bospaden, singletracks en helaas enkele stukken asfalt ter overbrugging.
Route kan prima gecombineerd worden met diverse routes zoals Horst, Venray, Liessel en Deurne waarmee verbindingsroutes zijn.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

I.v.m. TT Venray morgen kun je morgen 27-9 op een stukje singeltrack fietsers tegen komen .
Klein stukje achter Merselo, tegenover de Mini camping ""De Linde".
Dit ter kennisgeving.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Voor wie komend weekend MTB route Ysselsteyn wil fietsen even jullie aandacht.
In de zogenaamde paardekopbossen (1ste bos na de officiële start route) vinden zaterdag en zondag zogenaamde cross country wedstrijden plaats, georganiseerd door de plaatselijke ruitervereniging. Een klein gedeelte van de route hier zal afgesloten zijn en jullie worden vriendelijk verzocht de omleiding te volgen. Het parcours kruist diverse malen onze route.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Vandaag deze route voor de eerste keer gefietst. We waren niet de enige die hem voor het eerst fietsen want op de parkeerplaats kwamen we nog twee andere tegen die de route voor het eerst gingen rijden.

Nu over de route. We hebben genoten. Met name van de natuur en stukjes asfalt vonden wij wel meevallen. We konden duidelijk zien waar de route is aangepast. Wellicht zou in het bosgedeelte waar je veel recht toe recht aan moet rijden en je op het einde daarvan voordat je de drukke weg bereikt wel singletrack ligt dat nog uitgebreid kunnen worden.

Het paadje tussen de akkers door vonden wij erg verrassend en uiteraard het gedeelte langs het kanaal op met de korte klimmetjes. De route vinden wij vergelijkbaar met onze thuisroutes namelijk de blauwe en groene route in de Maashorst.

Bewegwijzering was trouwens perfect! Complimenten aan de routebouwers. We hebben ervan genoten en een mooie zondagochtend gehad.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Bedankt voor de complimenten.
Wat betreft het uitbreiden met singletracks. Onze bosbeheerder geeft ons niet de toestemming om grote stukken aan te pakken. Het uitbreiden gebeurt dus ieder jaar met wat kleine stukjes. Meestal vind men dat wel oke.
Knakworstkweker

is er trouwens een nieuwe verbindingsroute gemaakt nu venray rood opgeheven is?

Ik rij wel eens via Gemert naar Overloon daar zitten veel saaie stukken in (alleen asfalt van rips tot de vliegbasis), maar dat heb je nu tussen Ysselsteyn en Ballonzuilse bossen ook.

Ik rij vaak de route ysselsteyn maar half als ik dit doe en ga ik er t.h.v. testrik uit en via op de ries en deskesven de beekweg over om daar venray groen te pakken en dan de verbinding naar overloon
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Er is nog geen nieuwe verbindingsroute gemaakt met ysselsteyn.
Dit zit nog in de pen.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

@Knakworst, handigste is denk ik om vanaf het punt waar je met onze singletrack op de Beekweg uitkomt rechts te gaan. Via je het zwartwater kom je dan op de route Venray. Dit is denk ik de kortste optie. Maar zoals Reaction al aangeeft, de officiële route volgt nog.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Gisteren het “Piëlruundje”weer eens gereden. Genoten van de rust en de herfstsfeer. De route lag er perfect bij !
De singletrack langs de Peelweg (voorheen Venray) heeft een lekkere flow.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Inmiddels hebben we weer wat extra meters singletrack toegevoegd. Dit is gedaan in het Paardekopbos. Dit is het eerste bos na de start in Ysselsteyn.
Na de lockdown gaan we hier nog een geheel stuk nieuwe track realiseren. Hierdoor zal ook de aanrijroute naar het bos aangepast gaan worden.

Verder zal het gedeelte in de Paardekop een eigen kleurcode er bij gaan krijgen. Als dit gedaan is bestaat er de mogelijkheid een uitgepijlde route van 6km te fietsen in dit bos.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Xerpat, vandaag werd ons de vraag gesteld door de mensen van gem. Venray (bosbeheer). Gaat TWC Ysselsteyn ook kilometer aanduiding plaatsen op hun route? Hiermee zijn we vandaag begonnen.
Wij moesten het antwoord schuldig blijven. Dus bij deze, hebben jullie deze plannen ook?
Omdat ze dan verder willen kijken, hoe gaan we dit ook kenbaar maken met de hulpdiensten zodat die ook weten waar ze moeten zijn bij melding.
Dan kan dat ter zijner tijd samen doorgegeven worden.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Nog niet Pedro, maar geen verkeerd idee. Ik gooi het hier in de groep.
Gasd'rop !!!
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1319
Lid geworden op: di 23 oktober 2007, 23:50

Vandaag weer eens de vaste route Ysselsteyn gefietst, was inmiddels al 2 jaar geleden dat ik daar gereden had.
De singletracks die hier een daar er bij gemaakt zijn, zijn een mooie aanvulling op de route.
Alles met de pijlen super aangegeven, route lag er goed bij.
Ik blijf het een leuk rondje vinden en lekker dicht bij huis :-q
[Quote:] Rustig an mi die grauwte wiele!!!
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Inmiddels is er weer het 1 en ander aan nieuws te melden.

* De route is vorige week voorzien van kilometer aanduiding. Altijd handig om problemen aan ons door te geven of voor ons om jullie op de hoogte te houden van werkzaamheden.
* De verbindingsroute met de MTB route van Venray is gerealiseerd. Er is nu dus een aaneengesloten route van achtereenvolgens Horst-Ysselsteyn-Venray-Overloon te rijden. En aan de westkant van de route sluiten we aan op 3 Brabantse routes (Gemert-Bakel, Walsberg, Liessel)
* Er is een nieuwe singletrack gemaakt aan het begin van het Paardekopbos (kilometer 2), hierdoor is ook de aanrij route naar dit bos aangepast.
* Komend weekend worden de nieuwe groene pijlen geplaatst voor het korte rondje van 6,2km in het Paardekopbos. Tevens worden de diverse infoborden langs de route ook ge-update.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Komend weekend ga ik met een paar maten deze route rijden.
Hoe ligt de route erbij? Nog leuke features om aandacht voor te hebben?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie