Trainen buiten de gebaande paden bij Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Litse55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 10:18

Wil je technieken wat uitbreiden dan kun je naar een Bikepark gaan(b.v. Wageningen, NieuweGein enz.).
Op de bestaande, overigens mooie tracks, kun je alleen oefenen in het snel bochten en bobbels rijden(mijn mening :-? )
Een goede jump b.v. is nergens te maken(al zag ik dat ze bij Rijssen wat gebouwd hadden,wel dwars op de track).
Zoek zelf ook altijd naar oefenmogelijkheden dicht bij huis. Zo vond ik het skatepark(VliegendHert) en de Assiksheuvel(iets verder bij de
Bolkensteinlaantje en brug).
Op het skatepark kun je op de dag prima terecht en je grenzen verleggen.
Op de Assiksheuvel kun je een snelle(korte) afdaling oefenen(naast de trap).
Later op de middag en s Avonds is het drukker in het park en kun je er beter wegblijven vanwege het verschil in snelheid met andere gebruikers.
Litse55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 10:18

Correctie;

De vermelde heuvel heet Lindebooms heuvel.
Ligt in het Gooikerspark.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Er is een klein dirt parkje: LINK. Hier kan je je wel uitleven denk ik.


Bedoel je met de Lindeboomsheuvel de vijfhoek kant van de Immerweiterbrug (witte fietsbrug)?


Ook heb ik een soort pumptrack(je) gevonden, dit is afgesloten met een hek wat altijd open (niet op slot) is. Het is wel een beetje overgroeid, ik heb nog niet de moeite genomen om het met de fiets te checken. LINK

Er schijnt een Skatepark (ook BMX) te komen
https://www.destentor.nl/deventer/riele ... ~af4757b7/" onclick="window.open(this.href);return false;
Litse55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 10:18

Bedankt voor je tips.
De heuvel heet Lindeboom el. Korte heftige afdaling. Beneden tamelijk vol in de remmen gaan anders vlieg je te hard de weg op.
Prachtig dat er mogelijk een groter skatepark komt. Had al zoiets gehoord van de mensen daar.
In het huidige parkje kun je ook echt leuke dingen doen b.v. loodrecht afdalen van de halfpipe.
Springen kun je goed oefenen op de schuine hoeken van het middenblok.
Het verbaast mij dat ik er nooit mountainbikers zie, wel BMXers.
Het terrein the bij de Tjoenerstrstraat was mij ook opgevallen, ga ik even kijken.

Ga verder eens langs bij de skateparks in Apeldoorn en Zutphen.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Vlakbij het Leesten in Apeldoorn is een soort van jump-park gebouwd met vele jumps, hoge drops ed.
Auto parkeren bij Kiosk de Ugchelse berg (= Leesten) en dan via het betonnen fietspad (ernaast ligt een zandweg) in noordoostelijk richting fietsen.
Na ca. 1 km rechts af het pad op en dan zie je hem al snel aan de rechterkant zitten..
Pad verder omhoog fietsen en dan gelijk rechtsaf de singletrack op en dan maar afdalen/downhillen
Of lid worden van mtb-club Bar-End in Apeldoorn. Ze hebben op hun terrein een mtb oefentrack liggen met allerlei hindernissen zoals drops, rock gardens, etc..etc.
Litse55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 10:18

Bedankt voor de tips.
Ga er zeker kijken.
Naar de tracks en verdere mogelijkheden bij Leesten ben ik al op zoek geweest maar kon het toen niet vinden. Zou nu moeten lukken.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

https://www.google.nl/maps/place/Het+Le ... d5.9039519" onclick="window.open(this.href);return false;

naar Knooppunt 43 fietsen.. en dan daar rechts het betonnen fietspad op.
Onderlangs camping De Wapenberg en door tot iets na de bocht naar rechts.
Daar het overharde pad op. In dat vakje met bos zitten de trails. Kan niet missen. Veel plezier en laat maar horen wat je ervan vond
Litse55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 10:18

Vandaag het terrein gemist.
Drie keer een afslag naar rechts genomen vanaf het goede fietspad....
Met je aanvullende uitleg moet het lukken

Je hoort nog...
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Volgens mij hier:
https://www.google.nl/maps/@52.1718467, ... !1e4?hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Litse55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 10:18

ducatif1 schreef:Vlakbij het Leesten in Apeldoorn is een soort van jump-park gebouwd met vele jumps, hoge drops ed.
Auto parkeren bij Kiosk de Ugchelse berg (= Leesten) en dan via het betonnen fietspad (ernaast ligt een zandweg) in noordoostelijk richting fietsen.
Na ca. 1 km rechts af het pad op en dan zie je hem al snel aan de rechterkant zitten..
Pad verder omhoog fietsen en dan gelijk rechtsaf de singletrack op en dan maar afdalen/downhillen
Of lid worden van mtb-club Bar-End in Apeldoorn. Ze hebben op hun terrein een mtb oefentrack liggen met allerlei hindernissen zoals drops, rock gardens, etc..etc.
Litse55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 10:18

Heb het parkje gevonden.
Eerst vond ik het niets, slecht onderhoud, weinig gebruikt. Kwam toen iemand die had geholpen bij de aanleg, hij fietste met mij rond en toen begon ik het steeds interessanter te vinden. Hij was de ex BMXer en bunnyhopte over alle hindernissen
Het bunnyhopte ben ik nog niet meester, ben twee keer over het stuur heen gegaan.
Ga er zeker nog terug.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Mooi dat je het gevonden hebt en dat er een local was die je wat heeft laten zien.
Je moet inderdaad de lijnen weten hoe te rijden. En het is en blijft een bos.. dus blad/takken ed blijf je houden op de tracks. Door de laatste storm is er ook veel beschadigd en een aantal bomen over de tracks gevallen. Zijn pas geleden pas opgeruimd.. dus nu weer fietsbaar. Veel plezier daar.
Litse55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 10:18

Dank je OK
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Hoi nieuw hier.
bij nieuw rande naast de groene route is het ook wel interresant om te rijden.
en aan de overkant van de ijssel onder de a1 brug is het ook wel leuk rijden.
stukjes met losse stenen.

Bij de militaire basis bij Bathmen net naast de route.
is er ook een heuvel. Daar hebben ik en wat vrienden een drop off bij aan gebouwd.

Groetjes
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Bij Zaltbommel is er toch ook zo'n ding.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie