MTB route Hardenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
A11ist3r
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 00:04
Mijn mountainbike: Ghost SE 3000
Contacteer:

ik ga zaterdag 's bij de lemelerberg en omstreken kijken, kijken of dat wat is :lol:
Ghost in the Shell II: Innocence
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Een week later wordt lastig, omdat ik niet zo vaak in die regie ben. Is wel een eindje vanuit Den Haag.


De Lemelerberg is niet overal vrij gegeven voor mountainbikers, dus ik zou wel voorzichtig zijn daar. Er zijn geen routes overigens. Mijn voorstel blijft staan, zaterdagmiddag ben ik in het bos bij Hellendoorn/Nijverdal.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Bart z
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 september 2004, 11:21
Mijn mountainbike: trek 6500
Contacteer:

rond een dezer dagen komt er een mtb route bij/op de lemeler berg. Ik ben al op de lemeler berg geweest. Is wel aan te raden. hopen dat de mtb route er ook op gaat en er niet omheen :~ Maar vandaag weer naar de lemelerberg. zal ik die allister s leren fietsen :D
Bart z
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 september 2004, 11:21
Mijn mountainbike: trek 6500
Contacteer:

gister weer op de lemeler berg geweest. Hebben ook nieuwe mtb route gefietst. tenminste tot zover dat mogelijk was.. Die moet nog ingereden worden maar wordt waarschijnlijk wel gaaf.
A11ist3r
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 00:04
Mijn mountainbike: Ghost SE 3000
Contacteer:

ja.. ik heb 'm 14 oktober al gereduh.. maar was niet echt te doen.. is nog LANG NIET ingereden... voor de rest heel lekker gefietst.. beetje klimmen enzo.. bevalt me wel :D
Ghost in the Shell II: Innocence
bikerhm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 16 december 2010, 12:09
Mijn mountainbike: Cannondale F5

Normaal een route voor lange halen snel thuis.

Maar afgelopen zondag na een lange vorst periode en die nog niet uit de grond was en een paar weken niet veel
hebben gedaan.
Was als ik die 21 km op twee lekke banden had gefietst wat zuigen die ondergrond.
Rustig aan begonnen maar aan het eind toch kapot. :-{
Hoe schever de bomen komen te staan ten opzichte van de grond ''Hoe steiler het wordt''
polderpeil
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 9 maart 2011, 10:24
Mijn mountainbike: hai bike edt rc 2010

Gisteren weer eens de route Hardenberg en Stegeren gereden.
Hardenberg lag er droog en soms wat mul bij er waren her en der wat
geultjes gegraven voor water afvoer op de plekken waar bij regen plassen
blijft staan.
De route van Stegeren lag er weer super natuurlijk bij boomwortels,kuilen,
diepe geulen heerlijke route voor je techniek zeker geen racebaan :-q .
Al met al na 55 km met volle benen :winkie: weer op de camping aangekomen ge-
noten van de 2 routes.
Rijden hier veel forum leden want het topic word niet veel bezocht?.
nec temere nec timide
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Weinig reuring voor toch wel een leuke route!
Nee niet heel technische of hoogtemeters, wel lekker doortrappen met fijn lopende bochten
Video van een heel rondje: https://www.youtube.com/watch?v=aDCH_6wShaY
Als je in de buurt bent gewoon een keer meepakken
Te lussen met (de mindere) Ommen en/of Stegeren)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Paar leuke jumpjes, fraaie omgeving en leuk bochtenwerk op sommige stukken maken dit voor mij een rondje om te fietsen voor de afwisseling. Zeker mooier dan Ommen. Ook handig voor als je niet al te veel tijd hebt want deze is prima in ongeveer een uurtje te fietsen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Nog nooit geweest , binnenkort maar een keertje doen. Is voor mij aardig in de buurt.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik fiets hem geregeld, het is een route met 2 gezichten. Lange goed lopende singletracks en saaie paden rechtdoor. In de winter is hij slecht berijdbaar vanwege de slechte afvoer van het hemelwater.
Geen gezeik, mountainbike!
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Ik heb dit jaar vanwege covid wederom een camping in NL geboekt. En het wordt de Zandstuve.
Vorig jaar ben ik ook hier in de buurt geweest en heb ik de Ommen route eens gereden, viel tegen en via mtbroutes zie ik dat het slecht onderhouden wordt, dus daar ga ik niet meer heen.
De Hardenberg route vond ik erg leuk en is prima te doen in +/- uurtje.
NU ben ik voornemens om de MTB mee te nemen en zit ik te denken om ook een rondje te zoeken van 2/3u voornamelijk om ook eens een rustige duurtraining te kunnen doen op de MTB...
Ik kom deze tegen https://ridewithgps.com/routes/38562149, iemand ervaring met deze route/paden/omgeving. Het zal wel vrij gezapig zijn en dat is geen probleem.

Zijn er wellicht andere alternatieven? Volledig over de weg is (vooralsnog) geen optie. Wat ik nog overweeg is om de Grail mee te nemen, maar dan twijfel ik of Hardenberg te doen is. Ik denk overigens van wel, maar hoor graag hoe jullie daarover denken?
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Bospaadje schreef: wo 6 juli 2022, 10:07 Ik heb dit jaar vanwege covid wederom een camping in NL geboekt. En het wordt de Zandstuve.
Vorig jaar ben ik ook hier in de buurt geweest en heb ik de Ommen route eens gereden, viel tegen en via mtbroutes zie ik dat het slecht onderhouden wordt, dus daar ga ik niet meer heen.
De Hardenberg route vond ik erg leuk en is prima te doen in +/- uurtje.
NU ben ik voornemens om de MTB mee te nemen en zit ik te denken om ook een rondje te zoeken van 2/3u voornamelijk om ook eens een rustige duurtraining te kunnen doen op de MTB...
Ik kom deze tegen https://ridewithgps.com/routes/38562149, iemand ervaring met deze route/paden/omgeving. Het zal wel vrij gezapig zijn en dat is geen probleem.

Zijn er wellicht andere alternatieven? Volledig over de weg is (vooralsnog) geen optie. Wat ik nog overweeg is om de Grail mee te nemen, maar dan twijfel ik of Hardenberg te doen is. Ik denk overigens van wel, maar hoor graag hoe jullie daarover denken?
De route die je laat zien is inderdaad vrij gezapig, richting Den Ham zijn wel wat mooie gravelstroken, dat is denk ik het mooiste stuk.
De route Hardenberg is met elke willekeurige fiets te doen, weinig hoogteverschil, geen echte drops of jumps (de paar die er zijn is een chickenroute naast) Er is een klein stuk net nadat je onder het tunneltje door bent wat iets minder gladgestreken is, maar daar kom je ook wel overheen.
Geen gezeik, mountainbike!
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Als je de gravelbike meeneemt, kun je ook wel Duitsland in, richting Wilsum, Itterbeck en Uelsen zijn teuke gravelstukken door het bos, ook met hoogteverschil.

Als je de MTB neemt kun je ook nog wel onverhard naar Lemele rijden en daar wat rondjes doen op de route als duurtraining.

Hardenberg is voor iemand met een beetje handigheid op de gravelbike denk ik prima te doen.
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Bedankt beiden, ik zag net dat er een nieuwe route geopend is in sibculo ofzoiets ☺️… die lijkt wel wat meer voor mtb en is heen/terug 60km (incl route).
Enig idee of dat ook en gravel 40mm ultragrip schwalbe one te doen is?
Zijn er evt routes te vinden richting D?
Plaats reactie