Zomer trailrespect (sst, niet verder vertellen)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

dubbelop schreef:Conclusie: mountainbiken is een zomersport én een wintersport (en een lentesport en een herfstsport) :winkie:
Zolang het maar niet regent of droog is, want dan is er "trail respect alarm" :winkie:

Wordt de hobby wel steeds moeilijker te beoefenen zo.
In de herfst winter: Zoek het asfalt op want er is trailrespect ivm regen. Je rijd alles kapot, wacht tot de zomer dan kan je je uitleven
In de zomer: Zoek het asfalt op of reis naar limburg/oostenrijk om je hobby te beoefenen want er is trailrespect ivm droogte

Slaat lekker door hier :roll:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heel Zuid-Limburg en net de grens over (mul zand, wat is dat?).
SPB-route, Vijlenerbos, alle andere vaste routes en erbuiten, prima! Veel steen en kiezel waar het zand tussen vandaan is gespoeld.
(Voordeel van Zuid-L: nooit mul zand. Ieder voordeel heb z'n nadeel: blub in de herfst, winter...).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Rembrandt schreef:
dubbelop schreef:Conclusie: mountainbiken is een zomersport én een wintersport (en een lentesport en een herfstsport) :winkie:
Zolang het maar niet regent of droog is, want dan is er "trail respect alarm" :winkie:

Wordt de hobby wel steeds moeilijker te beoefenen zo.
In de herfst winter: Zoek het asfalt op want er is trailrespect ivm regen. Je rijd alles kapot, wacht tot de zomer dan kan je je uitleven
In de zomer: Zoek het asfalt op of reis naar limburg/oostenrijk om je hobby te beoefenen want er is trailrespect ivm droogte

Slaat lekker door hier :roll:
Drama.
Het is tot nu toe een uitzonderlijk droge zomer, dus niet alsof dit ieder jaar gebeurt ofzo.

Kunnen ook met z'n allen doorploegen, om ons vervolgens af te vragen waar die paar hoogtemeters toch gebleven zijn.
Laatst gewijzigd door Robertdj op vr 13 juli 2018, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rembrandt schreef:
dubbelop schreef:Conclusie: mountainbiken is een zomersport én een wintersport (en een lentesport en een herfstsport) :winkie:
Zolang het maar niet regent of droog is, want dan is er "trail respect alarm" :winkie:

Wordt de hobby wel steeds moeilijker te beoefenen zo.
In de herfst winter: Zoek het asfalt op want er is trailrespect ivm regen. Je rijd alles kapot, wacht tot de zomer dan kan je je uitleven
In de zomer: Zoek het asfalt op of reis naar limburg/oostenrijk om je hobby te beoefenen want er is trailrespect ivm droogte

Slaat lekker door hier :roll:
Alleen met deze extreme droogte wordt er gevraagd zuinig te zijn op de route's die nu te mul zijn.. Normaal was dit nooit een issue...

Dus graag wakker blijven :bier: :bier: :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

worstkaas schreef:Lelystad en Almere prima te doen
Lelystad ooit eens geweest. Wat een drama toen. Als ik er toch voor moet rijden zijn er betere routes te vinden die beter overeen komen met mijn voorkeur. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

japie carbon schreef:
Tijgerhaai schreef:
Mountainbiken is een zomer sport. (rare racefietsers die denken dat het anders is)
Maar in de zomer mag het dus blijkbaar ook alweer niet......
Van mij wel hoor. Maar als ik de zandbak wil spelen ga ik wel naar de buren. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

dubbelop schreef:Conclusie: mountainbiken is een zomersport én een wintersport (en een lentesport en een herfstsport) :winkie:
amen :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rembrandt schreef:
dubbelop schreef:Conclusie: mountainbiken is een zomersport én een wintersport (en een lentesport en een herfstsport) :winkie:
Zolang het maar niet regent of droog is, want dan is er "trail respect alarm" :winkie:

Wordt de hobby wel steeds moeilijker te beoefenen zo.
In de herfst winter: Zoek het asfalt op want er is trailrespect ivm regen. Je rijd alles kapot, wacht tot de zomer dan kan je je uitleven
In de zomer: Zoek het asfalt op of reis naar limburg/oostenrijk om je hobby te beoefenen want er is trailrespect ivm droogte

Slaat lekker door hier :roll:
In dit topic met een knipoog. Dacht dat toch wel duidelijk was.
◼︎ Go round the outside.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Tijgerhaai schreef:
nomad030 schreef:Mountainbiken hoor je ook in de winter te doen. Nooit geen mul gedoe dan.
Net zoals wielrennen toch of is diegene, die zei dat mtb een wintersport is, niet op de racefiets te vinden in de winter omdat het toch wel zonde is van zijn racefiets? :p
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Rembrandt schreef:
dubbelop schreef:Conclusie: mountainbiken is een zomersport én een wintersport (en een lentesport en een herfstsport) :winkie:
Zolang het maar niet regent of droog is, want dan is er "trail respect alarm" :winkie:

Wordt de hobby wel steeds moeilijker te beoefenen zo.
In de herfst winter: Zoek het asfalt op want er is trailrespect ivm regen. Je rijd alles kapot, wacht tot de zomer dan kan je je uitleven
In de zomer: Zoek het asfalt op of reis naar limburg/oostenrijk om je hobby te beoefenen want er is trailrespect ivm droogte

Slaat lekker door hier :roll:
Het weer in nederland slaat lekker door inderdaad. Extreem nat of Extreem droog. Er tussenin is er schijnbaar niet meer.
En dan loop je inderdaad risico met een erosie gevoelige sport als mountainbiken. Asfalt heeft er nu eenmaal een stuk minder last van als je er overheen crost. En wat eenmaal stuk is... dus zolang we het weer nog niet kunnen bepalen moeten we het maar doen met enig trailrespect. Of een andere hobby zoeken (of gewoon lekker alles aan gort rijden tot er niks meer aan is, maar dan denk ik dat er andere instanties ingrijpen en het helemaal uit met de pret is).
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

KarinMTB schreef: Het weer in nederland slaat lekker door inderdaad. Extreem nat of Extreem droog. Er tussenin is er schijnbaar niet meer.
En dan loop je inderdaad risico met een erosie gevoelige sport als mountainbiken. Asfalt heeft er nu eenmaal een stuk minder last van als je er overheen crost. En wat eenmaal stuk is... dus zolang we het weer nog niet kunnen bepalen moeten we het maar doen met enig trailrespect. Of een andere hobby zoeken (of gewoon lekker alles aan gort rijden tot er niks meer aan is, maar dan denk ik dat er andere instanties ingrijpen en het helemaal uit met de pret is).
Hier in de gemeente beginnen er inmiddels wat asfalt stroken te desintegreren door de warmte :o Wel erg grappig om alle fietsers die er overheen rijden te zien stoppen omdat ze een lekke band denken te hebben :lol: Kortom binnenkort #wegrespect :bier:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Almere dus, had geeneens stof op de fiets. Kneiterharde klei .
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Haaksbergen en Hermannsweg ook nauwelijks mul zand.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Tijgerhaai schreef:
nomad030 schreef:Mountainbiken hoor je ook in de winter te doen. Nooit geen mul gedoe dan.
Mountainbiken is een zomer sport. (rare racefietsers die denken dat het anders is)
Mountainbiken is een alle seizoenen sport en die racefietsers die moeten in de winter lekker thuisblijven.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Spaarnwoude tussen alle festivals door.

Anders racefiets of gravel bike pakken.
De gravelpaden liggen erbij dat het lijkt alsof je Parijs Roubaix hebt gefietst als je thuis komt.
Plaats reactie