route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

ofv schreef: do 19 december 2019, 13:21 Vanochtend gereden. Dank aan de vrijwilligers voor het bladeren verwijderen. Route was goed te rijden. Aardig wat plassen nog maar daar kon je bijna altijd goed omheen.
Plassen moet je DOORheen, niet OMheen!
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

zonoskar schreef: do 19 december 2019, 13:31
ofv schreef: do 19 december 2019, 13:21 Vanochtend gereden. Dank aan de vrijwilligers voor het bladeren verwijderen. Route was goed te rijden. Aardig wat plassen nog maar daar kon je bijna altijd goed omheen.
Plassen moet je DOORheen, niet OMheen!
:oops:
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vandaag weer een rondje gemaakt. Enkele delen modderig en nat. Bijvoorbeeld langs het spoor is nu echt matig. Andere delen juist weer hartstikke goed en droog. Heb het idee dat de route steeds hobbeliger wordt.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Gisteren een rondje gedaan. Lag er mooi bij.
Toproute!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Gisteren een rondje SB013 gedaan plus daarna nog een paar lusjes nog een keer. Het lag er goed bij, heerlijk gefietst.

Toen ik het talud op fietste, bij Baron van Voorst tot Voorstweg, kwam er een crossmotor aan, die kwam vanaf het pad bij 't Witte Huys, daar waar de feestslingers hangen.
Hij reed heel rustig en wachtte heel netjes totdat ik het talud af was, verder ging hij de route niet op volgens mij.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Hoe ligt deze route er nu bij na de regen van afgelopen weken?
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ik zou voorlopig even ergens gaan rijden, liggen veel plassen. Dorst/Cadettenkamp/Vrachelen ligt er perfect bij.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Na vandaag en de komende nacht zou ik daar ook even de boel mijden ! Even het water laten zakken.
Denk dan dat het zaterdag weer goed is.

Gr en bedankt
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Het ligt er nu geweldig bij, paar plassen nog en wat modder, maar daar kun je zo langs. Lekker rondje gedaan vanmiddag. Was druk.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Vanochtend om 8:30 ff een rondje gedaan voor het beginnen met thuiswerken... lekker rustig, heerlijk weer, en de route is kurkdroog en ligt er mooi bij. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Ter info, een deel van de route gaat deze maand dicht vanwege boomkap.
In opdracht wordt van de Gemeente wordt er vanaf maandag 11 mei noodkap uitgevoerd is het stuk bos tussen de Gilzerbaan en de Bredaseweg, grenzend aan het Bels lijntje. Tussen paal 66 en paal 87 is de route daarom tijdelijk gesloten. Je kunt het fietspad gebruiken om bij de Bredaseweg weer op de route te komen.
Naar verwachting zijn de werkzaamheden eind mei afgerond.
https://www.facebook.com/26680230034325 ... 610833544/
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vandaag de volledige route gereden, volgens mij kon ik overal gewoon door en was er niets dicht. Route is erg droog en hier en daar zacht van het zand. Fijn dat er op sommige plekken wat grind is gestort. Nog steeds heerlijk rustig op deze route. Ik vind het prima. :-q
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Wat grind :o Lijkt wel of er en vrachtwagen met grind het talud is afgegleden! Je kunt ook overdrijven. Daarnaast volgens mij, maar ik ben geen trailbouwer, is dit niet het juiste moment om zoveel grind te storten. Het wordt nu natuurlijk niet de harde grond ingereden. Je ziet nu na twee dagen dat het grind al langzaam naar beneden wordt gereden. Je kunt /kon amper zonder slippend achterwiel naar boven rijden dus verplaatst het grind zich langzaam naar beneden. De aangelegde kombochten zijn daarentegen wel weer mooi gelegd.

Anyway, ik vermaak me iedere keer nog op deze route en tof dat ie zo snel weer open was. Slijtage lijkt trouwens wel “stil te staan” :-q
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Zojuist voor het eerst gereden na altijd het rondje LDD te rijden. Positief verrast zeg! Snel en technisch parcours. Volgens mij was ook het volledige rondje gewoon open. Ben voor mijn gevoel door een net gekapt stuk bos gereden. Voor herhaling vatbaar! Complimenten aan het onderhoudsteam :tong
Plaats reactie