route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Canard schreef: do 21 januari 2021, 20:00 Vanmiddag heb ik rondje gedaan met de verwachting dat de route redelijk droog zou zijn, maar dat viel wat tegen. :(

Het was over het algemeen niet modderig maar er liggen wel veel plassen.
Alleen het stukje langs de snelweg is droog en lekker te rijden.

Verder was het hek bij Amarant aan de Oude Rielsebaan dicht, dat is een beetje vreemd.
Afgelopen weekend heeft stadsbos013 op FB gevraagd de route te vermijden ivm het natte weer de afgelopen dagen... is nu helder waarom.
Niet iedereen heeft FB of volgt ze daar natuurlijk.
Bedankt voor het delen.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Canard schreef: do 21 januari 2021, 20:00 Vanmiddag heb ik rondje gedaan met de verwachting dat de route redelijk droog zou zijn, maar dat viel wat tegen. :(

Het was over het algemeen niet modderig maar er liggen wel veel plassen.
Alleen het stukje langs de snelweg is droog en lekker te rijden.

Verder was het hek bij Amarant aan de Oude Rielsebaan dicht, dat is een beetje vreemd.
Er is dan ook heel veel water gevallen afgelopen week. Sloten en afvoeren die al een jaar droog stonden, zijn nu weer goed gevuld.

Bij Amarant is het terrein twee dagen afgesloten geweest. Dus dat zou morgen opgelost moeten zijn. Over 3 weken volgt er weer een afsluiting.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Misschien ten overvloede maar net voor het hek vanaf de route rechtdoor rijden, asfaltweg oversteken en dan 100 meter ruiterpad nemen tot Outrex. Dan kun je daar de route weer op.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Even gekopieerd van Facebook:

We kregen vandaag een paar meldingen dat bij paal 34 (waar de route op Oude Rielse baan uitkomt) een poort van Amarant dicht was. Deze poort is normaal alleen 's avonds en 's nachts dicht. Een hele enkele keer vergeet men hem open te doen. In dat geval kun je het beste na paal 33 als je op de weg komt rechts gaan en dan links een bospad nemen. Je komt dan bij Outrex outdoor uit en kunt daar weer de weg op om de route te vervolgen. Zie afbeelding.
Momenteel is de poort vaker dicht omdat Amarant hun terrein sluit i.v.m. Corona en vaccinatie. Als er iemand bij de poort staat volg dan de instructies.

De paar bomen die op de route waren gevallen zijn door vrijwilligers al weer verwijderd. De route is erg nat. Dus diezelfde vrijwilligers vragen je vriendelijk om de route na hevige regenval te vermijden omdat dat schade aan de route geeft.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Zojuist wederom op Facebook het verzoek van de vrijwilligers om dit weekend niet de route op te gaan. Afgelopen weekend zijn er toch een hoop mensen geweest die hier geen gehoor aan hebben gegeven waardoor de vrijwilligers nog meer werk hebben gekregen dan ze al hadden. Er is deze week nog meer water gevallen dan de week er voor dus graag dit weekend de route niet op gaan is hun verzoek. Aangezien niet iedereen Facebook heeft plaatst ik t hier ook maar even zodat als t een paar dagen droog is iedereen weer van de route kan genieten.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Goede ambassadeur ben je! :wink:

... Ik baal flink van dit natte weer, ben blij als het weer lente wordt; langer licht en betere omstandigheden. 8)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Canard schreef: vr 29 januari 2021, 10:20 Goede ambassadeur ben je! :wink:

... Ik baal flink van dit natte weer, ben blij als het weer lente wordt; langer licht en betere omstandigheden. 8)
Ach een beetje hulp kan geen kwaad. Zou zonde zijn als alles kapot word gereden en de vrijwilligers nog meer werk d’r aan hebben. Iets met respect 😉🙏🏻

En het weer tja balen ....
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Was net nog in de buurt van de route (bij het hek van Amarant, was open :winkie: ). Was heel, heel nat daar. Route lijkt me dit weekend echt een no go :-{
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Iemand nog geweest tussen afgelopen weekend en nu.... mijn nieuwe fiets wil graag t bos in😉.

Hoe ligt t erbij..?
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ga maar naar dorst..
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

DJMARCO schreef: do 4 februari 2021, 21:06 Iemand nog geweest tussen afgelopen weekend en nu.... mijn nieuwe fiets wil graag t bos in😉.

Hoe ligt t erbij..?
Ik zou het mijn nieuwe fiets niet aandoen. Stuk boven de Bredaseweg is gewoon nat, veel diepe plassen, langs het spoor heel nat en modderig. Met de voorspelde regen vannacht en mogelijk nog wat buien morgen, gaat dat niet beter worden.
Het is maar 10km naar Dorst vanuit Tilburg-west, dus inderdaad...ga naar Dorst.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Iemand vanochtend nog geweest? Hoe licht het er nu bij? Zijn er misschien stukken bij die wel begaanbaar zijn?
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Als je wilt gaan kijken dan is de beste kans het stuk bij de snelweg. Leer je meteen het stuurgedrag van je fiets kennen :)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

RuudRuud schreef: za 6 februari 2021, 11:17 Als je wilt gaan kijken dan is de beste kans het stuk bij de snelweg. Leer je meteen het stuurgedrag van je fiets kennen :)
Je bedoeld het stukje vanaf de gilzerbaan tot op de heuvel langs de a58 en dan terug tot aan het gravelpad? Laat dat nou net het stukje zijn wat ik in gedachte had😉
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Yes, dat stuk. Is gewoon een rondje van 5 KM dus dan doe je 'm drie keer als je wilt. :)
Plaats reactie