route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vandaag ook nog, veel beter dan ik verwacht had :-q
Ik had een beetje tijd over aan het eind van de middag en toen toch even de kans gegrepen om nog snel een rondje te doen. Was blij verrast door hoe de route erbij lag, had veel meer nattigheid verwacht.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ligt er nog steeds heel goed bij. Klein stuk is afgesloten. Vlak voor je oversteekt bij belse lijntje. Snoei werkzaamheden.
MTBRanger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 9 oktober 2020, 13:43
Mijn mountainbike: Lapierre Edge 5.9 (2020)

Route ligt er nu zeker heerlijk bij. Al vind ik dat in alle weersomstandigheden het geval. Ook het mulle zand maakt het wat uitdagender, al zijn de modderige tracks en plassen ook leuk. Wat ik wel mis, en ik ben benieuwd of iemand anders het met me eens is, zijn een aantal TTF's. Een rockgarden zou leuk zijn, evenals wat omgevallen bomen waar je overheen moet. Ik vind bijvoorbeeld die relatief nieuwe toevoeging van het springbultje langs de Gilzerbaan voor de Pompstationweg wel leuk!
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik zou het zeker leuk vinden als er wat meer uitdaging in zou zitten. De flow v.d. route is naar mijn idee heel goed en ik kan me voorstellen dat als je graag snelle rondjes maakt het heerlijk rijden is. Van mij mogen er wel wat meer sprongetjes gemaakt worden, drops... dat soort dingen. De route ligt nu 1,5 jaar(?) en het zou mooi zijn als deze doorontwikkeld wordt. Heb het idee dat het niet heel erg leeft, misschien vergis ik me. De facebook pagina is bijvoorbeeld vrij weinig op te doen en hier op het forum zijn het veel dezelfde mensen die er fietsen. Drunense Duinen leeft veel meer heb ik het idee, stuk drukker.

Dat is niet zo erg trouwens dan de route in Tilburg niet al te druk is.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

ofv schreef: vr 9 oktober 2020, 21:02 Ik zou het zeker leuk vinden als er wat meer uitdaging in zou zitten. De flow v.d. route is naar mijn idee heel goed en ik kan me voorstellen dat als je graag snelle rondjes maakt het heerlijk rijden is. Van mij mogen er wel wat meer sprongetjes gemaakt worden, drops... dat soort dingen. De route ligt nu 1,5 jaar(?) en het zou mooi zijn als deze doorontwikkeld wordt. Heb het idee dat het niet heel erg leeft, misschien vergis ik me. De facebook pagina is bijvoorbeeld vrij weinig op te doen en hier op het forum zijn het veel dezelfde mensen die er fietsen. Drunense Duinen leeft veel meer heb ik het idee, stuk drukker.

Dat is niet zo erg trouwens dan de route in Tilburg niet al te druk is.
ssssssstttttttttttt :winkie:
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

:-{ :lol: sorry
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Goed dat je het zegt!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

RuudRuud schreef: ma 19 oktober 2020, 14:55 Goed dat je het zegt!
Ga je helpen?😉
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

DJMARCO schreef: ma 19 oktober 2020, 16:49
RuudRuud schreef: ma 19 oktober 2020, 14:55 Goed dat je het zegt!
Ga je helpen?😉
Nee, daar heb je Facebook voor nodig..
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

RuudRuud schreef: ma 19 oktober 2020, 17:02
DJMARCO schreef: ma 19 oktober 2020, 16:49

Ga je helpen?😉
Nee, daar heb je Facebook voor nodig..
Ik dacht een hark en een schep :winkie:

Maar je bent geen fan van Facebook begrijp ik..?
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Wow, wat ligt de route er lekker bij! Heerlijk gereden met een lekkere flow.

Helaas voor 1 van 2 jongens langs de kant, had ie een heel groot slag in z'n wiel gereden. Nog ff gestopt maar kon m niet echt helpen.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Vandaag voor de 3e keer rondje 013 gedaan en beleef er een hoop plezier aan. Het lag er ook heel snel bij! De segmenten begin ik te herkennen, maar al die bochtjes zal nog ff duren 😂

Mocht iemand een tip hebben voor een snelle verbindingsroute tussen Dorst en 013 die niet langs de 80km weg loopt, met die stoplichten de hele tijd, dan hoor ik het graag! 👍
DorstigHert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 februari 2019, 10:12

koeboe schreef: za 7 november 2020, 18:45
Mocht iemand een tip hebben voor een snelle verbindingsroute tussen Dorst en 013 die niet langs de 80km weg loopt, met die stoplichten de hele tijd, dan hoor ik het graag! 👍
De Rijksweg is toch wel de snelste route, maar inderdaad niet de leukste.

Paar opties:
- via boswachterij Dorst richting de spoorwegovergang in Rijen. Dat kan zowel via de noordkant van het spoor (Leemputten/oude Surae) als via de zuidkant. Bij de spoorwegovergang kan je weer de bussen in, bijvoorbeeld via kleine Vospad. Ter hoogte van het Vermaeck ga je van weer de Rijksweg op.
- Of vanuit Dorst via de Goorbergseweg langs het golfterrein. Dan via Lijndonk onderlangs het vliegveld, A58 oversteken, Gilzerbaan op en daar beginnen.

Genoeg te variëren, lekker gaan verkennen! :-D
RobHetMannetje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 november 2020, 11:37

Ik ben nieuw op het forum hier en rij regelmatig een rondje 013.
Ben eigenlijk dit jaar echt begonnen met mountainbiken en beleef er veel plezier aan.

De route 013 is makkelijk te doen van uit mijn huis. Gaaf om zo'n gave route dicht bij huis te hebben :-D
Nu nog ff mijn conditie verder opbouwen :-q
Plaats reactie