route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

DJMARCO schreef: wo 10 maart 2021, 21:15 De trail lag er fantastisch bij op het stukje onderaan het viaduct na, daar ligt behoorlijk veel modder, best gek dat t daar zo nat is?
Daar is het vanaf het begin al natter geweest. Zal iets te maken hebben met waterafvoer van het viaduct en "verdichte" grond.

RuudRuud schreef: do 11 maart 2021, 12:35 Ik zou zaterdag even goed naar het weer kijken. Kan nog wel eens onstuimig worden. Inclusief de wind van vandaag zou ik goed naar boven kijken of er niet teveel takken op scherp staan ;)
Denk ook dat je er zaterdag beter weg kunt blijven als de weersverwachting uit gaat komen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Bedankt voor de tips mannen.

Als “ mooi weer fietser” ga ik niet met een bak regen en wind de trail op. :-q
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Wind en regen vielen mee, volgens buienradar zou t tussen 9 en 11 droog zijn. Dus toch maar gereden vanochtend op het 1e stuk richting de a58 na. Dit stuk was een paar weken terug zo nat dat ik t niet nog eens aandurfde. 2e stuk vanaf het fietspad naar beneden wel gereden.

De rest van de route lag er wel goed bij, maar toch veel plassen, modder en kleine takken hier en daar maar geen hele grote. Het rondje met de vrouw morgen middag sla ik om die reden over.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Is het droog op de route? Dan kan ik morgen voor de 1e keer eens deze route rijden. :~
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

ijskonijn schreef: do 18 maart 2021, 18:34 Is het droog op de route? Dan kan ik morgen voor de 1e keer eens deze route rijden. :~
Ik ben er al een week niet geweest maar met de regen van afgelopen week zal het erzeker niet droog zijn. Echte modder zal ook wel meevallen maar er zullen wel wat plassen op de route staan. Maarrrr... het is een veronderstelling.....
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

RogierR schreef: do 18 maart 2021, 23:09
ijskonijn schreef: do 18 maart 2021, 18:34 Is het droog op de route? Dan kan ik morgen voor de 1e keer eens deze route rijden. :~
Ik ben er al een week niet geweest maar met de regen van afgelopen week zal het erzeker niet droog zijn. Echte modder zal ook wel meevallen maar er zullen wel wat plassen op de route staan. Maarrrr... het is een veronderstelling.....
Heb niet gefietst vandaag maar sprak een aantal mannen die net terug waren van een rondje. Hun fietsen waren nog schoon.....Alleen onder bij het viaduct ligt nog een strookje modder.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

JoopO schreef: vr 19 maart 2021, 18:21
RogierR schreef: do 18 maart 2021, 23:09

Ik ben er al een week niet geweest maar met de regen van afgelopen week zal het erzeker niet droog zijn. Echte modder zal ook wel meevallen maar er zullen wel wat plassen op de route staan. Maarrrr... het is een veronderstelling.....
Heb niet gefietst vandaag maar sprak een aantal mannen die net terug waren van een rondje. Hun fietsen waren nog schoon.....Alleen onder bij het viaduct ligt nog een strookje modder.
Tsja, ik heb voor zekerheid gekozen en ben naar Drunen geweest :tong
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Net een rondje 013 gedaan en het lag er super bij. Het was ook niet druk en een lekker zonnetje. Was genieten.
Top dat er zo goed onderhoud wordt gepleegd 👍
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Top middag. En heerlijk rustig!
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

ofv schreef: za 20 maart 2021, 16:38 Top middag. En heerlijk rustig!
Ben net terug van rondje LDD. Ook daar was het veel rustiger dan anders op zaterdagen rond dezelfde tijd. Concurrentie van bouwmarkten/Ikea/tuincentra?
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

JoopO schreef: za 20 maart 2021, 17:15
ofv schreef: za 20 maart 2021, 16:38 Top middag. En heerlijk rustig!
Ben net terug van rondje LDD. Ook daar was het veel rustiger dan anders op zaterdagen rond dezelfde tijd. Concurrentie van bouwmarkten/Ikea/tuincentra?
Dacht ik ook aan een kwam aardig wat wielrenners tegen. Hun seizoen is weer begonnen?
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Mijn vrouw en ik hadden ook een top middag. Wel kwamen we een gast op een elektrische crossmotor tegen die tegen het verkeer in over de trail reed. Gelukkig stonden we stil en konden we hem aanspreken. De beste man had geen idee en reed over een breder pad t bos uit.

Je zal hem maar als spookrijder tegen komen😊

Verder lag het er super bij op het stukje onder t viaduct na, dit blijft t natste stuk.

Heerlijk gefietst weer.
Laatst gewijzigd door DJMARCO op wo 24 maart 2021, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Leuk rondje hebben jullie daar in Tilburg :-q
Ik was naast de tracks aan het werk, en zag de route lopen, dus ik had de fiets even achterin de auto gegooid. Altijd goed om even te ontspannen na de arbeid.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

sama schreef: di 23 maart 2021, 23:17 Leuk rondje hebben jullie daar in Tilburg :-q
Ik was naast de tracks aan het werk, en zag de route lopen, dus ik had de fiets even achterin de auto gegooid. Altijd goed om even te ontspannen na de arbeid.
Vind ik ook :-D en er komt ook steeds meer flow in de route, ik denk door het inrijden en onderhoud.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ligt er geweldig bij! Was rond 11.00u redelijk druk maar nog prima te doen. Redelijk wat ouders met kinderen.
Plaats reactie