route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

RuudRuud schreef: za 6 februari 2021, 11:38 Yes, dat stuk. Is gewoon een rondje van 5 KM dus dan doe je 'm drie keer als je wilt. :)
Net terug van het stukje langs de snelweg zoals Ruud beschreef. Het was helaas ook erg slecht en veel modder en flinke plassen. Alleen het laatste stuk hier was goed te doen :-q . Toch blij dat ik stukje heb kunnen fietsen na 2 weken ( een nieuwe fiets te hebben) en 3,5 maand blessure leed :winkie:
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

DJMARCO schreef: za 6 februari 2021, 11:48
RuudRuud schreef: za 6 februari 2021, 11:38 Yes, dat stuk. Is gewoon een rondje van 5 KM dus dan doe je 'm drie keer als je wilt. :)
Net terug van het stukje langs de snelweg zoals Ruud beschreef. Het was helaas ook erg slecht en veel modder en flinke plassen. Alleen het laatste stuk hier was goed te doen :-q . Toch blij dat ik stukje heb kunnen fietsen na 2 weken ( een nieuwe fiets te hebben) en 3,5 maand blessure leed :winkie:
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent....Zowel Dorst als LDD zijn goed te befietsen.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Sterker nog, DCV lag er prachtig bij :-D
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

JoopO schreef: za 6 februari 2021, 16:28 Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent....Zowel Dorst als LDD zijn goed te befietsen.
Dat weet ik Joop alleen 013 had mijn voorkeur omdat dit toch bekend is voor mij. Het voelde toch iets fijner om naar een vertrouwde route te rijden na 3,5 maand weer op de ( nieuwe) fiets.

Als dan ook nog iemand van hier roept dat dit stukje vanochtend goed te doen is, dan is 1+1= 3

Al met geen ramp, ik heb er toch van genoten👍🏻
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

DJMARCO schreef: za 6 februari 2021, 17:37
JoopO schreef: za 6 februari 2021, 16:28 Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent....Zowel Dorst als LDD zijn goed te befietsen.
Dat weet ik Joop alleen 013 had mijn voorkeur omdat dit toch bekend is voor mij. Het voelde toch iets fijner om naar een vertrouwde route te rijden na 3,5 maand weer op de ( nieuwe) fiets.

Als dan ook nog iemand van hier roept dat dit stukje vanochtend goed te doen is, dan is 1+1= 3

Al met geen ramp, ik heb er toch van genoten👍🏻
Ho ho, er stond twee keer een voorbehoud in mijn post. 'Als je wilt gaan' kijken en 'beste kans' :tong
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

RuudRuud schreef: za 6 februari 2021, 17:53 Ho ho, er stond twee keer een voorbehoud in mijn post. 'Als je wilt gaan' kijken en 'beste kans' :tong
Excuus Ruud dan heb ik dat verkeerd gelezen of geïnterpreteerd. Ik vroeg namelijk of er iemand vandaag was geweest en dit was jou reactie daarop, een verkeerde aanname😊. Maar zoals ik al schreef, t was niet best, maar ik ben toch blij dat ik even heb kunnen fietsen. Hebben we deze condities ook maar weer eens meegemaakt. Uit trailrespect wacht ik t nu echter wel even af tot het echt een tijdje droog is. Gevalletje eens maar niet voor herhaling vatbaar. 😉👍🏻
Arno Dus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 21:21
Mijn mountainbike: Scott Spark 950

Afbeelding
https://www.facebook.com/events/820771911809734/

OP 27 februari is de route Stadsbos013 grotendeels afgesloten. Advies is om die dag niet naar de route te komen om deze te fietsen. Je bent uiteraard wel van harte welkom om te helpen bij het onderhoud. Hou hierbij wel de COVID regels in acht.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arno Dus op za 6 februari 2021, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Arno Dus schreef: za 6 februari 2021, 21:54 Afbeelding
https://www.facebook.com/events/820771911809734/

OP 27 februari is de route Stadsbos013 grotendeels afgesloten. Advies is om die dag niet naar de route te komen om deze te fietsen. Je bent uiteraard wel van harte welkom om te helpen bij het onderhoud.
Hoe laat en waar? :)
Arno Dus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 21:21
Mijn mountainbike: Scott Spark 950

Vanaf 9u aan de slag gaan op de route. Vanwege COVID wordt er niet op 1 punt verzameld.

Zie
Afbeelding
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Zal wel druk worden tijdens dat onderhoud. Al die fanatiekelingen die nu de route (bewust) kapot rijden staan natuurlijk te trappelen om te helpen. Toch? :-{
Arno Dus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 21:21
Mijn mountainbike: Scott Spark 950

ofv schreef: zo 7 februari 2021, 00:37 Zal wel druk worden tijdens dat onderhoud. Al die fanatiekelingen die nu de route (bewust) kapot rijden staan natuurlijk te trappelen om te helpen. Toch? :-{
Gelukkig zijn er ook altijd mensen die wel komen helpen. Hopelijk deze keer iets meer dan vorige keer. Dan kan het handjevol vaste vrijwilligers daarna het dagelijks onderhoud weer aan.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Arno Dus schreef: zo 7 februari 2021, 12:15
Gelukkig zijn er ook altijd mensen die wel komen helpen. Hopelijk deze keer iets meer dan vorige keer. Dan kan het handjevol vaste vrijwilligers daarna het dagelijks onderhoud weer aan.
Misschien toch handig om te vermelden hoe
mensen kunnen helpen. Een schep en een hark mee naar de route nemen terwijl er geen vast punt is om af te spreken is imo niet handig. Ondanks COVID kan er toch makkelijk buiten ergens afgesproken worden op 1,5 mtr. Desnoods staan de vrijwilligers op het beginpunt van alle delen van de route zodat mensen zich kunnen verspreiden en zich daar kunnen verzamelen.
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

DJMARCO schreef: zo 7 februari 2021, 19:28
Arno Dus schreef: zo 7 februari 2021, 12:15
Gelukkig zijn er ook altijd mensen die wel komen helpen. Hopelijk deze keer iets meer dan vorige keer. Dan kan het handjevol vaste vrijwilligers daarna het dagelijks onderhoud weer aan.
Misschien toch handig om te vermelden hoe
mensen kunnen helpen. Een schep en een hark mee naar de route nemen terwijl er geen vast punt is om af te spreken is imo niet handig. Ondanks COVID kan er toch makkelijk buiten ergens afgesproken worden op 1,5 mtr. Desnoods staan de vrijwilligers op het beginpunt van alle delen van de route zodat mensen zich kunnen verspreiden en zich daar kunnen verzamelen.
Ben het hier wel mee eens. Als je nog nooit geholpen hebt en je moet dan zelf maar ergens op de route aan de gang gaan met een schep en een hark lijkt mij niet handig. Denk dat er wel wat supervisie gedaan mag worden. En vooraf wat uitleg.
Gaten opvullen prima. Maar waar haal je b.v. het zand het beste vandaan? etc. etc.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Vanmiddag een rondje gedaan, dat was genieten! Ondanks mijn RaRa en RaRay behoorlijk wat grip, heb nergens hoeven lopen. Helaas nogal wat bevroren sporen, beetje oppassen dus, maar grotendeels goed te berijden over een "loipe" van 50 cm breed.

Morgen misschien LDD doen, dat zal er nog beter bijliggen.
Arno Dus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 21:21
Mijn mountainbike: Scott Spark 950

CannondaleScalpelSI schreef: zo 7 februari 2021, 20:58
DJMARCO schreef: zo 7 februari 2021, 19:28

Misschien toch handig om te vermelden hoe
mensen kunnen helpen. Een schep en een hark mee naar de route nemen terwijl er geen vast punt is om af te spreken is imo niet handig. Ondanks COVID kan er toch makkelijk buiten ergens afgesproken worden op 1,5 mtr. Desnoods staan de vrijwilligers op het beginpunt van alle delen van de route zodat mensen zich kunnen verspreiden en zich daar kunnen verzamelen.
Ben het hier wel mee eens. Als je nog nooit geholpen hebt en je moet dan zelf maar ergens op de route aan de gang gaan met een schep en een hark lijkt mij niet handig. Denk dat er wel wat supervisie gedaan mag worden. En vooraf wat uitleg.
Gaten opvullen prima. Maar waar haal je b.v. het zand het beste vandaan? etc. etc.
Op het kaartje bij de posts hiervoor staat aangegeven op welke delen van de route vaste vrijwilligers werken die dus uitleg kunnen geven. Loop dat deel van de route op en je komt ze vanzelf tegen. Buiten geldt groepen van max 2 personen, daar houden we ons aan.
Ik begrijp uit de vragen dat jullie 27 februari van de partij zijn. Ik ben zelf om 09u bij paal 43. Tot dan :-D
Plaats reactie