route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik kon zo snel niets vinden over deze nieuwe route, die als ik het goed heb nog in aanleg is. Maar ik las -in een ander topic- dat er toch al af en toe op gereden wordt. Ben wel benieuwd of het iets leuks gaat worden, het zal iig de dichtstbijzijnde vaste route voor mij worden.

Vraagje, wat is er op dit moment te verwachten als je daar gaat rijden? De moeite waard of is het behelpen en beter om nog even te wachten tot hij helemaal klaar is?
Eigenlijk moet ik er gewoon eens gaan kijken, maar als ik dan toch de fiets pak weet ik graag zeker dat ik niet voor niets van huis ga...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Er is een lus van 5km die al echt af is en start aan de kruising tussen de Gilzerbaan en de Puttendijk. Je rijdt de Puttendijk in, om de lage slagboom heen, en dan rechts na een meter of 5 ligt de ingang. Na zo'n 4km kom je de Puttendijk weer op en dan links af weer terug naar de start.

Echt een hele leuke singletrack met veel bochten. Doet hier en daar een beestje denken aan Dorst en Horst, maar dan met iets minder hoogteverschillen.

Op dit moment wordt er door een groep vrijwilligers hard gewerkt aan de rest van de route.
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Gebruikersavatar
vicvicvic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 15:07
Mijn mountainbike: 2013 Cube LTD Pro '29 - Leader/Aventon fixedgear

Ik heb de 5km die er al liggen ook al een paar keer gereden en was best verrast. Onlangs ben ik naar Tilburg verhuisd, na eerst op 5km van route Vrachelen gewoond te hebben, dus ik ben blij dat er nu dichtbij wat te rijden valt :)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Dat ene draaien en keren-stukje van Dorst en dan 3km lang ligt er nu :p netjes aangelegd, techniek nodig om de bochten goed te nemen, geen hoogteverschil. Best prima!

Inderdaad start gilzerbaan/puttendijk.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Kermit, rondje al vaak gereden. Zeker de 5 km die al langer klaar is. Erg leuk en goed aangelegd. De rest is ook al voor 90% klaar. De route is uitgefreesd en op sommige stukken al redelijk aangereden. Er wordt hard aan gewerkt.

Je kunt er makkelijk inrijden precies rechts (vanuit de weg gezien) naast de rugbyvelden aan de bredaseweg. Dan volg je de route naar Brababantwater. Vanuit daar naar de eerder aangegeven route. Dan even zoeken bij het Belslijntje voor de route terug naar de Bredaseweg. Dan gaat de route verder vlak bij de parkeerplaats van HCT richting het spoor. Route valt erg op doordat het een gefreesd pad is dwars door de begroeiing.

Beetje cryptisch wellicht maar vast op strava ergens te vinden. Beloofd een mooie route te worden. Aangelegd door een professioneel route aanleg bedrijf :tong

Mocht je het niet kunnen vinden wil ik je graag een keer gidsen. Gaan we allebei op custom staal :wink:
Gebruikersavatar
vicvicvic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 15:07
Mijn mountainbike: 2013 Cube LTD Pro '29 - Leader/Aventon fixedgear

Thanks! Ik ga zaterdag de rest eens verkennen :)
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Iemand mogelijk een gpx beschikbaar? Al even gezocht oine, 5 km op strava wel te vinden, rest nog niet zo
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

De rest van de segmenten is gewoon nog niet klaar. Ben ook aan het zoeken geweest, wel een aantal gevonden, maar deze zijn ofwel onderbroken door bomenkap, ofwel maar kleine stukjes die nog niet op elkaar aansluiten. Bij de hockeyclub kun je wel een leuk stukje in, gaat dan langs het viaduct van de Burgemeester van Voorstweg. Maar ook daar onderbrekingen. Even geduld nog dus.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Route is al voor 90% te rijden hoor, maar nog niet officieel geopend en bepijld. Regelmatig even staan kletsen met hetbonderhouds/aanleg team. Rijden kan en mag al wel. Boomkap ellende is weer vrijgemaakt maar de route nog niet 100% hersteld.

Paar kleine stukjes die nog aangelegd moeten worden kun je zelf verbinden, er is dus een rondje te rijden van ongeveer 19km.

Mocht er interesse zijn kunnen we wel een keer met een groepje afspreken.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

One Only schreef: ma 26 november 2018, 23:02 Mocht er interesse zijn kunnen we wel een keer met een groepje afspreken.
Heb je een Gpx beschikbaar? ;)
Schevetrapper Bas
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 15 juni 2009, 23:21
Mijn mountainbike: Cannondale Habit SE 2016, Cannondale Scalpel HiMod 650b (2014) en Cannondale Bad Boy 6

RuudRuud schreef: di 27 november 2018, 00:31
One Only schreef: ma 26 november 2018, 23:02 Mocht er interesse zijn kunnen we wel een keer met een groepje afspreken.
Heb je een Gpx beschikbaar? ;)
Hoi Ruud,

De GPX heb ik niet opgenomen kijk eens op mijn Strava (https://www.strava.com/athletes/6981306?hl=nl-NL ) daar staat de route die op dit moment af is, inclusief laatste stuk dat uitgefreesd is vanaf het spoor naar de Witbrantlaan West (bussluis) dat afgelopen zaterdag nog erg mul was. veel plezier en hopelijk droger weer dit weekeinde.

Gr Bas
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Schevetrapper Bas schreef: di 11 december 2018, 22:39 De GPX heb ik niet opgenomen kijk eens op mijn Strava (https://www.strava.com/athletes/6981306?hl=nl-NL ) daar staat de route die op dit moment af is, inclusief laatste stuk dat uitgefreesd is vanaf het spoor naar de Witbrantlaan West (bussluis) dat afgelopen zaterdag nog erg mul was. veel plezier en hopelijk droger weer dit weekeinde.

Gr Bas
Dank!

Dan zou dit hem moeten zijn voor nu :) (uitgekleed van de Strava-activity). Startpunt heb ik gelegd bij Hockeyclub Tilburg. Dat is voor mijzelf het meest handig ;) Is er een officieel startpunt?

Lengte 18,5km

https://drive.google.com/open?id=1Kl7ki ... VWbxvC6oS4

Helemaal links bovenin naast het spoor zit nog een mogelijke verkeerd-rij-actie?
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Hoe ligt deze route erbij na diverse regenbuien?
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

De route is nu ver klaar. Nog niet alle bordjes staan er, maar met wat zoeken is de hele ronde te fietsen. Sommige stukjes zijn nog maar net uitgefreesd, donderdag zag ik nog iemand boomwortels verwijderen in het bos onder Witbrant. Daar is het een beetje hobbelig. Er moet nog een doorsteek worden gemaakt bij het spoor, daar staat al een opening uitgetekend op de geluidswal.

Heb vanmiddag de route deels verkend om te zien wat de regen van afgelopen weekend heeft gedaan. Grootste deel van het parcours was droog en hard, behalve stukje tussen Bels Lijntje en pompstationweg. Daar nogal wat plassen over hele breedte van het pad. Ben er er daar ook bijna meteen weer afgegaan. Ook op het viaduct lag een flinke plas water en modder in de haarspeldbocht naar beneden, beetje oppassen daar.

Naar mijn idee is de route een mooie aanwinst voor Tilburg, heel afwisselend. Het stukje tussen rugbyclub en Brabant Water was nog een verrassing, met wat heuveltjes en kombochten. Heb ik pas vorige week voor het eerst gedaan.

Nu drie leuke MTB-opties op korte afstand, het Stadsbos op 5 minuten, LDD en Dorst op een klein half uur van mijn huis.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Is er nog wat nieuws inmiddels?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie