route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jeppie1990 schreef: za 16 mei 2020, 15:57 Zojuist voor het eerst gereden na altijd het rondje LDD te rijden. Positief verrast zeg! Snel en technisch parcours. Volgens mij was ook het volledige rondje gewoon open. Ben voor mijn gevoel door een net gekapt stuk bos gereden. Voor herhaling vatbaar! Complimenten aan het onderhoudsteam :tong
Ben ook net terug en ook ik was er voor de 1e keer. Technisch is een groot woord maar je kan er goed aan je bochtentechniek werken.
En eerlijk is eerlijk: Het was zelfs leuker dan verwacht.

Als het wat minder droog is en je kent de track, kan je er wel vies hard overheen knallen, denk ik. Was nu 1x m`n voorwiel kwijt na iets te enthousiast een mulle bocht in te vliegen maar kon gelukkig "normaal" afstappen :oops:

Nog een grappig incidentje:
We kwamen op een gegeven moment bij langzamere rijder achterop en na een paar minuutjes (en diverse passeerplaatsen) vroegen we uiteindelijk op de man af of we mochten passeren. De enige reactie was dat hij harder (lees: vol gas) ging fietsen en zichzelf binnen 1000m opblies (na wederom wat plekken en een kruispunt te zijn gepasseerd). Ikke niet begrijp maar moest er wel om lachen :lol:
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Gisteren was inderdaad de hele ronde weer te berijden.

Er liggen wat mulle stukken tussen, maar dat is alles bijelkaar enkelen 10-tallen meters. Voor het overgrote deel harde ondergrond, maar kan wel glad zijn door heel dun laagje zand bovenop die ondergrond.

Heb net als TenZNL ook al aantal keer ervaring gehad dat voorliggers harder gaan fietsen als je ze achterop komt. In twee gevallen leidde dat tot een valpartij in een bocht, maar meestal slaat vermoeidheid toe en kun je dan gewoon passeren.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

One Only schreef: vr 15 mei 2020, 18:08 Wat grind :o Lijkt wel of er en vrachtwagen met grind het talud is afgegleden!

...
Qua rijden vond ik het eigenlijk wel een erg leuke feature :-D
maar of dit zo netjes blijft liggen vraag ik me ook af.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

JoopO schreef: ma 18 mei 2020, 17:24 Gisteren was inderdaad de hele ronde weer te berijden.

Er liggen wat mulle stukken tussen, maar dat is alles bijelkaar enkelen 10-tallen meters. Voor het overgrote deel harde ondergrond, maar kan wel glad zijn door heel dun laagje zand bovenop die ondergrond.

Heb net als TenZNL ook al aantal keer ervaring gehad dat voorliggers harder gaan fietsen als je ze achterop komt. In twee gevallen leidde dat tot een valpartij in een bocht, maar meestal slaat vermoeidheid toe en kun je dan gewoon passeren.
Ja, bijzonder gedrag. Voor mij is het geen wedstrijd, dwz ik fiets gewoon m`n eigen tempo en als er iemand sneller is, so be it :)
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Canard schreef: ma 18 mei 2020, 19:47
One Only schreef: vr 15 mei 2020, 18:08 Wat grind :o Lijkt wel of er en vrachtwagen met grind het talud is afgegleden!

...
Qua rijden vond ik het eigenlijk wel een erg leuke feature :-D
maar of dit zo netjes blijft liggen vraag ik me ook af.
Ja ik vind het ook prima :-D .
Grind is ondertussen al wel bijna van het pad af gereden. Waar ik al bang voor was al meerdere keren zien gebeuren. Minder vaardige rijders hebben moeite met de afdaling naar de tweede kombocht. De pad ligt off camber met een karrevracht grind. Leuk voor de geoefende rijder maar de minder vaardige glijd zo van het pad af. Zoals gezegd al een paar keer gezien. Je kunt daar een beste smak maken. Daarnaast is in die afdaling een hele hoop grind al richting de kombocht geremd waardoor er een hele berg op het rempunt ligt. Ook al een paar valpartijen gezien.
Voor de goede orde, ik vind het leuk en gelukkig is er een chicken run.
Anyway, goed geprobeerd maar beter hadden ze het niet nu gedaan. Vandaag weer lekker op 013 gereden :-q
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Het onderhoudsteam vraagt nu de route te mijden:
"Ook onze route heeft last van de droogte. Zolang het zo droog is kunnen we onstabiele bochten en andere mulle stukken niet repareren. Het heeft ook weinig zin om remkuilen te herstellen. Pas nadat het echt heeft geregend kunnen we hier mee aan de slag. We kiezen er (nog) niet voor om de route af te sluiten.
Wel vragen we aan iedereen begrip en geduld.
Vermijd de route als het zo droog blijft. Dat scheelt ons werk, en het scheelt jou mogelijk een valpartij."

Ik vind overigens de route helemaal niet slecht, er zijn maar enkele rulle stukken waar je zo doorheen ploegt. Het is wel glad her en der, maar das een kwestie van wat voorzichtiger zijn.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat je wel ziet is dat in bochten die met leem (denk ik?) verstevigd zijn stukken van die leem afbreken, waarna dat gedeelte weer los wordt. Er moet toch ook iets van vocht in die hardere gedeeltes zitten om stevig genoeg te blijven.
Het werk zal er wel in zitten om die afgebrokkelde stukken straks weer strak te krijgen.

Met dit probleem kampen alle routes die op die manier (kom)bochten aangelegd hebben of verstevigd hebben...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Vanmiddag nog een rondje gedaan tussen de buien door. Is behoorlijk wat regen gevallen vandaag, de hele rulle stukken waren goed nat geworden. Nog een paar dagen zo, en we kunnen weer volgas.

Het grind naast het viaduct is overigens ver in de bodem gedrongen, lijkt goed te werken. Was goed te berijden.

Oppassen op het laatste stuk naast de snelweg, ligt een grote boom op de route. Heb ik al gemeld bij de organisatie.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

JoopO schreef: vr 5 juni 2020, 21:08 Vanmiddag nog een rondje gedaan tussen de buien door. Is behoorlijk wat regen gevallen vandaag, de hele rulle stukken waren goed nat geworden. Nog een paar dagen zo, en we kunnen weer volgas.

Het grind naast het viaduct is overigens ver in de bodem gedrongen, lijkt goed te werken. Was goed te berijden.

Oppassen op het laatste stuk naast de snelweg, ligt een grote boom op de route. Heb ik al gemeld bij de organisatie.
Dit zou ik ook exact geschreven kunnen hebben :-D

Zwaaide ik naar jou dan op de Gilzerbaan?
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Canard schreef: vr 5 juni 2020, 21:21
JoopO schreef: vr 5 juni 2020, 21:08 Vanmiddag nog een rondje gedaan tussen de buien door. Is behoorlijk wat regen gevallen vandaag, de hele rulle stukken waren goed nat geworden. Nog een paar dagen zo, en we kunnen weer volgas.

Het grind naast het viaduct is overigens ver in de bodem gedrongen, lijkt goed te werken. Was goed te berijden.

Oppassen op het laatste stuk naast de snelweg, ligt een grote boom op de route. Heb ik al gemeld bij de organisatie.
Dit zou ik ook exact geschreven kunnen hebben :-D

Zwaaide ik naar jou dan op de Gilzerbaan?
Was daar driemaal tussen 17.00 en 18.00 uur. Heb je in ieder geval niet gezien.....
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Degene naar wie ik zwaaide, zwaaide terug :)

Vanochtend lag de route er weer beter bij dan gisteren!
En de boom Is ook al weg :-q
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Route is bijna weer als vanouds, net terug van heerlijk rondje.

Onderhoudsteam is wel heel snel aan de gang gegaan met het opruimen van de boom, complimenten!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Na de regen van gisteren zijn de zandbakken bijna verzadigd! Gistermiddag vóór de regen was het vrij droog op het stukje witbrant-bredaseweg, dus de regen komt mooi op tijd.

Route ligt er goed bij, vanochtend nog wel wat plassen her en der maar die zullen morgen ook wel weg zijn als het niet meer gaat regenen.

Het grind op het talud is ook al goed in gereden.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Canard schreef: za 13 juni 2020, 16:19
Route ligt er goed bij, vanochtend nog wel wat plassen her en der maar die zullen morgen ook wel weg zijn als het niet meer gaat regenen.
Vandaag kan dit bericht herhaald worden. :-q
Goed vermaakt weer.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar daar kom ik dan wel achter ...?

Zijn er stadsbos 013 route rijders die met een dropper rijden en daar veel voordeel bij hebben?

Dit word als nieuwe biker mijn vaste route en vroeg me af of de ervaren rijders er op deze route veel voordeel bij halen? Ik merk dat ik in de kombochten, kleine sprongetjes en afdalingen veel uit het zadel kom ( ik ben een oude bmx-er van 30 jaar geleden☺️). Het zadel zit mij nu nog niet in de weg al vraag ik mij af hoe dit is als ik wat meer ervaren ben op deze route?

Mijn zadel staat nu op de “normale” fiets hoogte
Plaats reactie