route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Canard schreef: za 15 mei 2021, 22:33 De meeste klimmetjes/bultjes zitten bij Amarant, grofweg tussen rugbyveld en poort van Amarant.
Daar heb je bij de 1e(?) bult een stukje wat je ook links kunt pakken naar beneden, maar die is er al best lang.
Ik denk dat dit het is. Waarschijnlijk is drop verkeerd gezien door me. Het zag er in ieder geval wel uitdagender uit. Wat steiler naar beneden dacht ik.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Bij 15 min. 45 in deze video tm 17 min 05. Een van die bulten dacht ik

https://youtu.be/ZPUUmCK-7xI

Excuus als ik jullie blij heb gemaakt met een dode mus. :-{

Ps. De video lijkt me versneld. 18 km in 30 min is wel heel snel.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Die video is juist weer bij de Golfbaan.

De drop neemt bijna mythische proporties aan zoals in Dorst!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Het stukje wat ik beschreef zit bij 8:15, je kunt het net zien.
RuudRuud schreef: zo 16 mei 2021, 05:36 Die video is juist weer bij de Golfbaan.

De drop neemt bijna mythische proporties aan zoals in Dorst!
:D
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

:oops: Ben wel benieuwd of jullie komende rit zien wat ik denk gezien te hebben. :-{
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

ofv schreef: zo 16 mei 2021, 10:44 :oops: Ben wel benieuwd of jullie komende rit zien wat ik denk gezien te hebben. :-{
Ik zal er de volgende keer op letten. Ben ook benieuwd, voor wat technische features ben ik wel in :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ofv schreef: za 15 mei 2021, 20:32 Het is het deel waar je de meeste klimmetjes achter elkaar hebt. Voordat je op dat platte zand deel rijdt naast de snelweg. Misschien heb ik het verkeerd gezien. Ik miste hem en dacht... Is dat nou een drop. (links aangelegd op een van bulten)

Misschien weet Kermit het?
Ben er 1,5 week geleden voor het laatst geweest en toen geen drop gezien... Dus die was er (nog) niet of mijn bril is niet meer op de juiste sterkte :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Der is een nieuwe hobbel bij de snelweg, 2de deel 013 kort. Hij is gespot.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

ivocare schreef: ma 17 mei 2021, 19:03 Der is een nieuwe hobbel bij de snelweg, 2de deel 013 kort. Hij is gespot.
Ja daar is inderdaad een bultje zand gelegd maar dat is geen drop. Volgens mij had ofv het erover dat hij op de route fietste en daarnaast de drop zag. Het bultje wat jij bedoeld ligt echt op de route. Als je daar omheen wilt moet je echt door de berm :winkie:

Ik kom zeker twee keer per week op de route maar zie nooit een drop. Enige wat ik me kan voorstellen is na de rugby velden op het heuvelachtige deel, net na die hogere kombocht boven op dat bultje kun je links iets naast de route een wat steiler afdalingkje pakken. Maar kan me niet voorstellen dat men dat bedoeld.

En door met de zoektocht :bier: en foto’s van de nu al mythische drop :-q
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

One Only schreef: ma 17 mei 2021, 19:15
ivocare schreef: ma 17 mei 2021, 19:03 Der is een nieuwe hobbel bij de snelweg, 2de deel 013 kort. Hij is gespot.
Ja daar is inderdaad een bultje zand gelegd maar dat is geen drop. Volgens mij had ofv het erover dat hij op de route fietste en daarnaast de drop zag. Het bultje wat jij bedoeld ligt echt op de route. Als je daar omheen wilt moet je echt door de berm :winkie:

Ik kom zeker twee keer per week op de route maar zie nooit een drop. Enige wat ik me kan voorstellen is na de rugby velden op het heuvelachtige deel, net na die hogere kombocht boven op dat bultje kun je links iets naast de route een wat steiler afdalingkje pakken. Maar kan me niet voorstellen dat men dat bedoeld.

En door met de zoektocht :bier: en foto’s van de nu al mythische drop :-q
Ik doe mee, ik kan die baan bijna blind rijden 🤣👻
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Mwoah, er zit toch echt een drop in ;) vanaf het asfalt bij de pompstationweg rechtsaf kun je wat airtime pakken. Telt dat als drop? :lol:
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ja ik ook, al ontelbare keren geweest. Maar misschien moeten we dat gewoon eens doen, blind rijden. Wanneer je niets meer voelt onder je wielen hebben we de the drop gevonden :winkie:
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

RuudRuud schreef: ma 17 mei 2021, 19:24 Mwoah, er zit toch echt een drop in ;) vanaf het asfalt bij de pompstationweg rechtsaf kun je wat airtime pakken. Telt dat als drop? :lol:
Ja vooruit dan maar, daar heb je idd wat airtime. :lol:
Maar ons target moest ergens langs de snelweg liggen toch?!

Kan me met de beste wil echt geen noemenswaardige drop herinneren….

Ok, next! :-q
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik vrees dat ik iets gezien heb dat er niet is. Ik ga de volgende rit sowieso stoppen op dat punt en een foto maken. Ga daarvoor gewoon door het stof desnoods. :lol: vermoed dat het een erg grappige foto gaat worden met heel weinig drop kenmerken. :cry:
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

ofv schreef: ma 17 mei 2021, 20:39 Ik vrees dat ik iets gezien heb dat er niet is. Ik ga de volgende rit sowieso stoppen op dat punt en een foto maken. Ga daarvoor gewoon door het stof desnoods. :lol: vermoed dat het een erg grappige foto gaat worden met heel weinig drop kenmerken. :cry:
:lol: :-q
Plaats reactie