route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Men is bezig de laatste paar km aan te leggen. De rest is klaar. Leuke route en een fijne afwisseling met Dorst/Cadettekamp/Vrachelen en de LDD.

We boffen maar met zoveel leuks op fietsafstand :-q
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

One Only schreef: zo 17 februari 2019, 13:28 Men is bezig de laatste paar km aan te leggen. De rest is klaar. Leuke route en een fijne afwisseling met Dorst/Cadettekamp/Vrachelen en de LDD.

We boffen maar met zoveel leuks op fietsafstand :-q
Waar komen de laatste paar km dan? Ben er al weer een maandje niet meer geweest
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Grof gezegd tussen het stuk wat er al het langst ligt (bij de golfbaan) en het bels lijntje. Op de hoogte van Brabantwater aan de zuidkant van de Gilzebaan.

Beetje duidelijk :wink:
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Dat stuk van de route ligt er al kwam ik vandaag achter. Beetje hobbelig nog :)
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Ah mooi, ik hoopte al dat ze daar iets zouden maken. Deze week eens een kijkje nemen.
Erik-Ja
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 februari 2019, 11:42

RuudRuud schreef: zo 17 februari 2019, 17:22 Dat stuk van de route ligt er al kwam ik vandaag achter. Beetje hobbelig nog :)
Hoe kom je daar op? Na de 5 km richting de snelweg die er al het langst ligt ga ik altijd naar Bels lijntje en daar linksaf om vanaf daar weer de route te vervolgen. Afgelopen zaterdag was ik terwijl ik er aan het fietsen was op de hoogte van Brabant Water nog druk om mij heen aan het kijken of ik dit stuk van de route kon vinden, maar kwam het nergens tegen.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

One Only schreef: zo 17 februari 2019, 14:55 Grof gezegd tussen het stuk wat er al het langst ligt (bij de golfbaan) en het bels lijntje. Op de hoogte van Brabantwater aan de zuidkant van de Gilzebaan.

Beetje duidelijk :wink:
Ten zuiden van de Gilzerbaan? Dat kan bijna niet, dat is allemaal privebezit. Heb er vanmiddag nog gereden, aan de zuidkant ligt niks nieuws.
Denk dat je de noordkant bedoelt, die route is nu inderdaad klaar.
Erik-Ja schreef: ma 18 februari 2019, 11:46
RuudRuud schreef: zo 17 februari 2019, 17:22 Dat stuk van de route ligt er al kwam ik vandaag achter. Beetje hobbelig nog :)
Hoe kom je daar op? Na de 5 km richting de snelweg die er al het langst ligt ga ik altijd naar Bels lijntje en daar linksaf om vanaf daar weer de route te vervolgen. Afgelopen zaterdag was ik terwijl ik er aan het fietsen was op de hoogte van Brabant Water nog druk om mij heen aan het kijken of ik dit stuk van de route kon vinden, maar kwam het nergens tegen.
Zelfde ervaring dus.

Route ligt er voor een groot deel prachtig bij, snelle rit kunnen maken vanmiddag. Stukje langs het spoor is nog niet helemaal klaar, met de doorsteek van het geluidsscherm waren ze vanmiddag nog mee bezig.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Erik-Ja schreef: ma 18 februari 2019, 11:46
RuudRuud schreef: zo 17 februari 2019, 17:22 Dat stuk van de route ligt er al kwam ik vandaag achter. Beetje hobbelig nog :)
Hoe kom je daar op? Na de 5 km richting de snelweg die er al het langst ligt ga ik altijd naar Bels lijntje en daar linksaf om vanaf daar weer de route te vervolgen. Afgelopen zaterdag was ik terwijl ik er aan het fietsen was op de hoogte van Brabant Water nog druk om mij heen aan het kijken of ik dit stuk van de route kon vinden, maar kwam het nergens tegen.
Vanaf het Bels lijntje is het nu 1 track richting de Bredase weg. Tot een paar weken terug was dat nog niet helemaal klaar maar liep het tot een watertje.
Erik-Ja
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 februari 2019, 11:42

JoopO schreef: ma 18 februari 2019, 19:52
One Only schreef: zo 17 februari 2019, 14:55 Hoe kom je daar op? Na de 5 km richting de snelweg die er al het langst ligt ga ik altijd naar Bels lijntje en daar linksaf om vanaf daar weer de route te vervolgen. Afgelopen zaterdag was ik terwijl ik er aan het fietsen was op de hoogte van Brabant Water nog druk om mij heen aan het kijken of ik dit stuk van de route kon vinden, maar kwam het nergens tegen.
Zelfde ervaring dus.

Route ligt er voor een groot deel prachtig bij, snelle rit kunnen maken vanmiddag. Stukje langs het spoor is nog niet helemaal klaar, met de doorsteek van het geluidsscherm waren ze vanmiddag nog mee bezig.
Het is zeker een toffe route! Ik woon zelf in Witbrant, aan de andere kant van dat geluidsscherm. Erg tof om een mtb-route als dit dwars door je straat te hebben lopen. :)
RuudRuud schreef: ma 18 februari 2019, 20:52
Erik-Ja schreef: ma 18 februari 2019, 11:46
Hoe kom je daar op? Na de 5 km richting de snelweg die er al het langst ligt ga ik altijd naar Bels lijntje en daar linksaf om vanaf daar weer de route te vervolgen. Afgelopen zaterdag was ik terwijl ik er aan het fietsen was op de hoogte van Brabant Water nog druk om mij heen aan het kijken of ik dit stuk van de route kon vinden, maar kwam het nergens tegen.
Vanaf het Bels lijntje is het nu 1 track richting de Bredase weg. Tot een paar weken terug was dat nog niet helemaal klaar maar liep het tot een watertje.
Dat viel me dit weekend ook op ja, dat is inderdaad nieuw. Wat ik dacht dat je bedoelde met "dat stuk van de route ligt er al" is de lus om de Blaak die bij de onthulling van de route is aangekondigd (https://indebuurt.nl/tilburg/sport/word ... urg~10685/). WIshfull thinking van mijn kant. :D
One Only schreef: zo 17 februari 2019, 14:55 Grof gezegd tussen het stuk wat er al het langst ligt (bij de golfbaan) en het bels lijntje. Op de hoogte van Brabantwater aan de zuidkant van de Gilzebaan.

Beetje duidelijk :wink:
Bedoel je hiermee de lus om de Blaak op het kaartje waar ik hierboven naar link? Ik hoop dat die er snel komt!
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ben vanmiddag nog even langsgefietst. Er komt wel een lus ten zuiden van de Gilzerbaan. Is nog niet helemaal klaar, er staan nog graafmachines op de route. De kaart waar hierboven naar gelinkt wordt, lijkt een redelijk goede weergave te zijn.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ja dat stuk bedoelde ik. Wat op het kaartje rondom De Blaak ligt. Daarna is de route klaar. Toch echt wel tof geworden. Zeker als je zo dicht bij woont. Wordt wel snel drukker nu :winkie:
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/atb-route ... ~ae61253c/
TILBURG - ,,Het is een verdrietige dag”, zegt Florian von Behr. Tot zijn ontsteltenis hoorde de voorzitter van de vereniging van bosbeheerders ‘t Geregt dinsdagmiddag dat de gemeente Tilburg de aanleg van de mountainbikeroute door Stadsbos 013 heeft hervat.
Niet slim van de gemeente. Er is al flink wat weerstand tegen de route (ik haal geregeld grote takken van de route die daar moedwillig gedumpt zijn) en dan gaan ze tegenstanders nog meer tegen zich in het harnas jagen.

Trouwens ook weer een crossmotor op het stuk bij de golfbaan.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RuudRuud schreef: wo 20 februari 2019, 09:23 https://www.bd.nl/tilburg-e-o/atb-route ... ~ae61253c/
TILBURG - ,,Het is een verdrietige dag”, zegt Florian von Behr. Tot zijn ontsteltenis hoorde de voorzitter van de vereniging van bosbeheerders ‘t Geregt dinsdagmiddag dat de gemeente Tilburg de aanleg van de mountainbikeroute door Stadsbos 013 heeft hervat.
Niet slim van de gemeente. Er is al flink wat weerstand tegen de route (ik haal geregeld grote takken van de route die daar moedwillig gedumpt zijn) en dan gaan ze tegenstanders nog meer tegen zich in het harnas jagen.

Trouwens ook weer een crossmotor op het stuk bij de golfbaan.
Een gemeente met ballen! Hulde!
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

bouwpakket schreef: wo 20 februari 2019, 09:30 Een gemeente met ballen! Hulde!
Ik snap je opmerking en ben het eens met je. Maar het gaat om twee dagen...

Aan de andere kant ken ik de overweging van de gemeente niet. Misschien stond er een loonbedrijf klaar en werd er sowieso een rekening gestuurd voor twee dagen niet-werken. Zou zo maar kunnen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RuudRuud schreef: wo 20 februari 2019, 09:43
bouwpakket schreef: wo 20 februari 2019, 09:30 Een gemeente met ballen! Hulde!
Ik snap je opmerking en ben het eens met je. Maar het gaat om twee dagen...

Aan de andere kant ken ik de overweging van de gemeente niet. Misschien stond er een loonbedrijf klaar en werd er sowieso een rekening gestuurd voor twee dagen niet-werken. Zou zo maar kunnen.
Van een rekening van 2 dagen werk zal een gemeente niet wakker liggen.

Mijn generaliserende vreugdekreet is vooral dat hier een gemeente vertrouwen lijkt te hebben in de gekozen weg. Dat daarbij alle noodzakelijk (natuur)toetsen gedaan zijn. Zouden meer gemeentes een voorbeeld aan mogen nemen.
Plaats reactie