Valkenswaard-Soerendonk

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik ben nog nooit in die omgeving geweest maar zijn die 2 mooi te mtb'en?
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Niemand kent ze?
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Soerendonk heeft twee stukjes die de moeite waard zijn; het lusje bij de camping (waar paars en groen een stukje samen lopen), en het stukje langs de grens bij budel (bij "de doden draad"). De rest van de route is niet de moeite waard. (beetje door zandpaden tussen weilanden door rijden). Mijn advies zou zijn: rijd het lusje (van een paar km) bij de camping (je kunt daar vrij makkelijk rond rijden) een aantal keer, daar heb je een stuk meer lol aan dan de hele route rijden.

Valkenswaard is helaas ook heel veel rechte stukkken. Het stuk in het leenderbos (het meest oostelijke stuk) is nog best aardig; de paden daar waren origineel doubletrack maar de meeste zijn dichtgegroeid zodat het toch nog singletrack geworden is. Het blijft wel nog steeds telkens lange rechte stukken en zo af en toe een keer een haakse bocht. Deze lus licht er doorgaans snel/vlot lopend bij. De andere twee lussen zijn ook gewoon veel rechtdoor met hier en daar een haakse bocht. Niet heel bijzonder wat mountainbiken betreft. Je bent wel een groot deel v/d tijd in het bos, in die zin is dat fijner dan Soerendonk.

Als je toch in de omgeving bent zou ik denk ik eerder de route van Waalre rijden dan Soerendonk of Valkenswaard.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

:-q
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

De combinatie is leuk genoeg om te rijden, maar verwacht inderdaad geen hele spannende track. Wel een mooie omgeving.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar vanuit de Achelse Kluis (Abdij) kun je naast Soerendonk en Valkenswaard ook België in. Zie mtb-bord wat op de kruising staat. Net als V'waard een gevarieerde omgeving met een mooi bos.
Gaat het nu weer over het fietsen?
justbartm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 24 november 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Vandaag nog de route Valkenswaard gereden. aan de kant van het leenderbos is het eerste gedeelte afgesloten door (bewust?) 'omgevallen' bomen. In het deel na de Achelse kluis is de route kapot gereden door boswerkzaamheden en eigenlijk geldt hetzelfde voor het stuk na de Kempervennen. Toch jammer want het is normaal een snelle route in een mooi natuurgebied.

Heeft iemand ooit de combi met route achel gemaakt?
ik zie dat je deze kan starten om 100 meter van de route (links bij de achelse kluis)
https://mtbroutedatabase.be/limburg/hamont-achel.htm
ga toch fietsen
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

justbartm schreef: vr 20 maart 2020, 00:03 Vandaag nog de route Valkenswaard gereden. aan de kant van het leenderbos is het eerste gedeelte afgesloten door (bewust?) 'omgevallen' bomen. In het deel na de Achelse kluis is de route kapot gereden door boswerkzaamheden en eigenlijk geldt hetzelfde voor het stuk na de Kempervennen. Toch jammer want het is normaal een snelle route in een mooi natuurgebied.

Heeft iemand ooit de combi met route achel gemaakt?
ik zie dat je deze kan starten om 100 meter van de route (links bij de achelse kluis)
https://mtbroutedatabase.be/limburg/hamont-achel.htm
Het is nu verboden om België te bezoeken om daar een stukje te fietsen.
justbartm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 24 november 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Willem Altes schreef: vr 20 maart 2020, 20:55
justbartm schreef: vr 20 maart 2020, 00:03 Vandaag nog de route Valkenswaard gereden. aan de kant van het leenderbos is het eerste gedeelte afgesloten door (bewust?) 'omgevallen' bomen. In het deel na de Achelse kluis is de route kapot gereden door boswerkzaamheden en eigenlijk geldt hetzelfde voor het stuk na de Kempervennen. Toch jammer want het is normaal een snelle route in een mooi natuurgebied.

Heeft iemand ooit de combi met route achel gemaakt?
ik zie dat je deze kan starten om 100 meter van de route (links bij de achelse kluis)
https://mtbroutedatabase.be/limburg/hamont-achel.htm
Het is nu verboden om België te bezoeken om daar een stukje te fietsen.
Thanks voor de tip! :-q
ga toch fietsen
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Valkenswaard gereden vandaag...leuk voor de km's en gemiddelde snelheid, maar niet echt mtb waardig..
Het halve bos lijkt daar wel dood trouwens...
Knakworstkweker

Vandaag Valkenswaard gereden.......


Dit is GEEN mountainbike-route!

Als je een rondje wil boswielrennen beveel ik deze van harte aan, maar deze mag wat mij betreft geschrapt worden.

Overigens prima te rijden met een cyclo-crosser of gravelbike voor zover ik het kan beoordelen.
Plaats reactie