Almere - Braambergen / Skills Park / Kotterbos / Kromslootpark

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

We zijn aan het einde gekomen van twee jaar voorbereidingstijd, subsidietrajecten en vergunningverlening. We kunnen nu daadwerkelijk aan het werk!

De bedoeling is dat we in totaal ongeveer 15 km route gaan aanleggen, grotendeels over singletracks. 7.5 km daarvan zal over de voormalige vuilnisstort Braambergen lopen, de overige 7,5 km wordt over het stadslandgoed Kemphaan aangelegd. Dit naast de 2 bestaande routes Kotterbos & Kromslootpark (& en het Skills Park)

Afgelopen zaterdag was de eerste klusdag en ook deze ochtend is er gewerkt op de track.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer informatie via:
- http://www.facebook.com/stichtingmtbmore
- www.mtbmore.nl
Laatst gewijzigd door Rob.Erto op di 6 november 2018, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Goed bezig!!
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

En betekent dit dan ook dat kromslootpark en kotterbos een verbindingsroute krijgen onverhard?

Of komt kromslootpark alleen aan het gedeelte bij de vuilstort?
Aangezien dat dicht bij me werk is is dat interesant om te weten kan ik na werktijd een keer meteen op pad hier in Almere
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

RoySmit schreef: di 6 november 2018, 16:10 En betekent dit dan ook dat kromslootpark en kotterbos een verbindingsroute krijgen onverhard?

Of komt kromslootpark alleen aan het gedeelte bij de vuilstort?
Aangezien dat dicht bij me werk is is dat interesant om te weten kan ik na werktijd een keer meteen op pad hier in Almere
Het is wel de ambitie om Kotterbos/Kromslootpark & Braambergen (zo veel mogelijk) offroad met elkaar te verbinden.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rob.Erto schreef: di 6 november 2018, 17:19
RoySmit schreef: di 6 november 2018, 16:10 En betekent dit dan ook dat kromslootpark en kotterbos een verbindingsroute krijgen onverhard?

Of komt kromslootpark alleen aan het gedeelte bij de vuilstort?
Aangezien dat dicht bij me werk is is dat interesant om te weten kan ik na werktijd een keer meteen op pad hier in Almere
Het is wel de ambitie om Kotterbos/Kromslootpark & Braambergen (zo veel mogelijk) offroad met elkaar te verbinden.
dat zou natuurlijk super gaaf zijn.. hou het in de gaten hier ben benieuwd hoe snel de vorderingen gaan. maar succes mannen petje af!!
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Afgelopen woensdag zijn de eerste routemeters uitgezet op Braambergen. Het wordt echt spectaculair goed, maar op een van de drie heuvels die we daar gaan benutten, is er toch iets meer snoeiwerk dan verwacht...En dat is geen klusje dat we met twee vingers in de neus doen, Patrick :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

whahahaha!!! maar goed bezig hoor ben erg benieuwd naar het resultaat...
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Aangezien ik geen FB heb hier de vraag.. Hoe vordert het in Almere? Ben zo benieuwd hoe het nu gaat en of er al wat van de nieuwe route zichtbaar is...
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

https://www.facebook.com/MTBAlmere/

Ook zonder FB acount te bekijken.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

en is het verbinden van alle routes aan elkaar al zeker?
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rob.Erto schreef: di 12 februari 2019, 13:48 https://www.facebook.com/MTBAlmere/

Ook zonder FB acount te bekijken.
Ja zie wel wat mooie dingen maar hoe vordert braambergen want daar zie ik niet specifiek echt iets van staan?
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

jeroentjuh76 schreef: di 12 februari 2019, 15:05 en is het verbinden van alle routes aan elkaar al zeker?
Vooralsnog geen 'officiële' verbindingsroutes, maar je kan prima offroad de routes combineren.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

RoySmit schreef: di 12 februari 2019, 15:14
Rob.Erto schreef: di 12 februari 2019, 13:48 https://www.facebook.com/MTBAlmere/

Ook zonder FB acount te bekijken.
Ja zie wel wat mooie dingen maar hoe vordert braambergen want daar zie ik niet specifiek echt iets van staan?
https://mtbalmere.nl/route-kemphaan

https://www.dropbox.com/s/07iilwdt20qzg ... 0.jpg?dl=0
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rob.Erto schreef: wo 13 februari 2019, 18:46
RoySmit schreef: di 12 februari 2019, 15:14

Ja zie wel wat mooie dingen maar hoe vordert braambergen want daar zie ik niet specifiek echt iets van staan?
https://mtbalmere.nl/route-kemphaan

https://www.dropbox.com/s/07iilwdt20qzg ... 0.jpg?dl=0
Topper!! :-q :-q
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Gedeeltelijke openstelling mountainbikeroute Kemphaan-Braambergen
Sinds november 2018 is er hard gewerkt aan de realisatie van een gloednieuwe mountainbikeroute op de Kemphaan en Braambergen. De officiële opening zou plaatsvinden op 21 maart aanstaande, maar door uitloop van de werkzaamheden blijkt deze datum niet haalbaar. Het goede nieuws is echter dat het routegedeelte op de Kemphaan gereed is en vanaf nu kan worden gebruikt.
Openstelling route Kemphaan

De Stichting MTB&More die belast is met de aanlegcoördinatie van het routenetwerk in Almere, is verheugd om te melden dat mede door de inzet van enthousiaste vrijwilligers de Almeerse mountainbikers met onmiddellijke ingang gebruik kunnen maken van een prachtig aangelegde route op het stadslandgoed de Kemphaan. Het startpunt van de route is gelegen bij het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer aan de Kemphaanweg. Van daar af is de route bewegwijzerd en kunnen bikers genieten van 6,1 km fraai aangelegde singletrails.

De werkzaamheden op Braambergen zijn op dit moment deels gereed. Ter plaatse worden uitdagende trails aangelegd op drie heuvels, waarvan de eerste nu goeddeels is afgerond. Op de andere heuvels is door de aannemer Reimert Bouw&Infra al wel een basisspoor aangelegd, maar de afwerking en het aanbrengen van een toplaag blijkt een tijdrovende klus. Verder moeten er nog diverse bruggen worden gebouwd over buizen en hekwerken. Daarnaast wordt de toegang tot het terrein aangepast middels de plaatsing van een brug aan het einde van het Michauxpad. Ten slotte heeft de Stichting MTB&More in overleg met terreinbeheerder NV Afvalzorg geconstateerd dat de veiligheid op enkele punten verder moet worden verhoogd voordat het parkoers openbaar toegankelijk wordt.

Gezien het verloop van de werkzaamheden op Braambergen heeft het stichtingsbestuur in overleg met alle betrokken partijen besloten om de officiële opening van de MTB-route Kemphaan-Braambergen later dit jaar te laten plaatsvinden als alle zaken op Braambergen 100% zijn gerealiseerd. “Het heeft voor ons geen zin om een half parkoers te openen met vele omleidingen. We hebben de laatste maanden een zware wissel getrokken op onze vrijwilligers en deze beslissing geeft ook hen enige lucht om samen met ons in alle rust verder te bouwen aan de trails op Braambergen,” aldus Stichtingsvoorzitter Klaas Huttenga. “De route Kemphaan is met onmiddellijke ingang opengesteld en daar mag volop worden gereden. Ondertussen gaat de routebouw op Braambergen gewoon door en hopen we later dit jaar een grandioos openingsfeest te gaan houden als alle trails volledig gereed zijn.”

Omdat er nog veel werk verzet moet worden, blijft de stichting oproepen om mensen die een bijdrage willen leveren aan de werkzaamheden, zich aan te melden als vrijwilliger. Stuur daarvoor een mail naar trailcrew@mtbmore.nl. Op dit mailadres kun je ook terecht voor meer informatie.

http://epaper.rodimedia.nl/rodimedia/da ... 561079.htm
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Plaats reactie