MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

verbindings stukken liggen er redelijk slecht bij hier en daar. de single tracks liggen er goed bij , hier en daar wel een plas, maar die word wel leeg gereden.
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

Thx. Nu hopen dat het vandaag 25gr met een zonnetje wordt :D
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

daarnet voor de eerste km van 2021 de Rode lus gedaan, en verrassend lag het er goed bij, zelfs de verbinding stukken.

,
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag blauw, paars, groen en rood gedaan. Het was hier en daar weer echt drucking föck mn groen en paars hele kuddes.

Niet teveel last van gehad, maar het blijft voor mij zeer storend dat je op sommige singletracks (mn blauw) onmogelijk kan inhalen. Gelukkig gaan de meeste mensen netjes aan de kant, maar sommigen dus niet. Om de 500 m een passeerstrook zou heel fijn zijn. Ja ik ben een Strava rijder en hou er van vaart te maken.

En paars is op bepaalde stukken een grote modderbende. Hier en daar zie je duidelijk ook slijtage aan de trails. Met grote drukte, nattigheid (regen) en slecht rijdende mtb-ers is er m.i. bijna niet tegenop te onderhouden. Het is nergens nodig te slippen of de zaak kapot te remmen. Het is nergens nodig buiten de trail te rijden of de trail breder te maken. Volg netjes het spoor, en laat geen spoor!

Blauw blijft verbazingwekkend hobbelig en de flow is hier en daar matig (bv dat rechte stuk naast het beekje).Rood ligt er wat mij betreft het beste bij (afgezien van het brede pad zuid: Groenendries) en heeft echt een heel goede flow.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ben vroeg gegaan dus bij ons [ik en mn dochter] was het nog niet druk, ze fiets niet zo hard , starten in HH
vandaar naar BoZ gegaan daar is het inhalen toch wel wat beter geregeld en een track waar de bochten toch wat beter op elkaar aansluiten,

terug naar Rood Huijbergen en toen begon het einde ochtend weer akelig druk te worden, heb nog enkele takken verwijderd van de route , de takkenleggers zijn ook weer ontwaakt. vooral bij de camping liggen toch vaak stammetjes op de track.

hou mn hart vast voor morgenochtend wanneer ik zelf weer op pad ga, ik denk dat ze aan dat inhalen echt wat moeten doen, is voor de langzame nog meer een ding dan voor de snelle jongens, constant iemand in je wiel is nog erger dan dat je zelf op iemand moet wachten.

ik weet de weg dus kan zelf mijn route bepalen als het druk word
Hampelman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 november 2020, 12:32

eens vwb dat inhalen. Als ik met mijn dochter van 10 fiets ga ik inmiddels niet meer aan de kant. Want dan staan we nl. de hele tijd stil. Met negatieve lange-termijneffecten op het fietsplezier en -motivatie tot gevolg.

Met papa achteraan om eventueel iets te drieste strava-recordjagers een bodycheck te kunnen geven...:-)

Gelukkig is dat nog niet nodig geweest en reageert vrijwel iedereen begripvol (dat is in toertochten wel eens anders geweest). En voor de meesten lijkt het een welkom excuus om even uit te mogen blazen...iets meer passeerstroken zouden erg welkom zijn. Want op deze routes betekent passeren dat de langzaamste stil moet gaan staan...

Maar het grootste probleem blijft teveel mensen over te weinig en te korte lusjes forceren te persen..

Off topic: ik las dat er in Essen eenzelfde concept komt. Een rondje in de Wildertse duintjes. Een (opgewaardeerd) rondje in de Horendonkse bossen en een op het eerste zicht saaie verbindingsroute ertussen...ik weet alleen niet meer waar ik het las. maar misschien kan dat helpen bij de spreiding...
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Hampelman schreef: za 2 januari 2021, 19:38 Off topic: ik las dat er in Essen eenzelfde concept komt. Een rondje in de Wildertse duintjes. Een (opgewaardeerd) rondje in de Horendonkse bossen en een op het eerste zicht saaie verbindingsroute ertussen...ik weet alleen niet meer waar ik het las. maar misschien kan dat helpen bij de spreiding...
Ik zag in de cyclocross van Essen op tv ook al een reclamebord: "Essen, mountainbikeparadijs". Ik kon me al niet voorstellen dat ze het dan enkel over de bestaande bloso route in Horendonk hadden :winkie:
Maar er zijn inderdaad plannen: https://www.hln.be/essen/wildertse-duin ... ~a1cc4ef3/
Ben er blij mee, want paars en groen in het grenspark is toch een eindje fietsen voordat ik er ben. En ik lees daar gelukkig ook niks over een vignet :-q
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

Vanochtend een rondje grenspark gedaan; lag er boven verwachting goed bij :-D een paar modderige passages (paars) maar die waren te doen. Drukte viel gelukkig mee.
Merida
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 22 november 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Union das pas fietsen!

Gisteren omstreeks 11:00 passeerde ik over de rode lus.
Daar was het heel erg druk, tientallen mountainbikers. Maar ook wandelaars hardlopers etc.
massa tourisme :~
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Merida schreef: ma 4 januari 2021, 09:42 Gisteren omstreeks 11:00 passeerde ik over de rode lus.
Daar was het heel erg druk, tientallen mountainbikers. Maar ook wandelaars hardlopers etc.
massa tourisme :~
Op de MTB trail?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Merida
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 22 november 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Union das pas fietsen!

De wandelaars niet op de lus natuurlijk.
Maar de lange rij bikers wel.

Het is wachten tot de andere recreatie mogelijkheden en verenigingen etc
weer open gaan.
Pas dan zal het wat rustiger worden.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Gisterenmiddag om 13.00h met een paar vrijwilligers een dig and ride gedaan op de groene route. Een paar kleine veranderingen aangebracht :winkie: en hier en daar nog wat andere zaken aangepakt.
Daarna hebben we een rondje over groen gereden, zo rond 15.30h. Heerlijk rustig onderweg, zowel met bikers als met wandelaars. Lekker door kunnen rijden waar we wilden met hier en daar een jumpje :D en tussendoor rustig aan gedaan op de bredere paden.
Al met al een leuke, gezellige en ontspannen middag.

Ik denk dat ik in het vervolg lekker in de middag ga fietsen, de meeste zitten dan waarschijnlijk al weer thuis :winkie:
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ik volg op twitter de lokale boswachter. Prima kerel lijkt me, maar die krijgt zoveel klachten, dagelijks, over MTB-ers dat er steeds meer beperkingen gaan komen. Dit gaat over Zoomland rondom Bergen op Zoom.

https://twitter.com/boswachteredj/statu ... 8670138369
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Zijn nu alle lussen al voorzien van routebordjes? Ik bedoel kun je alles rijden zonder te verdwalen of moet je perse GPS te gebruiken?
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Maaarek schreef: ma 11 januari 2021, 23:19 Ik volg op twitter de lokale boswachter. Prima kerel lijkt me, maar die krijgt zoveel klachten, dagelijks, over MTB-ers dat er steeds meer beperkingen gaan komen. Dit gaat over Zoomland rondom Bergen op Zoom.

https://twitter.com/boswachteredj/statu ... 8670138369
Waardeloos dit. Niets te vinden op website Brabants Landschap.

Ik zie tegenwoordig werkelijk overal van die nieuwe kötbordjes van werkelijk alle natuur-one-beheerders. Ze vinden dat ze het moeten "reguleren".

Wat kunnen we ertegen doen?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie