MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

Dank. Doorgegeven in een appgroepje.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Vandaag hebben we op de Blauwe route een nieuw stukje singletrack geopend. Dit stukje vervangt een gedeelte van de route waarbij we over het terrein van een privé-eigenaar reden. Op vraag van deze eigenaar is de route omgelegd en het bestaande pad afgesloten.

In de onderstaande afbeelding staat het aangepaste stukje in de cirkel. Voor degene die bekend zijn, je fietst richting de Schapendreef.

Afbeelding

Op de route hebben we de aanpassing uiteraard ook kenbaar gemaakt, zowel voor de afslag maar ook nog bij de afslag zelf een keertje...

Afbeelding

Het stukje is geheel handbuild, vandaar dat het een echte singletrack is, Halverwege kun je nog een keuze maken welke alles te maken heeft met de naam van dit nieuwe stukje singletrack:

Afbeelding

Daarnaast hebben we op de Blauwe route ook nog een extra jumpje gemaakt, waarbij we zagen dat fietsers een klein stukje terug rijden over de Schapendreef om hem nogmaals te springen, dus ook dit stukje track heeft hierdoor een toepasselijke naam gekregen:

Afbeelding
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Hampelman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 november 2020, 12:32

ook al ben ik geen voorstander van de routes ipv vrij rijden: dit ziet er goed uit; goed bezig!
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Dankjewel Petter! Is een mooie & leuke step-down jump geworden. En echt een mooi stukje om een paar keer te herhalen.

Alleen een vraagje. Mijn stuur is 78cm en die hogere drop past niet met mijn fiets. Of ik kom rechts tegen het boompje aan of links met mn trapper tegen het piketje. Althans..dat was van de week zo (stiekem kijkje wezen nemen). Zijn er nog plannen om dit aan te passen? Of misschien al gebeurd omdat het nog niet open was toen.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

James McDurt schreef: do 1 april 2021, 13:52 Alleen een vraagje. Mijn stuur is 78cm en die hogere drop past niet met mijn fiets. Of ik kom rechts tegen het boompje aan of links met mn trapper tegen het piketje. Althans..dat was van de week zo (stiekem kijkje wezen nemen). Zijn er nog plannen om dit aan te passen? Of misschien al gebeurd omdat het nog niet open was toen.
Er is vaak een rede dat bouwers tracks gesloten houden :wink:

Hogere drop is inderdaad wat aan de krappe kant, zeker met de brede sturen van tegenwoordig. Het piketje hebben we nog ingekort en we zijn nog even in beraad om de hoge drop een klein stukje breder te maken zodat er iets meer ruimte naast de boom komt :-q
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Merci Petter! Ja een lokaal ventje wees me er op. Zelf ook niet gereden, gezien ik samen met wat andere mafkezen in BoZ bouw. Was wel benieuwd of het zou passen vandaar. Ik kan van Blauw wel echt genieten. Vind ik zelf persoonlijk de leukste samen met Paars. Ik zou er bijna spijt van krijgen dat ik verhuisd ben van metropool Hoogerheide naar BoZ 😂
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

petter schreef: wo 31 maart 2021, 21:21 Vandaag hebben we op de Blauwe route een nieuw stukje singletrack geopend. Dit stukje vervangt een gedeelte van de route waarbij we over het terrein van een privé-eigenaar reden. Op vraag van deze eigenaar is de route omgelegd en het bestaande pad afgesloten.

In de onderstaande afbeelding staat het aangepaste stukje in de cirkel. Voor degene die bekend zijn, je fietst richting de Schapendreef.
Super gedaan, vandaag langsgereden.

Twee opmerkingen:
1. Ik kon geen snelheid maken voor die nieuwe jump want vlak ervoor zit een bocht. Hoe zien jullie dit?
2. Verderop zaten er ineens 2 bultjes volle breedte midden over het pad. Kan daar een bypass, of halve breedte?

Verder mogen jullie wat mij betreft (let op = mening!) op blauw flink wat bochten en bulten wegpoetsen. Vergelijk de flow van rood is perfect je kan volle ronde vol gas zonder te remmen, die track loopt gewoon. Zo moet het. Zeker langs de Heiloop (het hele zuidelijk stuk) lijkt het alsof op blauw er zoveel mogelijk bochten gemaakt zijn omdat het kon, niet omdat het een goede flow geeft.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik kom af en toe eens rijden, wel de volle officiële tour.
Wat me toch steeds ergert, is als ik zo'n mtb parcours begin, ik geen info heb waar het eindigt, en ik terug op de gele route zou moeten.
De routes zijn zo leuk, dat ik geen tijd heb om op mijn GPS te letten, de flow van de route laat dat ook niet toe.
Is het echt zo moeilijk om een duidelijk bordje te plaatsen waar de route terug overgaat in de gele route?
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

TaurineR schreef: vr 2 april 2021, 18:04 Ik kom af en toe eens rijden, wel de volle officiële tour.
Wat me toch steeds ergert, is als ik zo'n mtb parcours begin, ik geen info heb waar het eindigt, en ik terug op de gele route zou moeten.
De routes zijn zo leuk, dat ik geen tijd heb om op mijn GPS te letten, de flow van de route laat dat ook niet toe.
Is het echt zo moeilijk om een duidelijk bordje te plaatsen waar de route terug overgaat in de gele route?
Uh? Dat is toch harstikke duidelijk aangegeven??? Er zijn twee kruisingen met de gele route. Net ten zuiden van de Blauwe Pauw (bij de ROC) en halverewege de Schapendreef. Die zijn niet echt gemakkelijk te missen hoor...

Maar goed, als je bij de ROC begint is het einde bij de ROC en idem voor de Schapendreef. Een andere optie is om te starten en eindigen bij de Lieve vrouwen ter duinlaan (Putsweg <> Okseldrecht) maar daar zit geen koppeling met de gele route.
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Crapton schreef: vr 2 april 2021, 17:55 Twee opmerkingen:
1. Ik kon geen snelheid maken voor die nieuwe jump want vlak ervoor zit een bocht. Hoe zien jullie dit?

2. Verderop zaten er ineens 2 bultjes volle breedte midden over het pad. Kan daar een bypass, of halve breedte?


Verder mogen jullie wat mij betreft (let op = mening!) op blauw flink wat bochten en bulten wegpoetsen. Vergelijk de flow van rood is perfect je kan volle ronde vol gas zonder te remmen, die track loopt gewoon. Zo moet het. Zeker langs de Heiloop (het hele zuidelijk stuk) lijkt het alsof op blauw er zoveel mogelijk bochten gemaakt zijn omdat het kon, niet omdat het een goede flow geeft.
Hoe zien we dit?
1. Als je bij JumpAround vanuit de bocht naar beneden rolt heb je al voldoende snelheid om een veilige jump te
kunnen maken. Volgens mijn boordcomputer zweef ik daar gemiddeld 1,9m, met een snelheid van 16km/h :-q .

2. Klopt, we hebben vandaag een roller gemaakt, de bulten zijn nu nog wat aan de hoge kant maar zullen nog
inslinken en dan beter rijdbaar worden. Misschien moeten we ze een stukje naar achteren verplaatsen...
Halveren wordt lastig omdat ze gewoon uit zand bestaan en ze dan uitgereden worden, opsluiten is best een
uitdaging... Kwestie van wennen, maar ook wij kijken het even aan :wink:

Tja, bochten....
De ene wil het liefste (hard) rechtdoor, terwijl ik (let op = mijn mening) het geweldig vind om met de fiets van bocht naar bocht te slingeren. Druk op het voorwiel, schouders en heupen meedraaien, pedalen in de juiste positie en gaaaan :winkie:

Maar...
Ook wij zien de sporen op de tracks en soms geeft dat mooi de juiste flow en zo maken we dan de track. Echter zijn er soms ook bochten gemaakt om juist de snelheid af te remmen, zeker waar we op gedeelde paden uitkomen.

Momenteel zijn we vanuit het Zuidwesthoek College begonnen met het reshapen van de Blauwe route en gaan in wijzerzin de route rond. Op een aantal stukken is het reshapen meer dan nodig na de regen, maar ook omdat een aantal stukken kompleet aan snot zijn gereden. Hier en daar zullen er dus vanzelf wat aanpassingen komen, want op sommige stukken zou best een mooie lange bocht kunnen in plaats van een zigzag :-q

Dit geldt overigens ook voor de andere routes in het Grenspark, ook hier zijn we her en der bezig. Alleen iets met veel werk en een tekort aan handjes...

De start- en eindborden zijn opgenomen met het Grenspark, en zij zouden hier naar gaan kijken. Het lastige is dat er eigenlijk geen echte start- en eindpunten zijn. Wij hebben geopperd om daar waar de gele lus de andere lussen tegenkomt dit kenbaar te maken. Ik zal eens kijken of we zolang iets tijdelijks kunnen verzinnen zodat het duidelijker wordt.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

petter schreef: vr 2 april 2021, 19:48
Crapton schreef: vr 2 april 2021, 17:55 Twee opmerkingen:
1. Ik kon geen snelheid maken voor die nieuwe jump want vlak ervoor zit een bocht. Hoe zien jullie dit?

2. Verderop zaten er ineens 2 bultjes volle breedte midden over het pad. Kan daar een bypass, of halve breedte?


Verder mogen jullie wat mij betreft (let op = mening!) op blauw flink wat bochten en bulten wegpoetsen. Vergelijk de flow van rood is perfect je kan volle ronde vol gas zonder te remmen, die track loopt gewoon. Zo moet het. Zeker langs de Heiloop (het hele zuidelijk stuk) lijkt het alsof op blauw er zoveel mogelijk bochten gemaakt zijn omdat het kon, niet omdat het een goede flow geeft.
Hoe zien we dit?
1. Als je bij JumpAround vanuit de bocht naar beneden rolt heb je al voldoende snelheid om een veilige jump te
kunnen maken. Volgens mijn boordcomputer zweef ik daar gemiddeld 1,9m, met een snelheid van 16km/h :-q .

2. Klopt, we hebben vandaag een roller gemaakt, de bulten zijn nu nog wat aan de hoge kant maar zullen nog
inslinken en dan beter rijdbaar worden. Misschien moeten we ze een stukje naar achteren verplaatsen...
Halveren wordt lastig omdat ze gewoon uit zand bestaan en ze dan uitgereden worden, opsluiten is best een
uitdaging... Kwestie van wennen, maar ook wij kijken het even aan :wink:

Tja, bochten....
De ene wil het liefste (hard) rechtdoor, terwijl ik (let op = mijn mening) het geweldig vind om met de fiets van bocht naar bocht te slingeren. Druk op het voorwiel, schouders en heupen meedraaien, pedalen in de juiste positie en gaaaan :winkie:

Maar...
Ook wij zien de sporen op de tracks en soms geeft dat mooi de juiste flow en zo maken we dan de track. Echter zijn er soms ook bochten gemaakt om juist de snelheid af te remmen, zeker waar we op gedeelde paden uitkomen.

Momenteel zijn we vanuit het Zuidwesthoek College begonnen met het reshapen van de Blauwe route en gaan in wijzerzin de route rond. Op een aantal stukken is het reshapen meer dan nodig na de regen, maar ook omdat een aantal stukken kompleet aan snot zijn gereden. Hier en daar zullen er dus vanzelf wat aanpassingen komen, want op sommige stukken zou best een mooie lange bocht kunnen in plaats van een zigzag :-q

Dit geldt overigens ook voor de andere routes in het Grenspark, ook hier zijn we her en der bezig. Alleen iets met veel werk en een tekort aan handjes...

De start- en eindborden zijn opgenomen met het Grenspark, en zij zouden hier naar gaan kijken. Het lastige is dat er eigenlijk geen echte start- en eindpunten zijn. Wij hebben geopperd om daar waar de gele lus de andere lussen tegenkomt dit kenbaar te maken. Ik zal eens kijken of we zolang iets tijdelijks kunnen verzinnen zodat het duidelijker wordt.
Vandaag nog eens over de blauwe route gereden, hier wat opmerkingen en welgemeende opbouwende kritiek!

Wat die bochtjes in de route betreft: leuk dat je de correcte bochttechniek kan beschrijven MAAR: de routes moeten voor iedereen zijn en helaas ondanks je voorkeur voor inimini-ping-pong bochtjes, is dat niet iedereens smaak. Ik heb er met 40+ jaar bike ervaring op veldfiets/bmx/mtnbike nog steeds een grafhekel aan bijvoorbeeld. Komen ze in de natuur voor, ok, maar ik hou veel meer van flowy trails > wat in de groene en rode routes best goed gelukt is. Maar bijvoorbeeld mijn vrouw, die een beginnende mtnbiker is, durft niet echt op de blauwe route en dat is gewoon jammer! Normaal gesproken geen issue gezien we dan maar de brede bospaden pakken. ECHTER: het boswanbeheer van GP verbied het rijden buiten de vaste routes en zo is mijn vrouw erg beperkt wat ze aan kan > of is een rijdende roadblock op de route. Consequentie, dan maar niet meer op de GP routes rijden :(( :-{ Mijn punt is dat er veel meer een balans mag zijn in de route. Nu is er wel een erge voorkeur voor ping-pong bochtjes die totaal niet lopen en onhandige jumpjes en hobbels > ook met de juiste rijtechniek. Het wringt gewoon erg op de een of andere manier wat wederom de rode en groene routes niet zo hebben.

Het nieuwe lusje: ik snap dat ivm grondeigenaren daar een stukkie verlegd moest worden > alle begrip! Echter, ik kom zowel met mijn Epic als met mijn Levo (80cm stuur) daar niet uit de voeten. Veelst te krap, dat mag wat mij betreft alleen voor de veiligheid een stuk ruimer. Vandaag met de Levo eens even ipv op mijn standaard ECO eens op TRAIL gereden, ik kom met al mijn ervaring, trial geometrie van de bike, en de 530W vermogen van mijn bike gewoon niet fatsoenlijk door dat stuk en zeker niet fatsoenlijk over die dropjes, ik moet te veel snelheid opbouwen om die drop te pakken (bike weegt 22kg > dus meer snelheid nodig anders stort dat ding plompverloren naar beneden) en dan is de bocht naar rechts te krap en te kort op de (hoge) drop. Vind het geen veilig en prettig stuk. En dat vind ik welgemeend jammer om te moeten schrijven wat ik apprecieer jullie werk enorm. Zou graag helpen maar ik rijd met de gevolgen van een verbrijzelde schouder en gebroken rug rond (wat het gebruik van de Levo ook meer verklaard) dus grondwerk hou ik maar kort vol :((

Hopelijk kan je met deze opmerkingen iets? Verders, alle complimenten voor het geweldige werk wat jullie verzetten :-q . Het stuk met de slootjes (bij de Blauwe Pauw) met de vlondertjes van stammetjes erin vind ik dan weer geweldig, leuk stuk. Daar is het probleem met water op de route heel creatief en tof opgelost! :-D
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

petter schreef: vr 2 april 2021, 19:48 De start- en eindborden zijn opgenomen met het Grenspark, en zij zouden hier naar gaan kijken. Het lastige is dat er eigenlijk geen echte start- en eindpunten zijn. Wij hebben geopperd om daar waar de gele lus de andere lussen tegenkomt dit kenbaar te maken. Ik zal eens kijken of we zolang iets tijdelijks kunnen verzinnen zodat het duidelijker wordt.
Mooi, want als je er maar een paar keer per jaar komt, dan ken je de eindpunten niet.
Voor de rest: prachtige routes!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

VanBiLL.com schreef: zo 4 april 2021, 18:05 Vandaag nog eens over de blauwe route gereden, hier wat opmerkingen en welgemeende opbouwende kritiek!

Wat die bochtjes in de route betreft: leuk dat je de correcte bochttechniek kan beschrijven MAAR: de routes moeten voor iedereen zijn en helaas ondanks je voorkeur voor inimini-ping-pong bochtjes, is dat niet iedereens smaak. Ik heb er met 40+ jaar bike ervaring op veldfiets/bmx/mtnbike nog steeds een grafhekel aan bijvoorbeeld. Komen ze in de natuur voor, ok, maar ik hou veel meer van flowy trails > wat in de groene en rode routes best goed gelukt is. Maar bijvoorbeeld mijn vrouw, die een beginnende mtnbiker is, durft niet echt op de blauwe route en dat is gewoon jammer! Normaal gesproken geen issue gezien we dan maar de brede bospaden pakken. ECHTER: het boswanbeheer van GP verbied het rijden buiten de vaste routes en zo is mijn vrouw erg beperkt wat ze aan kan > of is een rijdende roadblock op de route. Consequentie, dan maar niet meer op de GP routes rijden :(( :-{ Mijn punt is dat er veel meer een balans mag zijn in de route. Nu is er wel een erge voorkeur voor ping-pong bochtjes die totaal niet lopen en onhandige jumpjes en hobbels > ook met de juiste rijtechniek. Het wringt gewoon erg op de een of andere manier wat wederom de rode en groene routes niet zo hebben.

Het nieuwe lusje: ik snap dat ivm grondeigenaren daar een stukkie verlegd moest worden > alle begrip! Echter, ik kom zowel met mijn Epic als met mijn Levo (80cm stuur) daar niet uit de voeten. Veelst te krap, dat mag wat mij betreft alleen voor de veiligheid een stuk ruimer. Vandaag met de Levo eens even ipv op mijn standaard ECO eens op TRAIL gereden, ik kom met al mijn ervaring, trial geometrie van de bike, en de 530W vermogen van mijn bike gewoon niet fatsoenlijk door dat stuk en zeker niet fatsoenlijk over die dropjes, ik moet te veel snelheid opbouwen om die drop te pakken (bike weegt 22kg > dus meer snelheid nodig anders stort dat ding plompverloren naar beneden) en dan is de bocht naar rechts te krap en te kort op de (hoge) drop. Vind het geen veilig en prettig stuk. En dat vind ik welgemeend jammer om te moeten schrijven wat ik apprecieer jullie werk enorm. Zou graag helpen maar ik rijd met de gevolgen van een verbrijzelde schouder en gebroken rug rond (wat het gebruik van de Levo ook meer verklaard) dus grondwerk hou ik maar kort vol :((

Hopelijk kan je met deze opmerkingen iets? Verders, alle complimenten voor het geweldige werk wat jullie verzetten :-q . Het stuk met de slootjes (bij de Blauwe Pauw) met de vlondertjes van stammetjes erin vind ik dan weer geweldig, leuk stuk. Daar is het probleem met water op de route heel creatief en tof opgelost! :-D
Bedankt voor je opmerkingen, we gaan zeker kijken of we er iets mee kunnen.

Een groot deel van de bochten zijn met het aanleggen van de route al aangebracht, heeft dus niet veel van doen met mijn voorkeur voor inimini ping-pong bochten. En ja, sommige zijn wat krap. Sommige hebben we inmiddels al ruimer gemaakt en her en der zijn er al verdwenen :wink:
Desondanks zijn ze rijdbaar, dan maar wat langzamer. Dat door sommige tragere fietser als een roadblock worden gezien is hun probleem, we hebben het allemaal moeten leren...
Dus gewoon lekker met je vrouw samen gaan fietsen :-q , desnoods op een wat rustiger moment op een doordeweekse dag (indien mogelijk uiteraard).

Ook wij zien dat hier en daar de blauwe route nog niet lekker loopt, en zoals al eerder gemeld zijn we vanaf het Zuidwesthoek College begonnen om in wijzerzin de route na te lopen, daar waar nodig te reshapen en aan te passen.
Zeker in het stuk nabij Ossendrecht zit nog veel werk...

Het nieuwe stukje kwam er “even” tussendoor en we zullen het zeker nog iets breder maken. Het omleggen had even prio. Maar het moet wel een stukje singletrack blijven :wink:
Ook zullen we nog kritisch naar de drops kijken, de hoge drop is aan de smalle kant, zeker met de huidige brede sturen. Met mijn 13kg zware fiets met 76cm breed stuur is de landing en bocht geen probleem, maar kan me voorstellen dat het met een ebike net een ander verhaal wordt.

Soms blijken dingen die we bedenken, net niet te werken en behoeven dan aanpassing zodat het wel werkt :-q
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

petter schreef: ma 5 april 2021, 22:08 Bedankt voor je opmerkingen, we gaan zeker kijken of we er iets mee kunnen.

Een groot deel van de bochten zijn met het aanleggen van de route al aangebracht, heeft dus niet veel van doen met mijn voorkeur voor inimini ping-pong bochten. En ja, sommige zijn wat krap. Sommige hebben we inmiddels al ruimer gemaakt en her en der zijn er al verdwenen :wink:
Desondanks zijn ze rijdbaar, dan maar wat langzamer. Dat door sommige tragere fietser als een roadblock worden gezien is hun probleem, we hebben het allemaal moeten leren...
Dus gewoon lekker met je vrouw samen gaan fietsen :-q , desnoods op een wat rustiger moment op een doordeweekse dag (indien mogelijk uiteraard).

Ook wij zien dat hier en daar de blauwe route nog niet lekker loopt, en zoals al eerder gemeld zijn we vanaf het Zuidwesthoek College begonnen om in wijzerzin de route na te lopen, daar waar nodig te reshapen en aan te passen.
Zeker in het stuk nabij Ossendrecht zit nog veel werk...

Het nieuwe stukje kwam er “even” tussendoor en we zullen het zeker nog iets breder maken. Het omleggen had even prio. Maar het moet wel een stukje singletrack blijven :wink:
Ook zullen we nog kritisch naar de drops kijken, de hoge drop is aan de smalle kant, zeker met de huidige brede sturen. Met mijn 13kg zware fiets met 76cm breed stuur is de landing en bocht geen probleem, maar kan me voorstellen dat het met een ebike net een ander verhaal wordt.

Soms blijken dingen die we bedenken, net niet te werken en behoeven dan aanpassing zodat het wel werkt :-q
Bedankt voor de terugkoppeling! Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Je kan op sommige stukken wel merken dat de trails wat meer ingereden geraken en het hier en daar wat soepler begint te rollen, dus uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen.

Fijn om te lezen dat de omleidingslus uiteindelijk wel wat breder zal worden, ik begrijp dat het veel werk is, en uiteraard zijn er ook nog de andere routes die aandacht nodig hebben lijkt me.

Sowieso, keep up the good work, om het eens in goed Nederlands te zeggen ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Vandaag vanuit Roosendaal een mooie 75km lus gepakt via Rood Huijbergen, Paars en Groen Putte en weer terug via blauw Ossendrecht.

Hierbij blijft Huijbergen er wel ver bovenuit steken qua flow en fun. Het 2e stuk van paars, ver zuidelijk is ronduit slecht. Nu al mulle stukken met zulke krappe bochten waar je bijna stilstaat, allemaal te krap of er moest gewerkt worden met beschikbare ruimte. Het stuk erna is dan weer super voordat het samenkomt met groen, lekkere achtbaan flow.

Groen zelf ook top. Blauw Ossendrecht, meh. Paar leuke stukken maar verder erg hobbelig, rare bruggetjes van losliggende balken en teveel gemaakte? kuilen. Geef mij dan maar de flow van de zwarte route boz.

Al met al heerlijke dagje met nog een paar mooie gravelstroken. De mooiste paden uit de omgeving liggen nog steeds buiten de vaste routes...
Plaats reactie