MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Ik kreeg net een bericht binnen dat een of andere gek staalkabels had opgehangen op ooghoogte voor MTB’ers in het bos rond Ossendrecht. Dus oppassen mede-bikers!

Er is iemand gisteren er in gereden met een blauw oog en een snijwond als gevolg.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Net een controleronde gereden op de blauwe route en niks aangetroffen.
Veel sterkte aan de gewonde biker en hopelijk is dit een eenmalig ietswaarvan de dader nu al veel spijt heeft.
Als de dader een echte vent/vrouw is, geeft hij/zij zichzelf aan bij de politie...

#Mountainbiking is not a Crime...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Lekket bezig daar in het grenspark. Nooit problemen gehad tot de verschillende gebruikers van het bos tegen elkaar opgezet werden.
Triest allemaal. Een bijeenkomst houden voor de buhne (we zijn in gesprek :lol: met de mountainbikers) ...
Dit zeer vervelende incident zal ongetwijfeld aangegrepen worden als argument om de verschillende verkeersstromen nog meer te scheiden en hierop jawel: te handhaven
De lol voor de vrije fietser is er nu definitief vanaf . Sterkte gewenst aan het slachtoffer.
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

El-Fenomeno schreef: di 8 juni 2021, 20:32 Lekket bezig daar in het grenspark. Nooit problemen gehad tot de verschillende gebruikers van het bos tegen elkaar opgezet werden.
Triest allemaal. Een bijeenkomst houden voor de buhne (we zijn in gesprek :lol: met de mountainbikers) ...
Dit zeer vervelende incident zal ongetwijfeld aangegrepen worden als argument om de verschillende verkeersstromen nog meer te scheiden en hierop jawel: te handhaven
De lol voor de vrije fietser is er nu definitief vanaf . Sterkte gewenst aan het slachtoffer.
Omroep Brabant - let op bloed.

Zeer kwalijke zaak en ik vraag me af of ik hier nog veilig kan fietsen. Volgende stap een valkuil, of glas? Met dank aan het gevoerde GP beleid en ook anti MTB BNdestemmingmakerij in de media.

Ik vind juist dat dit incident reden is om het gevoerde beleid bij te stellen. Dit werkt zo niet. Het geeft juist meer ergernis dan voorheen. Met al die Natuurpoorten met parkings wordt ook steeds meer volk het bos ingelokt, hetgeen samen met de vaste routes juist de druk op de natuur verhoogt. Bewust GP en natuurbeheerders beleid dit, ondertussen hectares bos kappen zie drama aan Verbindingsweg van mooi naar lelijk en achter Stappersven voor de biomassa.

PvdA Woensdrecht heeft een discussie avond georganiseerd vorige week, en dat schepte juist meer verwarring en gaf veel frustratie bij MTB-ers. Wel heb ik aan het gesprek meer begrip voor ruiters overgehouden, als positieve noot. Ik spreek die normaliter nooit.

Voor de rest ga ik door met lekker fietsen alleen of met 2, en rem af bij wandelaars. Dit weekend weinig loslopende honden gezien gelukkig, wel redelijk wat wandelaars maar iedereen superbeleefd, ik uiteraard ook. Dan is er NIETS aan de hand en kunnen we allemaal samen van bos en natuur genieten op onze eigen wijze. Ondanks de wanbeleidmakers.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Wellicht 1 van de volgers van boswachter Erik de Jonge daad bij het woord gevoegd? in de reacties op zijn tweet wordt meerdere malen geopperd voor het spannen van draden.

Overigens onbegrijpelijk dat (semi) publiekelijke figuren ongestraft dit soort tweets, met polariserend effect, de wereld in mogen helpen. Hier hebben ze blijkbaar nog nooit van een “code of conduct” gehoord. Menigeen uit de private sector zou door dit soort acties zijn baan kwijtraken.

https://twitter.com/BoswachterEdJ/ ... 62805255
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Was naar het schijnt tegen motorcrossers gericht. Maakt het niet minder gevaarlijk natuurlijk.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/340 ... r-crossers
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

Poging tot doodslag? Vandalisme met mogelijk zwaar letsel tot gevolg?
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-? kwalijke zaak, ook als het tegen motorcrossers is gericht.
Het doel heiligt niet alle middelen.

Hoop wel dat we daar rustig, en vooral veilig kunnen fietsen over een goede week.
:bier:
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ze leggen daar al heel vaak takken ,boomstammen en meer van die ellende met de bouw van de nieuwe wijk zal het niet veel beter worden, ze klagen daar behoorlijk over de medemens.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Goede marketing medewerkers in het grenspark......

70km mountainbike plezier klinkt stukken beter dan 50 cent per strekkende km betalen voor 4 mtb routes van een km of 6 per stuk.
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

Wat ik me afvraag:
* Wie legt aan en onderhoud de wandelroutes?
* Wie betaalt de initiële kosten daarvan?
* Wie betaalt de onderhoudskosten daarvan?
* Hoe verkrijgt men de budgetten daarvoor?
* Idem met de ruiterroutes?
* Hebben de MTB-vrijwilligers tot op heden gevraagd om onderhoudsbudgetten?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Gaan de 1pk poep-achterlatende-4potige-route-slopende-stinkknollen-eigenaars ook betalen? :oops:
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Ik weet het niet 100% zeker maar:
- ruiters betalen voor hun routes via een pas.
- voor honden is er hondenbelasting
- voor het openstellen van gebieden voor wandelaars, krijgen die gebieden subsidie.

Voor mtb is er niets geregeld. Ik vind het dus niet erg om voor het onderhoud van routes te betalen. Als je ziet hoe ze dat doen op de Utrechtse heuvelrug, dan is dat gewoon perfect geregeld. Echter als je kijkt wat je daarvoor krijgt, dan is het in het grenspark niet in verhouding. Zelfs den treek is per km goedkoper. En als je dan ziet hoe de routes er in de winter bijliggen, dan is dit echt beschamend. Dit ligt overigens absoluut niet aan de vrijwilligers.

Daarnaast gaan de opbrengst van het vignet niet primair naar onderhoud, maar naar het bekostigen van handhaving via BOA’s. Het grenspark zal met veel herrie beweren dat dit niet zo is, maar het staat letterlijk zo in de vergunningaanvraag.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ah.. precies op tijd hier dus geweest vorige week.

Vanuit Huijbergen hebben we de routes gereden, inclusief een dagje de gele verbindingslus gereden met als extraatje nog een keer de rode route.
En ook veel gewandeld in het park. Ik vind de routes erg leuk, met nadruk op de rode en blauwe.

Maar wel jammer dat je alleen een jaarvignet kan kopen als je daar als toerist bent.. Okay, voor de UHR geldt hetzelfde... (dus slaat mijn opmerking eigenlijk nergens op)
Plaats reactie