MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

nielsvo schreef: za 23 oktober 2021, 21:42
Sherlockspringer schreef: za 23 oktober 2021, 19:04 Hoe liggen de tracks erbij na de regen van afgelopen week?
Vast heel goed nu er minimaal 800x€12 is geïncasseerd en er geen enkele toertocht overheen is gegaan :winkie:
Verder zou ik het niet weten want ik kom er niet meer.
Top, bedankt :P
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Om mezelf dan maar te beantwoorden; gisteren lag de blauwe route er prima bij. Hier en daar een plasje onderin een kombocht, maar niks geks. Tot de laatste paar honderd meter in de buurt van de Volksabdij, dat is (zoals altijd eigenlijk) echt een drama als je niet van heel veel blubber houdt...
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2945
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Sherlockspringer schreef: ma 25 oktober 2021, 09:38 Om mezelf dan maar te beantwoorden; gisteren lag de blauwe route er prima bij. Hier en daar een plasje onderin een kombocht, maar niks geks. Tot de laatste paar honderd meter in de buurt van de Volksabdij, dat is (zoals altijd eigenlijk) echt een drama als je niet van heel veel blubber houdt...
Als je het brede pad 100 m blijft volgen en dan linksaf slaat dan heb je verder relatief weinig last. Eindje verder zit nog een modderzone bij die omgevallen boom, die is lastiger te omzeilen maar kan wel.

In paars zit ook zo'n sectie 500 m lang een groot mudfest. Lijkt alsof daar een kwel zit, of een kleilaag onder het pad oid.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Voor de laatste regenbui ben ik op paars nog een paar krokodillen tegen gekomen.
Dus kan me voorstellen hoe het na de laatste regenval er aan toe is.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Crapton schreef: ma 25 oktober 2021, 16:50
Sherlockspringer schreef: ma 25 oktober 2021, 09:38 Om mezelf dan maar te beantwoorden; gisteren lag de blauwe route er prima bij. Hier en daar een plasje onderin een kombocht, maar niks geks. Tot de laatste paar honderd meter in de buurt van de Volksabdij, dat is (zoals altijd eigenlijk) echt een drama als je niet van heel veel blubber houdt...
Als je het brede pad 100 m blijft volgen en dan linksaf slaat dan heb je verder relatief weinig last. Eindje verder zit nog een modderzone bij die omgevallen boom, die is lastiger te omzeilen maar kan wel.

In paars zit ook zo'n sectie 500 m lang een groot mudfest. Lijkt alsof daar een kwel zit, of een kleilaag onder het pad oid.
Ik ga er nu vanuit dat GP/Groffen het geïnde geld gaat inzetten voor gedegen drainage van deze slechte stukken. Immers, al het geld gaat naar onderhoud en dat is op die stukken overduidelijk nodig. GP/Groffen, voel je aub zeer aangesproken...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Als vrijwilligers hebben we al meerdere malen de diverse modderstroken op blauw, rood en paars aangekaart bij het Grenspark en de terreineigenaren.
Zoals Crapton al aangeeft kun je op blauw de ene modderstrook ontwijken door een stukje verder door te fietsen op het brede pad en dan linksaf te slaan. Eens kijken of we in de winter deze “omleiding” officieel kunnen maken voor de mudhaters in overleg met de terreineigenaren.
Bij de omgevallen boom ligt er een singletrackje door het bos waardoor je een stukje kunt omzeilen…

Op rood en paars is het lastiger, dat zijn bestaand pad en vallen wat onderhoud betreft blijkbaar onder gemeente Woensdrecht. Helaas staat dit ver onder aan het prioriteitenlijstje, want maar een bospad… En mountainbikers houden toch van modder :-{ is ook een veel gehoord excuus…
Het is ondoenbaar om deze stuk met de vrijwilligers op te pakken, hoe graag we ook zouden willen.

Water onderin de kombochten is juist wat we willen, kun je er bovenlangs droog omheen :-q
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

petter schreef: di 26 oktober 2021, 01:23
Water onderin de kombochten is juist wat we willen, kun je er bovenlangs droog omheen :-q
Absoluut, lekker zo laten!! :-q
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

petter schreef: di 26 oktober 2021, 01:23 En mountainbikers houden toch van modder :-{ is ook een veel gehoord excuus…
Die heb ik eerder gehoord op de vaste route van Rucphen, “beheerd” door NatuurMonumenten.
Mooi excuus ook om er verder niks aan te doen qua onderhoud :roll:
Mag hopen dat het hier anders gaat, maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2945
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

nielsvo schreef: di 26 oktober 2021, 17:56
petter schreef: di 26 oktober 2021, 01:23 En mountainbikers houden toch van modder :-{ is ook een veel gehoord excuus…
Die heb ik eerder gehoord op de vaste route van Rucphen, “beheerd” door NatuurMonumenten.
Mooi excuus ook om er verder niks aan te doen qua onderhoud :roll:
Mag hopen dat het hier anders gaat, maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
Heren er is super nieuws van GP! Er zijn 800 vignetten verkocht (afgeperst) x 12 euro = 9600 euro. Allemaal voor onderhoud volgens GP Groffen, dus me dunkt dat aan die modderstroken wel iets te verbouwen is. Makkelijkste is er asfalt op, of anders klinkers of zo. :winkie:

(Maar ik wed dat er onderaan de streep maar 500-1000 euro overblijft voor onderhoud.) :((
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Fijn dat er een hoop mensen zeuren, dan zullen ze het vast snel weer terug draaien! 😏
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Wildfire schreef: di 26 oktober 2021, 20:19 Fijn dat er een hoop mensen zeuren, dan zullen ze het vast snel weer terug draaien! 😏
Blijkbaar heet kritisch zijn en vragen stellen bij tegenwoordig zeuren, interessant... :-{
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

VanBiLL.com schreef: di 26 oktober 2021, 22:08
Wildfire schreef: di 26 oktober 2021, 20:19 Fijn dat er een hoop mensen zeuren, dan zullen ze het vast snel weer terug draaien! 😏
Blijkbaar heet kritisch zijn en vragen stellen bij tegenwoordig zeuren, interessant... :-{
Dat is juist het probleem. Dat het na tig cynische opmerkingen waarmee enkel word doorgeschemerd word dat de mensen het er niet mee eens zijn, het juist een stuk minder interessant word! 😉
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Is het nog een beetje te doen in het Grenspark, of is het één en al nattigheid? En weet iemand misschien of de Wildernissen route al weer (bijna?) open is? De werkzaamheden zouden tot 'januari 2022' duren, dat zou dus ongeveer klaar kunnen zijn of nog anderhalve maand duren.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Zaterdag heb ik een combi van rood, blauw en groen gereden en dat heeft me een set derailleur wieltjes gekost. Wat was dat een bagger boel zeg. Ik heb dit zelden zo meegemaakt. De singletracks van rood en blauw waren wel te doen. Groen was al een stuk natter, veel plassen onderin de bochten. Op de brede, gedeelde paden van alle routes en de gele verbindingsroute is het zeer nat en enorm smerig.

Paars is standaard al een stuk natter dan de andere routes, dus die heb ik na het trotseren van al die blubber niet eens geprobeerd.
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Hilhoven schreef: wo 15 december 2021, 19:57 Zaterdag heb ik een combi van rood, blauw en groen gereden en dat heeft me een set derailleur wieltjes gekost. Wat was dat een bagger boel zeg. Ik heb dit zelden zo meegemaakt. De singletracks van rood en blauw waren wel te doen. Groen was al een stuk natter, veel plassen onderin de bochten. Op de brede, gedeelde paden van alle routes en de gele verbindingsroute is het zeer nat en enorm smerig.

Paars is standaard al een stuk natter dan de andere routes, dus die heb ik na het trotseren van al die blubber niet eens geprobeerd.
Thanks, dan heb ik voorlopig nog wel even wat geduld ;)
Plaats reactie