MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
CubeMtbNL85
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 5 juli 2022, 22:24

[/quote]

Voor iemand die de omgeving nog niet zo goed kent: heb je gpx bestanden of strava waar ik eens kan kijken? Ben wel benieuwd waar je allemaal mag en kan rijden.
[/quote]

Als je mij een pb stuurt kan ik je wel een aantal leuke routes sturen waaronder ook free ride routes. Er zijn echt veel routes waar je gewoon leuk kan rijden zonder problemen (natuurlijk wel met respect naar de medegebruikers als wandelaars en ruiters enz.)
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

CubeMtbNL85 schreef: di 19 juli 2022, 10:16
Voor iemand die de omgeving nog niet zo goed kent: heb je gpx bestanden of strava waar ik eens kan kijken? Ben wel benieuwd waar je allemaal mag en kan rijden.
[/quote]

Als je mij een pb stuurt kan ik je wel een aantal leuke routes sturen waaronder ook free ride routes. Er zijn echt veel routes waar je gewoon leuk kan rijden zonder problemen (natuurlijk wel met respect naar de medegebruikers als wandelaars en ruiters enz.)
[/quote]

Gewoon starten en rijden vanaf bijvoorbeeld t Appeltje, smartphone mee, paar uren ronddwalen en via Google Maps terug. Als je dat paar keer gedaan hebt, leer je heel veel kennen zondermeer! :-q Als je goed oplet, zie je aardig wat sporen waar je kan en mag rijden...
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Zaterdag wat later in de ochtend gestart voor een 80km lusje vanuit Roosendaal.
Rood Huijbergen via een mooie doorsteek naar Paars Putte, ik ben nog geen grote fan van de paarse route.

Is overigens persoonlijk, ik hou van de flow van de rode route en groene route, paars is teveel krappe bochten naar m'n zin.
Via mooie gravelpaden weer terug naar huis.

Amper iemand tegengekomen, 2 vriendelijke wandelaars nadat ik duidelijk merkbaar vaart minderde en aan de kant ging.
Recreëren is echt weer heerlijk in dit gebied.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Op dit moment grote heidebrand bij Putte. Grenspaal 262 en 263. Hier lopen de groene en paarse route.

Hopelijk valt de schade aan natuur en route mee en krijgen ze het snel onder controle.

https://www.grensmarkeringen.be/BeNL258-269.htm
https://www.gva.be/cnt/dmf20220823_95543384
Nielsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 16:25

Is iemand vanmiddag nog geweest? Hoe ligt het erbij na die buien? Zou het morgenochtend goed te doen zijn of te nat?
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

@ trailcrew: er ligt een boom over het pad voor de paardenwei op rood, en een boom over het pad op blauw noordkant net voor dat nieuwe uitwijklusje (ivm grondeigenaar). Er zit daar vlak voor ook een diepe waterplas op een onhandig punt trouwens.

Voor de rest liggen de routes er uitstekend bij, ook dank voor het herstel van die steile klim op paars. Zelfs de moeras zones zijn nu nog redelijk te doen.

Als laatste er wordt op rood ook aan de noordwest kant gehout gehakt. Dus het laatste stuk voor het brede pad is afgesloten.


PS: als je geen Facebook account hebt kan je niets posten op die trailcrew Facebook pags. Het is geen goed medium.

PPS: hebben jullie al plannen gemaakt om die 50k onderhoudsgeld van het GP uit te geven? Dit jaar komt er ook weer zoiets binnen aan onderhoudsbudget. Volgens Groffen gaan vignet inkomsten naar onderhoud zie BN-deStem.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Bedankt voor het melden :-q , we gaan er zo spoedig mogelijk mee aan de slag.

Indien je geen Facebook account hebt kun je ook hier je meldingen doen.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ik ben benieuwd of de bos-slopers en mtb-parcours vernielers al een beetje uitgeraasd zijn... :~
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

ijskonijn schreef: vr 14 oktober 2022, 23:25 Ik ben benieuwd of de bos-slopers en mtb-parcours vernielers al een beetje uitgeraasd zijn... :~
wie bedoel je met bosslopers?
Glenn422
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 19:49

Rood is volgens mij weer terug open
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Maaarek schreef: do 10 november 2022, 13:58
ijskonijn schreef: vr 14 oktober 2022, 23:25 Ik ben benieuwd of de bos-slopers en mtb-parcours vernielers al een beetje uitgeraasd zijn... :~
wie bedoel je met bosslopers?
Er waren daar heel grote machines heel veel groen aan het verwijderen...
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag ronde gedaan, alles is in goede staat. De sectie waar die houthufters zijn bezig geweest op zuid west kant heeft wel wat schade maar trailcrew heeft dat grotendeels weg gewerkt.

Het bos zal flink wat jaren nodig hebben om te herstellen. Het is hier en daar onwennig kaal.

De overige GP routes zijn ook in prima conditie. Het is niet te nat en niet te droog dus volop grip, niet zuigend en geen plassen. Slechte plakken zijn goed bijgewerkt door de trailcrew. Als je een PR wil rijden ligt het niet aan de trails.

Het was alleen vandaag veel drukker dan gebruikelijk op een vrijdag. Normaliter ben ik dan helemaal alleen nu kwam ik veel wandelaars en zeker op rood veel MTB-ers tegen. Lang weekend in België? Ik schat dat 70% van de gebruikers een Belg is. Voor de routes die in NL liggen en van NL belastinggeld betaald wordt vignet geeist en dat ten goede komt aan een Belgische organisatie namelijk het GP. Het grootste deel gaat zeker niet naar onderhoud. In het hele verhaal hebben de locals dus zwaar het nakijken. Goed geregeld dit met hulp van NL overheid.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Nielsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 16:25

Was er gister ook. Paars en groen gedaan. Ligt er inderdaad fantastisch bij. Wel wat verrast door dat aangepaste sprongetje bij paars (de groene lijn bij de Hollandse Dreef). Dat is iets hoger geworden. Dus even goed opletten daar. Inderdaad drukker dan normaal, maar niet hinderlijk.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Gisteren weer rondje paars en groen gedaan. Prima, leuk ligt er op zich goed bij.

Maar toch een opmerking richting trailcrew: waarom moeten er overal trailbrede jumps, kombochten, bumps en bobbels in? Er komen steeds meer van die rotdingen, meestal precies in de flow. Nu weer een nieuwe bovenaan na het technisch stuk. Dit wordt op een gegeven moment irritant, telkens moet je van de ideale flowlijn omdat er plots weer een hobbel of een jump zit.

Ineens zit er een trapje op blauw, wat een kutding echt op een kutplaats. Waarom???? Ik heb een XC HT en dat is geen jump bike. Niet zoveel features en als je een nieuwe feature bouwt leg ze dan maar naast de flow. Waarom ligt dat trapje niet in de buitenbocht?

Een deel van de reparaties en aanpassingen zijn wel OK met name als het om afwatering gaat. Anderzijds hoeft het technisch deel van mij niet gepolijst te worden a la Dorst. Wortels en kuilen horen er ook bij, in de bergen is dat ook zo.

Op de routes bij BoZ blijft men er gelukkig van af. Niet iedereen rijdt in baggies en op LTHT's of enduro bikes. Niet iedereen wil die dingen. Graag niet overal kombochten en hobbels en jumps.

De keuze voor FB is ondemocratisch omdat je dan lid moet zijn van FB. Anders kan je niets posten.

Nogmaals het verzoek aan trailcrew ook rekening te houden met XC rijders in lycra. Die ook verplicht op deze routes moeten rijden en er ook betalen voor het onderhoud.
Laatst gewijzigd door Crapton op zo 19 februari 2023, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Crapton schreef: zo 19 februari 2023, 11:27 Nogmaals het verzoek aan trailcrew ook rekening te houden met XC rijders in lycra. Die ook verplicht op deze routes moeten rijden en er ook betalen voor het onderhoud.
+1, ik heb het eens eerder geschreven, mijn vrouw durft die routes zelfs niet meer op. Die zoekt die jumps e.d. niet op en voor mij hoeft het ook niet overal en dan zeker niet in de A-lijn. Door het gezeur is ze nu weggetreiterd naar ravel paden. Die routes zouden voor iedereen moeten zijn...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Plaats reactie