MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

hwpaints schreef: di 16 februari 2021, 22:49 ben ook wel benieuwd waar die staat, misschien ook maar eens bordjes verduisteren
Als iemand dat van plan is moet je dat zeker niet hier of op andere plaatsen aankondigen.

GP en beheerders lezen mee, denk daar altijd aan!!

Er zijn overigens genoeg paden die wel toegankelijk zijn en blijven, zie ook MTBGrenspark.com.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

nee is gekkigheid, ga me niet tot dat verlagen.

maar weet niet of ik me er aan ga houden aan dat bord, was wel benieuwd waar het stond.
bij het park nabij Putte achter paarse route staan ook overal verbodsborden doorsteken richting Belgen moet nu ook door de polder, gele route dus
Flierefluiter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 september 2020, 07:46
Mijn mountainbike: Zwart met grijs......

[/quote]
Er zijn overigens genoeg paden die wel toegankelijk zijn en blijven, zie ook MTBGrenspark.com.
[/quote]

Dit zijn zover ik zie alleen de MTB routes, dit wordt bevestigd door het bordje op de foto.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Flierefluiter schreef: wo 17 februari 2021, 08:12 Dit zijn zover ik zie alleen de MTB routes, dit wordt bevestigd door het bordje op de foto.
Gelukkig is dit niet helemaal waar. SBB heeft alleen wat te zeggen over eigen terrein en dat is redelijk beperkt in GP, zie website SBB.

Er lopen diverse brede paden door het hele gebied waar ook auto's en trekkers mogen komen, of openbare paden zoals Verbindingsdreef en volgens mij ook Oude Postbaan tot bij de Paalberg. Niet erg spannend helaas.

Ben niet zeker over gebied Ravenshof, dat is van SBB en daar wordt wel veel gewandeld. Je kan daar wel omheen via Armendreef, Kerkstraatje en Kronkelbosweg.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ook tussen de routes, zeker bij groen/paars daar is nog aardig wat prive waar de boskappers ook niks te zeggen heeft, ik weet dat een maat van me daar een stukkie van 11000m2 heeft en die is fanatiek mtb er , regel matig vind je daar bordjes , welkom in ons bos of Ride on.
maar ook die worden eraf gesloopt door wandelaars, in zijn eigen bos jawel.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

hwpaints schreef: wo 17 februari 2021, 19:29 ook tussen de routes, zeker bij groen/paars daar is nog aardig wat prive waar de boskappers ook niks te zeggen heeft, ik weet dat een maat van me daar een stukkie van 11000m2 heeft en die is fanatiek mtb er , regel matig vind je daar bordjes , welkom in ons bos of Ride on.
maar ook die worden eraf gesloopt door wandelaars, in zijn eigen bos jawel.
Hmm waar is dat precies?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ik lees al poosje discussie rondom achteruit gang. Zijn er GPX files ergens van stukken waar je wel nog (beetje leuk) kan rijden? Of worden die angstvallig geheim gehouden?! :~
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

ijskonijn schreef: wo 17 februari 2021, 22:25 Ik lees al poosje discussie rondom achteruit gang. Zijn er GPX files ergens van stukken waar je wel nog (beetje leuk) kan rijden? Of worden die angstvallig geheim gehouden?! :~
Jij was toch juist zo blij met deze vaste routes? :evil:
Blijf lekker daar dan, dan houden we de rest voor onszelf :winkie:

Als het zo doorgaat, zijn er straks helemaal geen leuke stukken meer om te rijden (tenzij je het risico van een bekeuring wil lopen)
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

nielsvo schreef: do 18 februari 2021, 00:26
ijskonijn schreef: wo 17 februari 2021, 22:25 Ik lees al poosje discussie rondom achteruit gang. Zijn er GPX files ergens van stukken waar je wel nog (beetje leuk) kan rijden? Of worden die angstvallig geheim gehouden?! :~
Jij was toch juist zo blij met deze vaste routes? :evil:
Blijf lekker daar dan, dan houden we de rest voor onszelf :winkie:

Als het zo doorgaat, zijn er straks helemaal geen leuke stukken meer om te rijden (tenzij je het risico van een bekeuring wil lopen)
Ha, beetje gefrustreerd? :winkie: . Nieuwe route's zijn zeker leuk, maar gaan vervelen. Afwisseling zoek ik altijd.
Sommige bikers blijven hangen in altijd t zelfde en ik hou van verandering en ontdekken... Dus kom maar op met die stukken :-q
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

inderdaad houden we die voor ons zelf :lol:
ook buiten de routes word het achterlijk druk ,het is dus maar wachten totdat ook prive eigenaren er een stokje voor gaan steken ,
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

hwpaints schreef: do 18 februari 2021, 19:46 inderdaad houden we die voor ons zelf :lol:
ook buiten de routes word het achterlijk druk ,het is dus maar wachten totdat ook prive eigenaren er een stokje voor gaan steken ,
:winkie: Simpel om ze te vinden hoor, jullie hebben je spoortjes al achtergelaten en reeds gevonden ondertussen. :-q
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

De komst van de routes is einde fun in en rond het grenspark gebleken. Amateurisme ten top op alle vlakken, triest maar waar. De inhoudelijke argumenten? Lees maar terug hier. Het is een politiek spel, niks meer niks minder. Waardeloze bestuurders met onvoldoende kennis van zaken. In gesprek gaan doen ze ook niet met hun burgers. Waar is de voorzitter van het grenspark en de verantwoordelijk wethouder?
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Helemaal eens met El-Fenomeno.
Ik heb dit jaar de mtb welgeteld 1x aangeraakt, de lol is er voor mij helemaal af :-(
En ik denk ook niet dat het nog goed komt.
Laatst gewijzigd door nielsvo op zo 21 februari 2021, 14:48, 3 keer totaal gewijzigd.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

nielsvo schreef: zo 21 februari 2021, 00:53......heb dit jaar de mtb welgeteld 1x aangeraakt, de lol is er voor mij helemaal af :-(
En ik denk ook niet dat het nog goed komt.
Hohoho, komt goed, jonguh :-q
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ik bedoelde eigenlijk met het Grenspark ;-)
Overal plempen ze nu volop bordjes met verboden te fietsen en dat je enkel nog op de routes mag rijden, die gaan ze dus never nooit niet meer weghalen (tenzij kwaadwillend, maar dat wil ik hier niet aanmoedigen). Nog even wachten totdat het vignet wordt ingevoerd en het drama is compleet.
Plaats reactie