MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Hampelman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 november 2020, 12:32

tsja, als vrij rijden dan toch aan banden worden gelegd, dan hebben we het dubbele aantal km's nodig...dus ergens rond de 40-50 ipv de 27 van nu...de gele route telt niet mee...
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag voor t eerst nieuwe stuk gele route (voor een gedeelte :winkie: ) gereden. Onderweg kwam ik ook de blauwe lus terecht. Ik wil niet gelijk mee gaan met alle negatieve geluiden, maar ik ga ze wel begrijpen. We hebben hier en daar niet volgens de regels gereden, maar als je strikt daaraan houdt, ga je inderdaad mooie stukken missen. We hebben langs een heide en meer gereden waar volgens mij redelijk bekende veldrijders graag komen :lol: .
Blauwe route kent wel heel veel krappe bochtjes viel mij op. Nieuwigheid geeft ook veel hobbels, maar die zullen er wel uit gaan hopelijk. Behalve paardenhoeven, die kwam ik veelvuldig tegen en daar wordt je niet blij van... Gaan die ook moeten betalen straks?! Laat ze daar eens aandacht aan besteden, want als route's gedeeld moeten worden met 1 pk keutelmotoren, dan blijf je gaten en hobbels houden :oops:
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

Weet iemand of er ergens langs de route (Ossendrecht/Putte?) een coffee-to-go te scoren is?
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Enige wat ik daar in de buurt ken is brasserie Puts Meuleke. Geen idee of ze een buitententje hebben om een koffietje af te halen.
Flierefluiter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 september 2020, 07:46
Mijn mountainbike: Zwart met grijs......

Vandaag weer eens de groene en paarse route gereden, wat mij opviel is dat de paarse route er wel slechter bij ligt.
Lijkt vooral door drukte te komen, en dan doet het weer er ook niet goed aan.
Overigens heerlijk gereden, wat zijn het fijne routes.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Morgen, woensdag 30 december, zal er in de ochtend gewerkt worden op de Groene en Paarse route. De werkzaamheden worden gedaan op het laatste stuk van Groen/Paars, het stuk met de klimmen en afdalingen. Hier gaan we de bochten terug leggen zoals ze bedoeld waren, remkuilen zullen aangevuld worden en hier en daar zal de afwatering verbeterd worden.
Ook zullen we op het eerste stukje van de Paarse lus, waar men van Groen naar Paars kan wisselen een aantal bochten aanpakken.
Om veilig te kunnen werken zullen we deze delen tijdelijk afsluiten en een tijdelijke omleiding aangeven.

Daarnaast de vraag om de tracks even rust te gunnen zodat ze kunnen drogen. Grote delen liggen er op dit moment nog erg slecht bij, wat helaas al resulteert in een aantal olifantenpaadjes. Deze zullen door de vrijwilligers zoveel mogelijk dicht worden gelegd, om te voorkomen dat we van een singletrack naar een meerbaansweg gaan. Wil je dan toch de routes rijden, blijf op de route en trotseer de plassen...
Ik heb inmiddels van de profs begrepen dat het water uit de plassen je fiets iets schoonspoelt zodat je niet telkens hoeft te wisselen van fiets.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Knakworstkweker

wordt die gevaarlijke drop-off nu ook een keer echt gevaarlijk gemaakt? :winkie:
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Knakworstkweker schreef: di 29 december 2020, 22:35 wordt die gevaarlijke drop-off nu ook een keer echt gevaarlijk gemaakt? :winkie:
Wie weet :winkie:
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Manmanman, waar is men toch aan begonnen. Routes, onderhoud, omleidingen, vignet, handhaven .... vroeger(tot er mensen een briljant idee kregen om vaste routes te maken) kon je gewoon lekker fietsen daar. Geen gedoe, wandelaar, fietser, ruiter blij.
Ja ik weet t, vroeger was alles beter.
Voorlopig is het gevoel van vrijheid mij iig compleet ontnomen, dank hiervoor!
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ach ja, vroeger, toen had je geeneens fietsen! :bier:
Tijden veranderen....
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Coronatijd en veel te veel mensen die iets "moeten" in NL en Belgie.

Ben benieuwd hoe het in de zomer gaat als het weer gort droog wordt. Weet niet wat erger is: te nat of te droog. In beide gevallen rij je die trails kapot, simpelweg omdat er teveel mensen op rijden. Zo was groen op de in de zon gelegen westelijke stukken erg mul, en ik ben bang voor het "technische stuk" in de paarse route.

Vroegah was het zeker en vast minder druk en vermeed je automatisch de slechtere stukken. Afwachten hoe dit verder gaat...


[sidenote: ik zie op veel plaatsen weer de "natuurbeheerders" vrijelijk bomen kappen echt op veel te veel plaatsen. Houtwallen, kleine bosjes, grotere stukken (Stappersven). Voor mij grenst dit aan misdadig natuur wanbeheer, dit eindeloos gekut met die fcking kettingzagen. Overal moet perse die klote hei voor de gladde slang en de geel-zwarte salamander. Wat er daarvoor aan bestaand biotoop vernietigd wordt dat telt niet. Er is geen maat en geen inspraak, die lui gaan gewoon d'r eigenwijze gang. NM heeft al toegegeven door minder te kappen, nu de rest nog zoals SBB, gemeenten, provincie en rijksoverheid.]
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

At1 schreef: do 31 december 2020, 02:13 Ach ja, vroeger, toen had je geeneens fietsen! :bier:
Tijden veranderen....
Niet iedere verandering is per definitie een verbetering, laten we het daar maar op houden. Hopelijk is de Coronadrukte en de mtbhype die dit met zich meebrengt snel voorbij en valt alles nog enigzins mee, dit is voor iedereen beter. Laat het voor iedereen vooral een gezellig & gezond jaar worden!
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Hampelman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 november 2020, 12:32

in veel andere gebieden heb je dan ook routes van 20-35 km. Dat doet ook al iets met de verspreiding van de mensen.

En heeft een bepaald selectief vermogen vwb. het publiek laten we maar zeggen...
RF
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 15:35

En hoe ligt het erbij? Is de afgelopen dagen redelijk droog gebleven. Heb goede hoop zondag een rondje te doen zonder heel veel modder... Ijdele hoop?
Plaats reactie