MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Het is nu nog amper te rijden. Veel takken en nog geen echte flow. De potentie is er echter wel hoor, gaat heel leuk worden.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Zondag (mooi weer he) ook een paar stukjes paars en een stuk groen geprobeerd.

Paars
Wat open was was nog erg pover, ruw, on-af. In de nieuwe stukken soms teveel "gemaakte" bochtjes zoals Dorst, heen en weer wieberen. Ik kon de flow nog niet ontdekken. Misschien als de route ingereden is. Vreemd vond ik dat in de Wildernissen (zuid dus) er prachtige flowtrails liggen, en daar gaat men deels nieuwe trails maken. Waarom?

Laatste stukje paars dat we reden was noordelijk vlak bij Athena. Hierop al een laag geel zand en hier zit wel potentie. Ik vind er nog teveel bochten en te weinig flow in, maar het is wel te doen.

Groen
Dit leek open te zijn en was beter dan paars. Er lag ook hier geel zand. Meer flow, wat minder Dorst-krioelbochtjes. Dit kan wel wat worden. Toch een positieve noot van mij.


Ik blijf overigens nog steeds tegenstander van de plannen van het Grenspark. Alle boskappende milsneuorganisaties zoals SBB en NM vormen 1 front. Geen bewijs van MTB incidenten, geen enkel bewijs dat MTB-er de natuur meer verstoort dan wandelaars. Wel hele gebieden afsluiten met als argument zonering en scheiding recreatiestromen. Amme hoela. Dit is gewoon overheids gedram.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Crapton schreef: ma 18 februari 2019, 21:01 Zondag (mooi weer he) ook een paar stukjes paars en een stuk groen geprobeerd.

Groen
Dit leek open te zijn en was beter dan paars. Er lag ook hier geel zand. Meer flow, wat minder Dorst-krioelbochtjes. Dit kan wel wat worden. Toch een positieve noot van mij.

Gefeliciteerd! Je positieve reactie bevalt mij wel. Wie weet komt het goed daar :winkie:
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

We zijn inderdaad een eind klaar met de groene route, hopelijk eind maart helemaal klaar. Paars moet nog gedaan worden maar daar hebben we nog niet veel aan gedaan vanwege de kapwerkzaamheden her en der langs deze route. Bedankt voor de positieve noot Crapton :-q, we doen ons best om er iets leuks van te maken.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Helaas zijn er tijdens het slechte weer van afgelopen week een aantal bomen omgewaaid op de groene route. We gaan ons best doen om deze zo snel mogelijk weg te (laten) halen.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

vanochtend waren ze al weg, heb hem nu een paar keer gereden en is toch wel een mooi rondje hoor,
pittig met korte klimmetjes en kort stuurwerk. in de winter perfect berijdbaar.
paar minnetjes ,
inhalen gaat echt niet lukken pas als je van de single track af bent , ik verwacht veel erosie dus veel onderhoud , en denk dat het in de zomer zeer zwaar word met het losse zand.
als aanvulling op ons normale rondje zeer geslaagd, als je alleen dit rondje gaat rijden dan ben je na een uurtje behoorlijk draaierig
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ik ben benieuwd naar huidige stand van zaken. Is er behalve bovengenoemde lus al meer te berijden? Oftewel, is het al de moeite om stukje te rijden met de auto die kant op?
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

rest is nog dicht , dus zonder kennis van omgeving zou ik nog een poosje wachten tot de rest klaar is
Gebruikersavatar
MTB Woensdrecht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 april 2019, 10:56

Beste Fietsvrienden,

Als ambassadeur van Team MTB-Woensdrecht, reageer ik hierbij graag even op de reeds geplaatste berichten omtrent de in aanleg zijnde MTB-routes in het Grenspark;

Naast al onze persoonlijke bevindingen zijn wij namens MTB-Woensdrecht vooral van mening dat de in aanleg zijnde single-tracks en verbindingslussen een echte aanwinst zijn voor het Grenspark zelf. De prachtige uitgestrekte bossen, ruige zandlandschappen en alle overige natuurschoon hetgeen het Grenspark ons te bieden heeft, is immers een van de parels van de Brabantse wal. Het noodzakelijk plaatselijk uitdunnen van de bossen in bewuste gebieden maakt het mogelijk het aangename met het nuttige te verenigen. Zodoende dat we straks met trots onze natuurschoon op een verantwoorde manier kunnen delen aan alle sportieve toeristische fietsers dewelke nog niet bekend zijn in dit gebied. Het ontbreken van MTB routes is immers voor deze doelgroep tot zover een show-stopper geweest om het Grenspark te gaan verkennen. Dit in tegenstelling tot de schitterende reeds jaren terug gerealiseerde MTB routes in Bergen op Zoom.
Als team MTB-Woensdrecht doen wij ons best om ook vanuit toeristisch perspectief dit project zoveel mogelijk te promoten. Zodoende dat een ieder straks met wederzijds respect voor elkaar en natuur kan genieten van al het moois van ons Grenspark!

Tevens is door u in voorgaande berichten reeds gespeculeerd over een startlocatie. Onze suggestie hier is de starlocatie op bungalowpark Familyland te Hoogerheide. Naast ruime parkeervoorzieningen en aanwezige horeca, is hier ook de plaatselijke fietsverhuur gehuisvest alwaar men beschikt over een ruim assortiment mountainbikes. (www.Fun4Family.nl) Deze startlocatie biedt direct toegang tot het aangrenzende gebied Staatse Heide, vanaf alwaar straks de uitgepijlde routes te volgen zijn.

Voor meer informatie omtrent de vorderingen en andere leuke MTB-gerelateerde updates van team MTB-Woensdrecht, verwijs ik u graag naar onze Strava club middels volgende link:

https://www.strava.com/clubs/mtb-woensd ... tbw-490295

Namens Team MTB-Woensdrecht wens ik u allen veel sportief fietsplezier !
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Het is mij opgevallen dit weekend dat de groene route, die als eerste klaar was, terug is afgesloten.
Verder zie ik dat er overal hard word gewerkt!
Eens dit allemaal klaar is is dit ongetwijfeld een grote aanwinst voor de mtb liefhebbers op en rond het grenspark/brabantse wal.👍
Zo lang ze ons niet van de reeds bestaande paden proberen te weren natuurlijk. Want daar zitten hier en daar ook pareltjes tussen en het zou zonde zijn moesten deze verdwijnen.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

We hebben inderdaad de routes weer moeten afsluiten vanwege problemen met de vergunning. Achter de schermen word er door het Grenspark hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ook wij als vrijwilligers willen graag verder met het afwerken van de routes zodat jullie ervan kunnen genieten. Dus graag nog even geduld.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

bertp schreef: di 16 april 2019, 11:06 Zo lang ze ons niet van de reeds bestaande paden proberen te weren natuurlijk. Want daar zitten hier en daar ook pareltjes tussen en het zou zonde zijn moesten deze verdwijnen.
Ik weet niet wat ze in Meiduinen aan het doen zijn maar daar blijft van het bestaande fraaie singletrack pad weinig over lijkt het, alles gekapt en verruïneerd :evil:
In Huijbergen (Staartse Duinen) zijn ze nu ook volop bezig met de aanleg van de paden, maar die zijn inmiddels merendeels veranderd in mul zand. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal positief uitpakt, maar ik maak me toch wel zorgen.
Laatst gewijzigd door nielsvo op ma 22 april 2019, 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

nielsvo schreef: ma 22 april 2019, 16:09 In Huijbergen zijn ze nu ook volop bezig met de aanleg van de paden, maar die zijn inmiddels merendeels veranderd in mul zand. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal positief uitpakt, maar ik maak me toch wel zorgen.
Dan ben je niet de enige die zich zorgen maakt. Waarom niet gewoon een vaste route over bestaande paden? We hebben al zoveel moois......
Always ride with a smile!!!!!!
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

MTB Woensdrecht schreef: ma 15 april 2019, 22:11 Als ambassadeur van Team MTB-Woensdrecht, reageer ik hierbij graag even op de reeds geplaatste berichten omtrent de in aanleg zijnde MTB-routes in het Grenspark;
Met wie mogen/kunnen wij contact opnemen over deze routes? We zouden de routes, indien ze af zijn, graag opnemen op onze site www.mtbroutes.nl
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

petter schreef: di 16 april 2019, 20:00 We hebben inderdaad de routes weer moeten afsluiten vanwege problemen met de vergunning. Achter de schermen word er door het Grenspark hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ook wij als vrijwilligers willen graag verder met het afwerken van de routes zodat jullie ervan kunnen genieten. Dus graag nog even geduld.
Met wie mogen/kunnen wij contact opnemen over deze routes? We zouden de routes, indien ze af zijn, graag opnemen op onze site www.mtbroutes.nl
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Plaats reactie