MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

oleVelo schreef: ma 11 april 2022, 12:44 Gisteren ook het bos nog eens ingedoken maar er snel weer uit en op naar Belgie. Rondom groen en paars een 20-tal BOA's op elektrische fietsen, te voet, met Jeeps en auto,s. De BOA's waren niet bepaald vriendelijk te noemen. Hoorde een verhaal dat iemand die niet op de tracks reed 3 boetes heeft gekregen. Is aangehouden en tijdens het rijden naar een track of openbaar pad nog twee keer aangehouden en beboet. Geen pardon voor de eerdere aanhouding.
...
Behalve dan het vluchten voor een BOA :wink:
Kan iemand dit bevestigen? 20 tal??? Enige waarom ze zoveel moeite doen is crossers.

Edit: schijnt waar te zijn. Vreemde actie, als reactie op? Het is tegenwoordig erg rustig in het bos, meeste MTB-ers rijden op de vaste routes.

Ik heb zondag wel wat BOA achtige figuren in semi militair tenu gezien bij de hondentraining bij de Huijbergsebaan vlak bij vliegbasis.
Laatst gewijzigd door Crapton op ma 11 april 2022, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

op zondag 20 boa's optrommelen lijkt mij lastig
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Crapton schreef: ma 11 april 2022, 20:47
oleVelo schreef: ma 11 april 2022, 12:44 Gisteren ook het bos nog eens ingedoken maar er snel weer uit en op naar Belgie. Rondom groen en paars een 20-tal BOA's op elektrische fietsen, te voet, met Jeeps en auto,s. De BOA's waren niet bepaald vriendelijk te noemen. Hoorde een verhaal dat iemand die niet op de tracks reed 3 boetes heeft gekregen. Is aangehouden en tijdens het rijden naar een track of openbaar pad nog twee keer aangehouden en beboet. Geen pardon voor de eerdere aanhouding.
...
Behalve dan het vluchten voor een BOA :wink:
Kan iemand dit bevestigen? 20 tal??? Dit verhaal leest als broodje aap. Enige waarom ze zoveel moeite doen is crossers.

Ik heb zondag wel wat BOA achtige figuren in semi militair tenu gezien bij de hondentraining bij de Huijbergsebaan vlak bij vliegbasis.
Als dit waar is zou het op z'n minst breed uitgemeten gestaan hebben in BNDestemmingsmakerij...Ik heb vorige week wel een BOA's in een 4x4 zien rijden op het gecombineerde stuk groen/paars > die hinderde wel een groepje snellere bikers die netjes op de route reden (over asociaal gedrag gesproken). Maar aanhouden ho maar...rijd je daar met goed gedrag... :wink:
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Crapton schreef: ma 11 april 2022, 20:47 Ik heb zondag wel wat BOA achtige figuren in semi militair tenu gezien bij de hondentraining bij de Huijbergsebaan vlak bij vliegbasis.
Das daar defensie terrein Crappy, dat is ME geen BOA's (ooit wel eens een aanvaring mee gehad, maar dat was echt my bad i.e. in het donker op de woensdrechtseheide rijden terwijl ze op de vliegbasis met een oefening bezig waren). Daar konden ze toen de humor niet van in zien. Maar dan spreek ik wel over ergens mid jaren '90.... :wink: :roll:
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
oleVelo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 3 mei 2021, 16:24

Ik heb ze zelf zien staan bij het boswachtershuisje bij Athena. Was rond kwart over negen, zondag ochtend. Stonden met een grote groep te vergaderen.
Ben via de Scheidreef verder gereden en dan het bos in. Werd er door andere MTB'ers onderweg ook nog voor gewaarschuwd. Hoorde de verhalen van de boetes achteraf in putte daar kwamen ze met twee auto's richting het koetshuis.
Op defensie terrein ben ik niet geweest
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Vandaag nog eens de situatie op de Boudewijngroeve bekeken. Die kunnen we voor mountainbiken als verloren beschouwen, daar valt met geen goed fatsoen meer door heen te rijden. Ik zag al wel dat sommige single tracks al wat open gemaakt worden (door locals met hondje die nu ook hun uitlaat route kwijt zijn???) maar met de bike was er geen doorkomen meer aan. De natuurvernieling die in de Boudewijngroeve gedaan is valt gewoon niet goed te praten, gewoon ronduit asociaal van NM (of was het daar SBB). Met het nieuwbouw wijkje erbij (met dure woningen) is het eigenlijk een woonwijk met een soort van half aangelegd park, wát een aanfluiting. Het was daar mooi, nu is het een aangelegd park bij een nieuwbouwwijk. Natuurbeheer wordt dat genoemd, laat me niet lachen koekoek! :-{
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Ik heb gezien dat er op de illegale tracks omgewaaide bomen liggen van storm euniche.
de groene jongens denken slim te zijn door die gewoon te laten liggen.
Mooi niet. Natuurlijk liggen er al paadjes omheen. Gevolg meer natuurschade ipv minder.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

galileo2 schreef: di 12 april 2022, 21:56 Ik heb gezien dat er op de illegale tracks omgewaaide bomen liggen van storm euniche.
de groene jongens denken slim te zijn door die gewoon te laten liggen.
Mooi niet. Natuurlijk liggen er al paadjes omheen. Gevolg meer natuurschade ipv minder.
Nou, wat ik gezien heb op de single tracks die er al lagen toen de Boudewijn groeve nog in gebruik was zijn duidelijk opzettelijk omgezaagde bomen die over de single tracks gelegd hebben. Dit is duidelijk onderdeel van het Meiduinen plan en geen handig omgevallen bomen maar gewoon laten liggen. Aan de andere kant hebben ze met zwaar materiaal een half bos weggemaaid en omgeploegd. Maar ze gaan dus zo ver om expres bomen om te zagen om een single trackie te blokkeren > tsss hoe zielig ben je dan als natuurbeheerder....

De mountainbiker moet linksom of rechtsom weggetreiterd worden, want mountainbikers zijn de oorzaakt van alle problemen en schade in het bos en de teloorgang van de natuur. Ja koekoek. Er is maar één partij die voor heel veel schade zorgt in de bossen, en dat zijn de natuurbeheerders zelf met hun getuinier en geknutsel... :-{ :roll:

Maar veel plezier met de 'zogenaamde natuur' in de groeve. Zoals het er nu voorstaat is het een soort van semi aangelegd park, geen natuur. Daarvoor moeten we toch echt naar de Veluwe oid...of Alaska, das pas natuur ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Inderdaad ben ik ook paar weken geleden in omgeving villa wijk geweest. Wat een belachelijke groep mensen is daar bezig geweest. Zoveel vernielingen krijgen 1.000.000 mountainbikers in 10 jaar niet voor elkaar. :-{ En ik ben benieuwd hoeveel co2 daar verloren is gegaan, laat staan de hoeveelheid 2takt benzine van kettingzagen :~
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

ijskonijn schreef: wo 13 april 2022, 21:48 Inderdaad ben ik ook paar weken geleden in omgeving villa wijk geweest. Wat een belachelijke groep mensen is daar bezig geweest. Zoveel vernielingen krijgen 1.000.000 mountainbikers in 10 jaar niet voor elkaar. :-{ En ik ben benieuwd hoeveel co2 daar verloren is gegaan, laat staan de hoeveelheid 2takt benzine van kettingzagen :~
Dat hebben we ook gezien op Stoppelbergen, en typisch voor NatuurMankementen. Ik heb daarover een opmerking gemaakt naar NM bestuur en heb bezoek te plekke gebracht met NM regio supervisor. Reden is 1)exoten en 2)diversiteit. Zo wordt Amerikaanse Eik en Vogelkers gekapt want exoot. Op Meiduinen is het Guldenoog, ook exoot en die naaldboompjes zaailingen moeten natuurlijk ook weg. Voor leken zoals wij volkomen onbegrijpelijk, maar dit is natuurbeheerders logica en dit MOET, ondanks belofte van NM dat ze minder zouden gaan kappen.

Rond vliegbasis is ook gigantisch gekapt, dat is van Defensie denk ik. Idem door gemeente BoZ op veel plekken de struiken tot de wortels weg.

Op lange termijn komt dit allemaal wel goed (uiteraard, alles groeit terug net als in je tuin). Op korte termijn is het een drama.

Het is inderdaad onbegrijpelijk dat natuurbeheerders er zo'n pokkebende van kunnen en mogen maken, en toch commentaar over MTB-ers die de natuur vernietigen. Dat is gewoon compleet fact-free.

Wat betreft NM kan iedereen een bezwaar sturen naar NM wie weet dat ze ooit een keer gaan luisteren. Denk het niet, zeer hardnekkige eigenwijze organisatie. Het is een vereniging dus met inspraak: allemaal lid worden en inspraak eisen helpt ook. :winkie:
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Natuurorganisaties discrimineren gewoon... Als exoot ben je niet welkom in hun bos en moet je maar verwijderd worden.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

petter schreef: do 14 april 2022, 14:36 Natuurorganisaties discrimineren gewoon... Als exoot ben je niet welkom in hun bos en moet je maar verwijderd worden.
Nou zo exotisch zijn we nu ook toch niet. Ben zelf toch 52 jaar geboren/getogen ZuidWest-Brabander hoor...helemaal niets exotisch aan (hooguit eigenwijs). Ik ben nog net niet in het bos geboren :wink: :roll:

Maar dat ze discrimineren laat dat duidelijk zijn. Ik vind het nog steeds erg verwonderlijk dat hoewel voor de Nederlandse wet een wandelaar en fietser gelijk zijn, natuurorganisaties dat niet blijken te vinden en dus een groep mensen negatief neerzetten en toegang ontzeggen omdat ze ter fiets zijn terwijl een wandelaar wel toegang heeft. Ze zijn immers volgens de wet gelijk. Wat geeft deze terreur organisaties het recht mij op basis van recreatievoorkeur toegang te verbieden of beperken, riekt naar discriminatie. Als je zij aanspreek met bewijzen te komen dat de mtnbiker overlast en/of schade geeft zijn ze niet thuis, bewijzen hebben ze blijkbaar niet. Het is dus een aversie tegen een groep mensen, ook wel discriminatie genoemd. En dan hebben we het nog niet over het vignet (Ausweis) gehad...
ijskonijn schreef: wo 13 april 2022, 21:48 Inderdaad ben ik ook paar weken geleden in omgeving villa wijk geweest. Wat een belachelijke groep mensen is daar bezig geweest. Zoveel vernielingen krijgen 1.000.000 mountainbikers in 10 jaar niet voor elkaar. :-{ En ik ben benieuwd hoeveel co2 daar verloren is gegaan, laat staan de hoeveelheid 2takt benzine van kettingzagen :~
Ik ben ook benieuwd hoeveel dierenlevens en leed deze actie gekost heeft...dat wordt angstvallig stil gehouden. Zolang hun idee maar doorgedramd wordt terwijl niemand in de omgeving daar om gevraagd heeft of om zit te wachten > getuige lokals die de hondenuitlaatsingletracksdietoevalligookdoormountainbikersgebruiktworden al weer aan het open aan het maken zijn. Het heeft een hoop schade, CO2/stikstof (NOx in dit specifieke geval) uitstoot gekost, en geld (waar vandaan?). Niemand in de gemeente zat hierop te wachten. Gewoon een leuk urbex gebied waar de natuur zijn grip had terug op had gekregen...en we gaan weer tuinieren! Kansloos, totaal kansloos, wát een verspilling :-{ :evil:

https://www.urbex.nl/steenfabriek-boudewijn/

Maar het gedram van natuurbeheerders begint me wel serieus mijn keel uit te hangen. Het lijken net politici, ben je echt nergens bekwaam voor wordt je politicus, zit je in het raad van bestuur van een bank en/of verzekeraar of wordt zorgmanager, en daar kan nu ook wel bij, is duidelijk bewezen, natuurbeheerder... :winkie: Naast dieren mishandelen en zware criminelen het echte uitschot in de maatschappij...blé!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag halverwege de rode route een stel bejaarden op smalle band wegfietsen op het parkoers. Ik kon er met enige moeite langs, en zei beleefd dat het een mtb route was waarop ze reden. GROTE mond terug, en wat zou dat en wat ik wel niet dacht enz. :((

Bizar toch, ik geef een welgemeend en simpel commentaar en zelfs van bejaarden (Nederlanders dat was wel duidelijk) krijg je meteen een grote bek en dat op zo'n mooie 2e Paasdag. Ik hoop dat ze de volgende keer op hunnen grote bek vallen. :winkie: :winkie:

Ik rij er al een tijdje en nog bijna nooit conflicten of vreemde zaken meegemaakt, het is momenteel prettig rustig.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Leden van de E-bike-pensionada-terreurbrigade? Breek me de bek niet open...je zou denken "oud en wijs genoeg" maar het is eerder "hoe ouder, hoe gekker (in de zin van asociaal)"

Niet allemaal maar toch wel een verontrustend hoog percentage :-{
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Gisteren de gele lus met groen, paars, rood en blauw gedaan. Uiteraard was het er prachtig weer voor, maar het viel me op dat de gele lus aan de kant van Kalmthout zo veel mooier en leuker is dan de gele lus tussen blauw en paars/groen. Die laatste is echt niks aan, maar vanaf Stabroek wordt het best een leuke (gravel)route. Het aantal fietsers viel me nogal mee (of tegen juist) voor het mooie weer, alleen op de wegen tussen Kalmthout en het Stappersven was het zeer druk met allerlei fietsers. Waarvan de grote groep (>20man) wielrenners uiteraard de meeste overlast veroorzaakte...
Plaats reactie