MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

nielsvo schreef: zo 21 februari 2021, 14:17 Ik bedoelde eigenlijk met het Grenspark ;-)
Overal plempen ze nu volop bordjes met verboden te fietsen en dat je enkel nog op de routes mag rijden, die gaan ze dus never nooit niet meer weghalen (tenzij kwaadwillend, maar dat wil ik hier niet aanmoedigen). Nog even wachten totdat het vignet wordt ingevoerd en het drama is compleet.
Mee eens, waar MTB voor mij mijn hoofdsport was is het nu gravel geworden. Jammer dat het zo is gelopen.
Ik hoop dat over een jaartje of wat de soep iets minder heet gegeten zal worden.

Ik kreeg vandaag trouwens een berichtje binnen dat in de omgeving BoZ ook al verscherpte controles zijn op mtb-ers buiten de aangewezen paden. :-{
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Gisteren een dagje wezen spelen in het grenspark. Ligt er al weer supermooi bij na al t vocht van de laatste maanden. Alleen op de blauwe route lag nog wat vocht in wat kuilen/dalletjes. Daar waren ook enige palen verwijderd helaas... :( . En 1 vd palen op de rode route.

Verder hulde, heerlijk aangelegde tracks en ook de verbindingsroute was op veel plekken leuk en verrassend.

En ik snap dat jullie balen dat je niet overal meer rijden mag, maar toch blijf ik heel jaloers. Ik moet het doen met een met repac verhoogde polder met vervuild havenslip als bodem.
Flierefluiter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 september 2020, 07:46
Mijn mountainbike: Zwart met grijs......

Routes (rood en blauw)liggen er inderdaad prima bij, hulde aan de onderhoudsploeg.

Ik zie op www.mtbroutes.nl dat de routes in het grenspark zijn toegevoegd op de site.
Weet niet of we hier nu blij mee moeten zijn :roll:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Flierefluiter schreef: wo 24 februari 2021, 19:20 Ik zie op www.mtbroutes.nl dat de routes in het grenspark zijn toegevoegd op de site.
Weet niet of we hier nu blij mee moeten zijn :roll:
Ik denk dat de NL aandacht nog wel meevalt, maar idd, ik zou zeggen: nee.

Probleem zit m.i. meer aan Belgische kant. Het is nu door de Belgische lockdown heerlijk rustig rijden, slechts wat grensoverschrijdende Vlamingen uit directe omgeving komen nog af. En dat merk je. Op dit moment zijn de condities perfect, niet druk, trails in goede staat.

Maar straks gaat het weer dubbel & dwars los van oost & west Vlaanderen en misschien verder, en dan bedoel ik het weekend mn ochtends. Maar ook uit Kapellen en iets verder van de grens gaan weer komen. Wordt het droger dan heb je helemaal de poppen aan het dansen...

Ik ben absoluut niet depri en mijn glas is echt niet half leeg, maar ben toch heel benieuwd hoe het straks verder gaat. Natuurlijk gaan de reetfietsers weer de baan op, dat scheelt dan weer.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

Crapton schreef: wo 24 februari 2021, 20:43 maar ben toch heel benieuwd hoe het straks verder gaat. Natuurlijk gaan de reetfietsers weer de baan op, dat scheelt dan weer.
ik denk ( en hoop ) dat als er straks terug gewinkeld mag worden en de horeca stilletjes buiten misschien terug open gaat Team Gympie en Team Timberland hun fiets snel terug in de garage gaat laten staan . en dan gaat het al wel wat schelen hoop ik .
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

denk dat er veel mensen toch blijven fietsen , kan het ze niet kwalijk nemen blijft een leuk iets.
dat iedereen op de routes word geduwd is het probleem , als het 3 weken droog is is er niet meer te rijden,
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

hwpaints schreef: do 25 februari 2021, 19:05 als het 3 weken droog is is er niet meer te rijden,
Ik heb gisteren nog wat van de routes gereden en met name op de groene route beginnen nu al sommige bochten wat droog en lossig te worden... :o :-? (hoewel het op sommige stukkies nog wel iets baggeren is, met name op de blauwe route). Algemeen gezien ligt het er nu best goed (en snel voor de Strava ridders) bij...

Alles concentreren op enkele vaste routes is zo een van die zaken die het typische wanbeheer is van de bosbeheerders schetst. Het grote probleem is dat ze voor mountainbikers beslissen zonder echt goed te snappen wat de mountainbiker in het bos eigenlijk betekend en wat de werkelijke (over)last van deze groep recreanten in het bos is. Ik heb het al vaker geschreven, het grote probleem in de bossen wordt veroorzaakt door veel te veel wandelaars (de heilige wandelaars) welke zich vaak niet weten te gedragen. Zo heb ik 'n tijd geleden wel eens een tak naar mijn kop gesmeten gekregen met de verwensing dat ik daar niet mocht fietsen. En dat terwijl ik op een mountainbike route reed (zwarte route aan Zoomland), fijn volkje hé, die wandelaars... :evil: Ik ontken niet dat er ook mountainbikers zijn die zich schuldig maken aan overlast en ongepast gedrag. Vaak zijn dat groepen en ook vaak reetfietsers die binnenkort zich op de weg ook niet kunnen gedragen. (en als we dan toch aan het wijzen zijn zijn dit ook vaak bikers met de Vlaamse tong, uitzonderingen ongetwijfeld daargelaten).


Hopelijk brengen versoepelingen en vaccinaties wat rust en ruimte. De families wandelaars met gillende kinderen en loslopende "hijdoetechtniets" zitten dan vooral weer op de terrassen, Ikea, woonboulevard en de gympies-zonder-helm zitten er dan hopelijk ook weer bij en zijn we terug tot voor de covid crisis. Helaas is dan qua beperkingen het kwaad geschied ben ik bang... :((
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

[quote=Like2Bike post_id=2579714 time=1614166474 user_id=42053]
Gisteren een dagje wezen spelen in het grenspark. Ligt er al weer supermooi bij na al t vocht van de laatste maanden. Alleen op de blauwe route lag nog wat vocht in wat kuilen/dalletjes. Daar waren ook enige palen verwijderd helaas... :( . En 1 vd palen op de rode route.

Verder hulde, heerlijk aangelegde tracks en ook de verbindingsroute was op veel plekken leuk en verrassend.

En ik snap dat jullie balen dat je niet overal meer rijden mag, maar toch blijf ik heel jaloers. Ik moet het doen met een met repac verhoogde polder met vervuild havenslip als bodem.
[/quote]

:-q :lol:vlaardingen
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag heerlijk gereden. Waren nieuwe stukjes die ik nog niet eerder had gereden. Soms nog natte plekken, maar meer dan 90 procent is absoluut goed te rijden. Geen irritatie i.v.m. file rijden o.i.d. Langzamere rijders gingen keurig op zij, zo ook vaders met hun kroost. Zelfs onze Zuiderburen waren zeer content. Groepje rappe jongeren met 1 rijder in Belgisch Nationaal tenue vroegen keurig of ik er langs wilde :-q
Ook nog compliment voor degene die met onderhoud bezig was :-q :-q
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

ijskonijn schreef: za 27 februari 2021, 20:35 Vandaag heerlijk gereden. Waren nieuwe stukjes die ik nog niet eerder had gereden. Soms nog natte plekken, maar meer dan 90 procent is absoluut goed te rijden. Geen irritatie i.v.m. file rijden o.i.d. Langzamere rijders gingen keurig op zij, zo ook vaders met hun kroost. Zelfs onze Zuiderburen waren zeer content. Groepje rappe jongeren met 1 rijder in Belgisch Nationaal tenue vroegen keurig of ik er langs wilde :-q
Ook nog compliment voor degene die met onderhoud bezig was :-q :-q
Het lag er vandaag idd heerlijk bij. Daarnaast was het heerlijk rustig op de routes.

Persoonlijk vind ik de blauwe route wat (te) hobbelig. Mogelijk dat blauw nog meer ingereden moet worden. Verder vind ik het hier en daar wel heel erg bochtig, maar dat ik daar niet van hou is meer mijn persoonlijke smaak, hou wat meer van langere bochten met een wat hogere snelheid. Leuke routes...maar mijn keuze zou toch zijn heerlijk vrij rondrijden zoals ik al bijna 40 jaar daar doe...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Deze week overleg gehad met Grenspark en terreinbeheerders over de verdere plannen. Goede uitwisseling van gedachten, maar er zijn nog weinig openingen naar de MTB community bijvoorbeeld wens extra niet-singletrack km's (voor ouderen en kinderen), of verbeteringen grote drukte en verschil in snelheid op de routes.

De dialoog is gaande, we houden je op de hoogte.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Flierefluiter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 september 2020, 07:46
Mijn mountainbike: Zwart met grijs......

Crapton schreef: wo 3 maart 2021, 19:29 Deze week overleg gehad met Grenspark en terreinbeheerders over de verdere plannen. Goede uitwisseling van gedachten, maar er zijn nog weinig openingen naar de MTB community bijvoorbeeld wens extra niet-singletrack km's (voor ouderen en kinderen), of verbeteringen grote drukte en verschil in snelheid op de routes.

De dialoog is gaande, we houden je op de hoogte.
Top, bedankt voor de inzet voor onze mooie hobby/sport. :-q
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Crapton schreef: wo 3 maart 2021, 19:29 Deze week overleg gehad met Grenspark en terreinbeheerders over de verdere plannen. Goede uitwisseling van gedachten, maar er zijn nog weinig openingen naar de MTB community bijvoorbeeld wens extra niet-singletrack km's (voor ouderen en kinderen), of verbeteringen grote drukte en verschil in snelheid op de routes.

De dialoog is gaande, we houden je op de hoogte.
Goed bezig maatje! :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Crapton schreef: wo 3 maart 2021, 19:29 Deze week overleg gehad met Grenspark en terreinbeheerders over de verdere plannen. Goede uitwisseling van gedachten, maar er zijn nog weinig openingen naar de MTB community bijvoorbeeld wens extra niet-singletrack km's (voor ouderen en kinderen), of verbeteringen grote drukte en verschil in snelheid op de routes.

De dialoog is gaande, we houden je op de hoogte.
Fijn dat we in ieder geval een vertegenwoordiger aan tafel hebben zitten die goed kan verwoorden waar de schoen wringt. Bedankt voor je inzet!
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Vandaag reed mijn vrouw op de gele route en werd staande gehouden door een medewerker van het grenspark thv het Strappersven. Er was melding gemaakt dat er prikkeldraad over het pad gespannen was.
De medewerker kon de draad niet vinden en vroeg of zij iets verdachts had gezien. Maar ook mijn vrouw had niets gezien. Dat zou dus kunnen betekenen dat er niets aan de hand was en het een storm in een glas water was, of dat iemand het al verwijderd had.

In beide gevallen, wees gewaarschuwd en let op als je daar fietst!
Plaats reactie