MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

za 25 april 2020, 21:11

Crapton schreef:
za 25 april 2020, 20:33
ijskonijn schreef:
za 25 april 2020, 17:57

Een poosje geleden had ik je niet helemaal begrepen met je visie op ontwikkelingen in het gebied. Afgelopen week met GPX route voornamelijk bredere paden gereden en ik snap dat je dit waardeert, want ik genoot er ook van. Heerlijk ruim en afwisselend. Maar de tracks vindt ik ook top. Met plusbike goed te rijden, maar niet overal geweest.
De normale paden in de omgeving zijn op veel stukken zeer zanderig, dus na de regen hopelijk volgende week beter te rijden.

UIt interesse: welke paden in dit gebied ben je dan geweest die zo zanderig waren? Buiten die vaste routes bedoel ik.

Aan de Stoppelbergen kant zijn de meeste paden goed te rijden. Aan de oostkant van de Putseweg zitten wel losse stukken met name vanaf de kazerne naar het oosten toe, en het pad zuidelijk langs landgoed Groote Meer heeft een leuke mulle helling. Staartse Duinen is i.h.a. op de breden paden uitstekend te doen.
Deze route gereden:
https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... ssendrecht

Inclusief gedeelte's groen en paars
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Nerve 9.8

wo 6 mei 2020, 23:40

Inmiddels zijn we met een aantal vrijwilligers hier en daar al begonnen met wat kleine werkzaamheden op de groene route. Ook op de paarse en rode route zullen we de komende weken starten met kleine werkzaamheden.
Dit betreft vooral het her en der snoeien van (braam)struiken die over de routes groeien en het verwijderen van takken op de routes.

We hebben helaas wel gezien dat sommige zaken die door ons worden aangepakt door anderen, helaas geen vrijwilligers, van het Grenspark, weer teniet worden gedaan, en das zonde van het gedane werk. Prima dat anderen mee willen helpen, maar meld je even aan via het Grenspark.

Zodra de vergunning er is zullen we de verdwenen routebewijzering terug gaan plaatsen zodat de routes beter te volgen zijn en ook dan zullen we de routes verder af kunnen werken en ook de laatste geplande route aan kunnen leggen (september?).
Fatbike; daar wordt je sterk van ;-)
Plaats reactie