Het toenemen van trail runners op de mtb route's

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Bastiaanvos1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 9 maart 2016, 14:28

Zondag ook een vrouwtje met hond tegen gekomen op de trail van hoge vuursche, ik vond het heerlijk ff tegen de boom hangen tot ze voorbij was gelopen. :winkie:
Ik ff op adem komen, zij passeren en daarna weer met een bedankje op zak verder fietsen naar het einde toe!!

Mensen het moet toch een beetje ontspannen blijven allemaal voor iedereen.... op het werk wordt genoeg gejaagd en gestrest :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

het meeste gaat goed.
Desondanks willen we het niet.
Wij dokken zelf voor de aanleg van deze parcoursen en we onderhouden en beheren ze zelf. Het is een doelgroeppad. Je gaat ook niet fietsen op een ruiterpad of autorijden op een fietspad.
Jij betaalt drie knaken per jaar om er te mogen fietsen en een hardloper gaat er gratis op om het kapot te trappen. Dat zien we dus ook niet zitten.
Een enkele loper en een enkele fietser gaat vaak nog wel, maar we hebben ook al meldingen gekregen van verbale krachttermen en claimgedrag. ("Ik mag hier gewoon lopen en dus ook rekoefeningen doen met mijn groep en jij mag gewoon ***** met je ***fiets en als jij met je ***fiets last hebt van mijn groep, dan *** je maar ***)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bert l. schreef: wo 20 maart 2019, 11:20 het meeste gaat goed.
Desondanks willen we het niet.
Wij dokken zelf voor de aanleg van deze parcoursen en we onderhouden en beheren ze zelf. Het is een doelgroeppad. Je gaat ook niet fietsen op een ruiterpad of autorijden op een fietspad.
Jij betaalt drie knaken per jaar om er te mogen fietsen en een hardloper gaat er gratis op om het kapot te trappen. Dat zien we dus ook niet zitten.
Een enkele loper en een enkele fietser gaat vaak nog wel, maar we hebben ook al meldingen gekregen van verbale krachttermen en claimgedrag. ("Ik mag hier gewoon lopen en dus ook rekoefeningen doen met mijn groep en jij mag gewoon ***** met je ***fiets en als jij met je ***fiets last hebt van mijn groep, dan *** je maar ***)
Ik vind het ook niets. Het zijn toch nb MTB-paden? We mogen al bijna nergens 'in het wild' rijden of je krijgt een kleine meier boete en voor steeds meer routes moeten we betalen. Waarom moeten ze dan perse daar gaan lopen? Zij kunnen vrijwel overal rennen zonder boete, zonder te betalen.

:-q
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 20 maart 2019, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik had pas geleden ook bijna een botsing:

https://www.facebook.com/MTBenvoorManne ... &__tn__=-R

Ik zag ze pas laat en het ging best hard daar, dus scheelde echt een haartje. Ik had zelf niet eens door dat ik doortrapte, maar er zat ook maar een seconde tussen dat ik ze opmerkte en ik ernaast zat.
En verderop stonden zelfs mensen voor een springschans te keuvelen...
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ja hé, jij rijdt ook wel schandalig hard daar :lol:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jan Willem schreef: wo 20 maart 2019, 13:12 Ja hé, jij rijdt ook wel schandalig hard daar :lol:
Valt echt wel mee. Het komt vanuit een afdaling en heu... het is toch ook een parcour om lekker te knallen?

Alleen als er dan opeens mensen vanuit de bocht op komen dagen... of beneden aan de afdaling voor een schans gaan staan... :-{
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

levert wel leuk filmpjes op..🤗
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

@ MVMVML; Ik zat je even een beetje op te bossen :bier:
Dat filmpje geeft inderdaad heel goed weer dat er voor beiden flinke risico's zijn.
Het is niet meer de vraag óf het fout gaat maar wanneer.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

bert l. schreef: wo 20 maart 2019, 11:20 Je gaat ook niet fietsen op een ruiterpad
Nou de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat... :oops:
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Op Bergschenhoek wordt ‘t elk jaar erger. Komt natuurlijk ook omdat hier in de buurt de keuze beperkt is.
Toch vind ik dat hier wel wat moet gebeuren. Sommige afdalingen zijn namelijk snel en onoverzichtelijk.
Het risico op een ernstig ongelijk neemt met de drukte alleen maar toe. En wie is dan verantwoordelijk? Ik rij netjes op een speciaal daarvoor bedoeld parcours.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Probleem is iedereen heeft altijd gelijk, kijk maar op facebook... Jij mag dit en dat niet en ik heb overal recht op..en iedereen die harder fietst is een aso en iedereen die langzamer fiets een idioot,
Wandelaars mogen alles en fietsers mogen niks, want die schreeuwen en maken alles stuk. Daarom loop ik met mn kinderwagen en 3 loslopende honden ook altijd op de mtb route.

En ja zolang er geen PAD loopt met een officieel rond bord met VERPLICHT wandelpad, mogen wandelaars op elke route lopen. dus ja waarom zou je concessies doen toch?. Wandelaars hebben overigens nooit voorrang dus gewoon stoicijns doorblazen

ohja en voordat iemand weer beledigd is...iets met sacrasme enzo..
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Giant-E schreef: wo 20 maart 2019, 13:33 Het risico op een ernstig ongelijk neemt met de drukte alleen maar toe. En wie is dan verantwoordelijk?
Degene die zijn snelheid niet aanpast.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

downhilldirtbike schreef: wo 20 maart 2019, 14:01
Giant-E schreef: wo 20 maart 2019, 13:33 Het risico op een ernstig ongelijk neemt met de drukte alleen maar toe. En wie is dan verantwoordelijk?
Degene die zijn snelheid niet aanpast.
die vind ik echt te simpel
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: wo 20 maart 2019, 13:26
bert l. schreef: wo 20 maart 2019, 11:20 Je gaat ook niet fietsen op een ruiterpad
Nou de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat... :oops:
Dat gaat toch niet eens joh, die zandhopen :lol:
Plaats reactie