€200.000 voor 115kilometer extra routes in Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Stichting MOZL krijgt twee ton om bestaande routes te upgraden en nieuwe stukken aan te leggen. Een mooi initiatief.
https://www.1limburg.nl/twee-ton-extra- ... starticles
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dat is een mooi bedrag daarvoor! Leuk ook dat de Trailcenters/hubs overwaaien vanuit het buitenland. Lijkt me fantastisch om zoiets op te zetten/runnen, met fietsen+speciaalbier+lekker eten+goede koffie bezig zijn tijdens je werk :D Bestaan er eigenlijk al zulk soort zaken in Nederland?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

floris500 schreef: do 29 november 2018, 16:34 Dat is een mooi bedrag daarvoor! Leuk ook dat de Trailcenters/hubs overwaaien vanuit het buitenland. Lijkt me fantastisch om zoiets op te zetten/runnen, met fietsen+speciaalbier+lekker eten+goede koffie bezig zijn tijdens je werk :D Bestaan er eigenlijk al zulk soort zaken in Nederland?
Ik zou zeggen, begin er een. Liefst hier ergens in Twente, vooral dat met dat speciaalbier trekt me wel :bier:
Maar alle gekheid op een stokje, dit is toch mooi nieuws? Ik hoop dat de rest van de provincies hier een voorbeeld aan nemen. Hoe meer hoe beter.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lekker speciaal biertje na het fietsen, altijd goed :)
Thec
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 19 augustus 2012, 09:47

Er viel mij iets op aan de foto op de site van L1. De aandrijving aan de linkerkant?! Wie kan mij het uitleggen : hoe en waarom?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Da’s waarschijnlijk zo’n nieuwerwetse Engelse fiets.

Of iets met spiegelbeeld, maar dat is wel een stuk onwaarschijnlijker.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Afbeelding

De snelspanner zit ook niet helemaal ok daar... nieuwerwetse fiets? Bestaan er dan ook links hangende achterbderaileurs? Kan me er weinig bij voorstellen...
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Hij rijdt ook achteruit....
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waarom de kwantiteit weer zo benadrukken in plaats van kwaliteit...?

200k is niet echt veel voor 115km. Wat zullen de 5km SPB (een mooi voorbeeld van kwaliteit boven kwantiteit) gekost hebben?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klitse schreef: do 29 november 2018, 16:37
floris500 schreef: do 29 november 2018, 16:34 Dat is een mooi bedrag daarvoor! Leuk ook dat de Trailcenters/hubs overwaaien vanuit het buitenland. Lijkt me fantastisch om zoiets op te zetten/runnen, met fietsen+speciaalbier+lekker eten+goede koffie bezig zijn tijdens je werk :D Bestaan er eigenlijk al zulk soort zaken in Nederland?
Ik zou zeggen, begin er een. Liefst hier ergens in Twente, vooral dat met dat speciaalbier trekt me wel :bier:
Maar alle gekheid op een stokje, dit is toch mooi nieuws? Ik hoop dat de rest van de provincies hier een voorbeeld aan nemen. Hoe meer hoe beter.
Zou het graag doen, helaas is startkapitaal wel een dingetje. Buitenom dat ook nog genoeg andere hordes maarja wie weet, ooit :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Startkapitaal is nooit het grootste dingetje.
Grootste dingetje is: is er ruimte, werken de natuureigenaren mee? Krijg je de vergunningen rond?
Geld en vrijwilligers zijn makkelijker te vinden oha...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

aurelius schreef: vr 30 november 2018, 11:10 Startkapitaal is nooit het grootste dingetje.
Grootste dingetje is: is er ruimte, werken de natuureigenaren mee? Krijg je de vergunningen rond?
Geld en vrijwilligers zijn makkelijker te vinden oha...
Wij hadden het niet over de route maar over de Trailcenter/hub, en daarin is startkapitaal toch zeker een ding.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aurelius schreef: vr 30 november 2018, 11:10 Startkapitaal is nooit het grootste dingetje.
Grootste dingetje is: is er ruimte, werken de natuureigenaren mee? Krijg je de vergunningen rond?
Geld en vrijwilligers zijn makkelijker te vinden oha...
SBB is your friend!

MOZL is architect van de mooiste route van Nederland. Lijkt mij dat we er van uit kunnen gaan dat ze dat als basis gebruiken + saaier dan de Limburgse routes nu zijn muv genoemde en de Parkstad routes lukt niet, dus kan alleen maar beter worden :-q .
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het wordt tijd dat de boswachter uit Noord Limburg (Horst) of Utrecht (UHR) naar Zuid Limburg verhuist :wink: .
(Nou ja, er zijn hier ook wat personele veranderingen gaande geweest bij SBB, waardoor de hoop weer wat meer leeft... En de nieuwe jonge burgemeester van de Voerstreek is ook weer een fietsliefhebber... het gaat allemaal langzaam de goede kant op, kortom!).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aurelius schreef: vr 30 november 2018, 15:30 Het wordt tijd dat de boswachter uit Noord Limburg (Horst) of Utrecht (UHR) naar Zuid Limburg verhuist :wink: .
(Nou ja, er zijn hier ook wat personele veranderingen gaande geweest bij SBB, waardoor de hoop weer wat meer leeft... En de nieuwe jonge burgemeester van de Voerstreek is ook weer een fietsliefhebber... het gaat allemaal langzaam de goede kant op, kortom!).
Schroom niet om de UHR SBB boswachter in te lenen! Hij doet het met liefde, scheelt dat ie er zelf ook baat bij heeft als mountainbiker :wink: (contact gegevens via PB)
Plaats reactie