Mtb route Nunspeet

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Big Deef schreef: zo 23 december 2018, 13:29
Tsjibiti schreef: za 22 december 2018, 22:11
Om die twee voordelen zoveel mogelijk te benutten staat dat haaks op dit genoemde nadeel.
Om meer fietsers te trekken is het juist van belang dat zo'n knooppunten route redelijk eenvoudig is en ook op een stadsfiets te doen is. Zo weinig mogelijk uitdaging is dan beter. Want degenen die zich echte MTB-er noemen doen hun rondje en zijn gelijk weer weg en daarvoor is het route aanbod in NL al groot genoeg. De horecaomzet is vooral gebaat met routes die aantrekkelijk zijn voor gepensioneerden die er door de toenemende vergrijzing steeds meer zijn. Ook het populairder worden van de "grindfietsen" maakt uitdagende routes meer overbodig.
Toch wel benieuwd wat de definitie van een echte mountainbiker is in de ogen van onze Tsjibiti, eigenlijk moet ik je geen aandacht geven maar met zulke opmerkingen vraag ik me toch echt af wat je op het MTB forum doet.

Ik denk zelf dat je het heerlijk vind om advocaat van de duivel te zijn en de tegenbeweging maar asjeblieft blijf weg met termen als 'de echte mtb'er' etc.
De term "echte mtb-er" komt niet uit mijn koker maar heb ik overgenomen omdat anderen op dit forum die te pas en onpas gebruiken.
Ik ben iemand die toerfietser is en dat bij onaangename temp. ook onverhard doet. Mijn belang is wel duidelijk en om dat op dit forum te bepleiten lijkt me duidelijk. Om dat op bijvoorbeeld een voetbalforum te doen zal zeker geen effect opleveren. Uiteraard heb ik nog meer kans "gehoord" te worden door mijn mening te ventileren naar de instanties die mede beslissen over de aanleg van routes. Zoals in dit concrete geval aan de partij Gemeentebelang in de raad van Nunspeet. Ook NM en Staatsbosbeheer voorzie ik af en toe van mijn opinie.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Arie, prima dat jij je mening ventileert, maar je meningen komen duidelijk voort uit frustraties. Je bereikt er ook weinig mee op dit forum en ook door jou genoemde instanties zullen je niet al te serieus nemen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En wat is het nut om instanties te benaderen die met een project bezig zijn wat ver buiten jouw woonplaats is?
Mentaal probleempje? Narcistische persoonlijkheid?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Biker67 schreef: zo 23 december 2018, 14:27 Arie, prima dat jij je mening ventileert, maar je meningen komen duidelijk voort uit frustraties. Je bereikt er ook weinig mee op dit forum en ook door jou genoemde instanties zullen je niet al te serieus nemen.
Dat gevoel kreeg ik ook al een beetje bij het lezen van de reacties, dus bij deze sluit ik mij aan bij de gequote mening hierboven...
Just do Ti, or did i die?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En weer ontopic :winkie:
Gebruikersavatar
Emtheebeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2016, 13:12
Mijn mountainbike: Beast of the east

Tot op heden nog geen verdere berichten ontvangen wat gaat over de Mtb-route Nunspeet.
Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn dan probeer ik jullie hier allen van op de hoogte te stellen z.s.m.
Heb je zelf wat gelezen, plaats het dan op het forum zodat we up to date blijven.

Discussies zijn mooi maar hou het wel bij het gaan waar voor dit forum is zoveel mogelijk.
Mocht je het ergens niet mee eens zijn prima maar loop dan niet te zeiken of te snauwen en kaart dit normaal aan of ga er niet op in!
Gebruikersavatar
Emtheebeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2016, 13:12
Mijn mountainbike: Beast of the east

Update van Veluweland op 04-02-2019

link; https://veluweland.nl/lokaal/nieuwe-atb ... tes-545849

'Nieuwe ATB-route houdt rekening met bestaande routes'

NUNSPEET In de nieuw aan te leggen ATB-route in Nunspeet wordt rekening gehouden met de bestaande wandel-, fiets- en ruiterroutes.

Wijnand Kooijmans

Dat antwoord geeft het Nunspeetse college van burgemeester en wethouders op vragen van het raadslid Marc Konings van Gemeentebelang. Ingezet wordt op het voorkomen van conflicterende situaties tussen de gebruikersgroepen te voorkomen. Na de realisering van de route gaat dit tevens gelden voor eventueel nieuw aan te leggen wandel-, fiets- en ruiterroutes.

Het ontwerp en de realisatie van de ATB-route wordt vooraf eerst besproken met Toerclub De Volharding. Een eerste overleg hierover moet nog deze maand plaats vinden. Het college zegt te streven naar een zo breed mogelijk draagvlak voor de nieuwe route.

Aangegeven wordt dat het streven is de ATB-route aan te laten sluiten op een breder ATB-netwerk. Intentie is uiteindelijk te komen tot een Veluwe breed mountainbikenetwerk. Op dit moment zijn de natuurterrein beherende organisaties op de Noordwest-Veluwe in opdracht van de provincie Gelderland bezig met het opstellen van een recreatiezoneringskaart.

Leidraad hiervoor is Natura2000. De kaart moet ook aangeven waar recreatieve activiteiten worden toegestaan. De verwachting is dat het zoneringsplan medio dit jaar wordt vastgesteld. Om vertraging bij de aanleg van de ATB-route te voorkomen heeft het Nunspeetse college Track en Trails verzocht toch een eerste ontwerp van de route aan hen voor te leggen.

Realisatie van een mountainbikeroute sluit, zo zegt het college aan, bij de gemeentelijke ambitie om verschillende routenetwerken verder te ontwikkelen. Bovendien past het bij de doelstelling zo veel mogelijk mensen te laten sporten en bewegen. Een vaste route wordt dan ook gezien van meerwaarde voor toeristen en recreanten die de gemeente Nunspeet bezoeken.

Voor met name de eigen inwoners wil het college de mogelijkheid open houden dan er ook op andere paden dan de vaste route met de mountainbike kan worden gefietst. Dat is ook de insteek van de beoordeling van het zoneringsplan.
Hague
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 september 2020, 10:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Pro, Canyon Grail AL 7

Is er inmiddels al wat meer bekend over de aanleg van een officiële mtb route rond Nunspeet, eventueel gekoppeld met Harderwijk/Ermelo? Ik heb wat rond gezocht maar kan er maar weinig over vinden, terwijl hier toch al jaren geluiden over rond gaan geloof ik.
Gebruikersavatar
Emtheebeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2016, 13:12
Mijn mountainbike: Beast of the east

Beste,

Er word al enige jaren gesproken over een vaste route in Nunspeet, dit klopt. Echter zit er weinig schot in de zaak en heeft corona ook er voor gezorgt dat hier weinig aandacht aan word gegeven momenteel. Verder kan je hier natuurlijk fantastisch vrij door de bossen blijven fietsen. Wat toch wel heel speciaal en super gaaf is. Dit wilt men ook het allerliefst zo houden binnen de gemeente Nunspeet. Een route zou leuk zijn maar zeker geen must voor de bewoners.
Plaats reactie