Mtb route Nunspeet

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Emtheebeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2016, 13:12
Mijn mountainbike: Beast of the east

Toch maar alvast een onderwerp aanmaken voor de toekomstige Mtb route bij Nunspeet.

De aanvraag voor de route is al gedaan van de gemeente Nunspeet aan Patrick Jansen.
Hij doet nu onderzoek naar waar de route het beste kan komen te lopen, dit is te lezen in verschillende artikelen.
Wanneer deze route zal worden aangelegd is nog niet bekend, maar wel staat vast dat de gemeente Nunspeet dit zo snel mogelijk wilt realiseren.

- Ik ben benieuwd wat precies de bedoeling is en wat er komt te liggen voor een "soort" route.
- Daarnaast ook het al dan wel niet zo bekende verhaal van het "vrij kunnen blijven fietsen" blijft dit? Word dit verboden na de aanleg van de route of niet of wordt dit in de loop van de jaren afgeschaft?
- Zal het net zoals ik Harderwijk gaan dat er bestaande paden worden omgetoverd tot mtb-route en daardoor de oude paden worden dicht gegooid...? Dit zal echt zonde zijn aangezien er al fantastische mooie tracks liggen bij Nunspeet in de bossen.
- Ook ben ik benieuwd naar jullie mening moet er in Nunspeet (en op andere plekken op de Veluwe) wel zoveel routes komen? Het trekt een hoop toeristen het bos in die de natuur minder respecteren dan mountainbikers. Zelf denk ik dat dit veel overlast, verstoring en rotzooi oplevert waarvan de lokale mountainbiker de schuld weer van krijgt. Dit zal dan wellicht het vrije fietsen wat je dan nog had worden afgenomen.

Genoeg dingen om over te praten de komende tijd en natuurlijk ook wanneer het echt gaat gebeuren.

Mvg
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Voor mij persoonlijk hoeft het op de Veluwe niet zo druk te worden met fietsers als op de UHR ;)
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik sluit mij aan bij rayb81

De fietsers maken de bossen kapot volgens de natuurbeheerders dus laten we vaste routes neerleggen om meer fietsers naar de veluwe te krijgen...

Economie krijgt voorrang op... De echte nederlandse gedachte 8)
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik weet geen gebied in Nederland waar je zo heerlijk kunt fietsen als dit gebied.
Zelf geloof ik niet dat vrij rijden blijft, maar uiteraard hoop ik daar ongelijk in te hebben.
Op FB was hier ook al wat discussie over.

Wat leesvoer :

Afbeelding

https://www.gelderland.nl/bestanden/Doc ... 2j8EoVYfLA
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Leuk, weer zo'n discussie.Ik moet wel glimlachen bij de tekst over toeristen, overlast en rotzooi. Ik gebruik deze kant van de Veluwe ook als bosfietser en kom op zondag en maandagochtend in het hoogseizoen nauwelijks iemand tegen. Dit kan ik "als oud bewoner van de UHR" niet zeggen van de bossen rond Zeist. Tevens valt de rotzooi van de gemiddelde bosfietser wel mee.
Zo druk als op de UHR loopt hier ook niet zo'n vaart. Laten "we", ja u leest het goed, eerst voor zo'n groot vrijwilligers bestand zorgen als op de UHR.
Zo, en nu lekker een stukje wild fietsen en de al aangelegde paden plat rijden, heerlijk!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De omgeving is inderdaad prachtig maar ik mis, zeker vergeleken met UHR, de lange klimmen en snelle afdalingen. Zo druk als op UHR zal ‘t hier dus nooit worden.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Giant-E schreef: zo 16 december 2018, 10:41 De omgeving is inderdaad prachtig maar ik mis, zeker vergeleken met UHR, de lange klimmen en snelle afdalingen. Zo druk als op UHR zal ‘t hier dus nooit worden.
Ik kom geregeld op de routes van UHR maar heb nog nooit lange beklimmingen gezien en ook zekers geen snelle afdalingen. Maar ik zal de volgende keer beter opletten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ga naar Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel of Kwintelooijen. :-q
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ga er vanuit dat de route in Nunspeet ongeveer het zelfde word dan in Harderwijk en Ermelo. Ik heb ergens gelezen dat de Nunspeetse route op een of andere manier gekoppeld word aan de route van Harderwijk/Ermelo.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Waar ik het meest bang voor ben is dat het vrije rijden straks, ondanks toezeggingen dat het toegestaan blijft toch verboden gaat worden.
Vaste routes vind ik prima, maar de reeds bestaande singletracks en paden wil ik graag blijven rijden.
Gezien de reguleringsdrang in Nederland bekijk ik met grote argwaan wat er nu allemaal aan het gebeuren is op de Veluwe... :-(
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef: ma 17 december 2018, 13:30 Waar ik het meest bang voor ben is dat het vrije rijden straks, ondanks toezeggingen dat het toegestaan blijft toch verboden gaat worden.
Vaste routes vind ik prima, maar de reeds bestaande singletracks en paden wil ik graag blijven rijden.
Gezien de reguleringsdrang in Nederland bekijk ik met grote argwaan wat er nu allemaal aan het gebeuren is op de Veluwe... :-(
Helemaal mee eens, daarom is het beter de wildgroei aan vaste routes een halt toe te roepen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4654
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Voor een plaatselijke biker kan ik dit nog enigszins begrijpen maar zie het ook van de andere kant. Nu kom ik en vele anderen met mij, behalve voor de mooie toertochten niet naar vaker naar Nunspeet. Maar als er een route ligt graag! Goed voor toerisme en wat al niet meer. Meer kruisbestuiving is goed voor iedereen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

awinkel schreef: ma 17 december 2018, 13:30 Waar ik het meest bang voor ben is dat het vrije rijden straks, ondanks toezeggingen dat het toegestaan blijft toch verboden gaat worden.
Vaste routes vind ik prima, maar de reeds bestaande singletracks en paden wil ik graag blijven rijden.
Gezien de reguleringsdrang in Nederland bekijk ik met grote argwaan wat er nu allemaal aan het gebeuren is op de Veluwe... :-(
Dat zou inderdaad wel jammer zijn. Gelukkig is de Veluwe erg uitgestrekt en ben je niet afhankelijk van een klein rondje. De nieuwe Ede route wordt alleen al 80 km lang. En ook nog te verbinden met Renkum/ Oosterbeek, Posbank, Apeldoorn waar vandaan ook de Noord Veluwe ook wel te verbinden is.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja...ik woon in Zeewolde, dus dan het gebied rondom Harderwijk, Nunspeet e.d. makkelijk te bereiken als ik vanaf huis met de fiets ga.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

hanjovdberg schreef: ma 17 december 2018, 13:51 Voor een plaatselijke biker kan ik dit nog enigszins begrijpen maar zie het ook van de andere kant. Nu kom ik en vele anderen met mij, behalve voor de mooie toertochten niet naar vaker naar Nunspeet. Maar als er een route ligt graag! Goed voor toerisme en wat al niet meer. Meer kruisbestuiving is goed voor iedereen.emen
Je geeft nog een extra argument waarom ik tegen de komst van nog meer vaste routers ben. De toerclub die de mooie tochten vanuit Nunspeet organiseert zal dat gaan merken aan het aantal deelnemers dat behoorlijk zal afnemen en dus ook de inkomsten voor die club.
Ik ben lid van zo'n club in de regio waar ik woon. Daar zijn sinds 3 jaar helaas ook vaste routes gekomen en dat heeft merkbare gevolgen voor de inkomsten voor die clubs in de regio.
Ik raad de toerclubs die de tochten op de Noord-Veluwe organiseren om in hun eigen belang niet mee te werken aan de tot stand koming van de routes of nog beter werk het zoveel mogelijk tegen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie