Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zoals ze op de basisschool in groep 1 al leren; samen spelen, samen delen.
Maar dat schijnt moeilijk te blijven...
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Kwam vandaag ene nico tegen. Hij was lid van het kakelverse, deze week gestarte onderhoudsteam, nu bestaand uit 5 mensen. Het team komt voor uit de vrijwilligerspool van den Treek die volgens kraandrijver daniel heel netjes al het snoeiwerk doet. Nico is de enige ervan die op een mountainbike fietst. Ze zijn al begonnen. Op een stuk zijn de losse worteleinden weggehaald.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: zo 15 december 2019, 22:36 Gewoon bang voor verandering
Les 1 planologie op de uni: verandering vindt men moeilijk. Les 2 achteraf vindt de ruime meerderheid het wel meevallen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

🙏
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

bouwpakket schreef: zo 15 december 2019, 23:04
Rayb81 schreef: zo 15 december 2019, 23:01 Wandelaars doen alsof ze minder ruimte krijgen, wat ik niet snap want er gaan toch geen wandelpaden verloren door deze activiteiten?
Dat weet je niet
Er lopen +/- 4 legale fietspaden door Den Treek, nu gelukkig nog onverhard, voor het gemak +/- 10km.
Er is elke 100m een wandelpad, bij elkaar ver over de 100km.

Het gaat niet om feiten maar over perceptie.......en over het feit dat we straks geweerd worden van de nu gedoogde paden, maar dat is dan weer ons probleem. #doodaandevrijefietser
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Willem12 schreef: ma 16 december 2019, 12:45
bouwpakket schreef: zo 15 december 2019, 23:04
Dat weet je niet
Er lopen +/- 4 legale fietspaden door Den Treek, nu gelukkig nog onverhard, voor het gemak +/- 10km.
Er is elke 100m een wandelpad, bij elkaar ver over de 100km.

Het gaat niet om feiten maar over perceptie.......en over het feit dat we straks geweerd worden van de nu gedoogde paden, maar dat is dan weer ons probleem. #doodaandevrijefietser

Het is altijd het kleine clubje klagers dat je hoort, met name op die verzameling stront dat facebook heet. Dat zijn namelijk ook nog eens de mensen die heel actief zijn in het geven van hun mening.

>95% heeft er geen probleem mee. Helaas laat men tegenwoordig elke keer hun oor hangen naar deze clubjes, waardoor ze denken dat ze gelijk hebben en krijgen als ze maar drammen. Mijn perceptie is dat er nagenoeg geen probleem bestaat tussen wandelaars en mtb-ers in den treek. denk dat iedere local die er net als ik al tientallen jaren komt kan beamen.


Het is metname stervensdruk geworden met wandelaars de laatste jaren (veel drukker dan een jaar of 5 geleden) , die dan met de auto komen en overal parkeren en dan met zn allen over dezelfde paden gaan lopen. :) als je die weet te vermijden, is het zelfs op een drukke zondag nog aangenaam rustig fietsen. Ook bij de pyramide is maar 1 kant druk. Ik ben dan persoonlijk ook helemaal niet blij met zo n route, als dat betekend dat het aantal mtb-ers ook daar gaat vervijf of 10 voudigen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat is het nadeel van het succes van regulering. De rest van de paden gaat op slot. Als en iedereen zijn eigen hokje/ paadje. En zeker dat als de mtb routes op Den Treek er eenmaal liggen dat d overige paden verboden worden voor mtb’ers en dat dit middels het bonnenboekje gehandhaafd zal gaan worden. Betaald vanuit de vignetten.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

We winnen wat en verliezen wat:

+ De paden die nu aangelegd worden zijn gaaf
+ Ze zijn afgewaterd dus veel vaker goed en verantwoord rijdbaar
+ Ze liggen niet versnipperd zodat je ze niet via saaie tussenstukken aan elkaar dient te rijgen.
+ Je hoeft veel minder op de rem voor wandelaars


- We verliezen ruigte. Geen werktracks maar flowtracks.
- We verliezen vrijheid.
- We gaan waarschijnlijk betalen
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Dat ruige kun je zelf ook maken, maar dat vraagt wel een andere manier van aanleg. Veel handwerk vooral.

Als er zo veel geklaag is over vrij rijden, je kan ook eens gaan proberen om bij terreineigenaren tegen betaling vrij te mogen rijden. Niemand zal wel op het idee zijn gekomen, want geld betalen is moeilijk. Ruiters betalen vaak ook op sommige landgoederen. Dan hebben ze welliswaar eigen paden, maar dat zijn er zo ontelbaar veel, dat het niet te vergelijken is met betalen voor een vast spoortje.

Ik vind die vaste routes geen probleem, maar misschien is dat wel omdat ik bijna niet beter weet. Vrij rijden is leuk, maar voor die paar hoogtepuntjes en daarna vooral plat rijden...ik weet wel wat ik liever doe
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Nee dat ruige kan je niet echt namaken....althans tot nu toe heb ik dat nog niet gezien op nieuwe rondjes.

Nog een minpunt is natuurlijk dat er nog een rondje geschikt voor beginners bij komt en gevorderde pech hebben want naast de route fietsen is verboden.

Maar uiteindelijk denk ik dat ook deze route wel weer een aanwinst is op het UHR netwerk.

Hoop wel dat er straks nog plekken in NL over blijven waar je nog wel vrij mag rijden, rondjes zijn leuk om op te knallen maar vrij rijden geeft mij toch altijd meer natuur beleving.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ruige kun je maken, wordt alleen niet gedaan. Dat is waarom je het niet op nieuwe routes ziet.
En het is geen aanwinst op het UHR netwerk, maar een mooie afwisseling naast het UHR netwerk
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Jurriaan schreef: ma 16 december 2019, 14:12 Dat is het nadeel van het succes van regulering. De rest van de paden gaat op slot. Als en iedereen zijn eigen hokje/ paadje. En zeker dat als de mtb routes op Den Treek er eenmaal liggen dat d overige paden verboden worden voor mtb’ers en dat dit middels het bonnenboekje gehandhaafd zal gaan worden. Betaald vanuit de vignetten.
Het was prima gereguleerd. Ik zit niet te wachten op nog een optocht van noobs in het weekend op een niet onderscheidende route . In het Goois natuurreservaat is het veel drukker en daar kan je ook gewoon fietsen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Rutger S schreef: ma 16 december 2019, 17:26
Jurriaan schreef: ma 16 december 2019, 14:12 Dat is het nadeel van het succes van regulering. De rest van de paden gaat op slot. Als en iedereen zijn eigen hokje/ paadje. En zeker dat als de mtb routes op Den Treek er eenmaal liggen dat d overige paden verboden worden voor mtb’ers en dat dit middels het bonnenboekje gehandhaafd zal gaan worden. Betaald vanuit de vignetten.
Het was prima gereguleerd. Ik zit niet te wachten op nog een optocht van noobs in het weekend op een niet onderscheidende route . In het Goois natuurreservaat is het veel drukker en daar kan je ook gewoon fietsen.
Nog wel .....
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Horsthil schreef: ma 16 december 2019, 17:17 Ruige kun je maken, wordt alleen niet gedaan. Dat is waarom je het niet op nieuwe routes ziet.
En het is geen aanwinst op het UHR netwerk, maar een mooie afwisseling naast het UHR netwerk
Ligt toch ook op de Utrechtse heuvelrug, ik denk dat ze dit bij den treek ook zo zien en echt wel gaan meeliften op succes van de andere rondjes op de heuvelrug.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

funride schreef: ma 16 december 2019, 17:40
Horsthil schreef: ma 16 december 2019, 17:17 Ruige kun je maken, wordt alleen niet gedaan. Dat is waarom je het niet op nieuwe routes ziet.
En het is geen aanwinst op het UHR netwerk, maar een mooie afwisseling naast het UHR netwerk
Ligt toch ook op de Utrechtse heuvelrug, ik denk dat ze dit bij den treek ook zo zien en echt wel gaan meeliften op succes van de andere rondjes op de heuvelrug.
Niet met een eigen vignet en met 5 vrijwilligers,😉
Die gaan zich nog achter het oor krabben, waarom ze zo weinig vignetten verkopen. (Er v uitgaande dat de vignetten zeker niet goedkoper worden dan die v de uur)
Plaats reactie