Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hmz okay. Dat vind ik dan weer interessant. Het is particulier gebied met een vignet. Maar de boetes gaan naar moedertje staat. Neem toch aan dat ze iets van dat geld terug zien. Ze missen toch inkomsten vanwege het niet hebben van een vignet?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Vandaag blauw voor de derde keer gereden. Rij meestal UHR tracks (Austerlitz, LV, HV, of Zeist). Het is een leuke track met afwisseling. Goed dat ze de heuveltjes goed geïntegreerd hebben in het parcours. Je moet af en toe wel even anticiperen qua versnellingen. Heb een Vignet maar geen controle gezien. Vindt het prijs verschil erg fors tov UHR maar aangezien ik al lang blij ben met zoveel aanbod gewoon een vignet gekocht als stimulans.
What goes around comes around.
havana

Prijsverschil is fors maar

1. UHR routes zijn gewoon idioot goedkoop. Te goedkoop naar mijn bescheiden mening!
2. UHR = vrijwilligersorganisatie, Den Treek wordt door professionals onderhouden
3. Dagkaartje voor 5 euro kun je toch eigenlijk niet voor tobben. Een ticket voor een zwembad, museum of een ijsbaan is al duurder.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

2) zijn ook vrijwilligers hoor ... wel betaald met vergoeding dacht ik maar het woord professionals impliceert wat anders ..

Dan durf ik toch te zeggen dat vele vrijwillige crews minimaal zo al dan niet professioneler zijn. Is hier ook al eens genoemd dat de den Treek crew zelf nauwelijks fietst .. :-{
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als je opnieuw het wiel uitvindt, is het lastig om van professionals te spreken. Maar het is wel zo dat er mensen via PJ zijn ingehuurd om de trail af te werken bij de bouw. Verder zetten ze naast de vrijwilligers die ze hebben ook medewerkers van het landgoed in. Dacht alleen hier te gelezen hebben dat een deel van die vrijwilligers was afgehaakt, omdat die liever andere taken op het landgoed doenz zoals Wilgen knotten. Dat zijn ook klusjes waar de meeste vrijwilligers zich voor hebben aangemeld. Geloof ook dat er van die vrijwilligers maar 1 een mtber is. Nu hoeft dat niks te zeggen over de kwaliteit, want de routes zijn toch prima te fietsen.

Maar verwacht met "professionals" niet altijd bedrijven met een expertise en geavanceerd gereedschap. Overigens zijn UHR vrijwilligers ook geen professionals. Wel hebben er een paar heel erg veel ervaring.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

havana schreef: zo 22 november 2020, 14:16 Prijsverschil is fors maar

1. UHR routes zijn gewoon idioot goedkoop. Te goedkoop naar mijn bescheiden mening!
2. UHR = vrijwilligersorganisatie, Den Treek wordt door professionals onderhouden
3. Dagkaartje voor 5 euro kun je toch eigenlijk niet voor tobben. Een ticket voor een zwembad, museum of een ijsbaan is al duurder.
Nou ik zie geen verschil qua onderhoudskwaliteit tussen de Den Treek vs UHR routes. 🤔
Sterker nog de UHR routes zijn mi veel leuker dan de Den Treek.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Geen verschil in onderhoud? Ik was er gisteren maar sommige stukken zijn echter old skool modder baden. En die stukken zijn al weken slecht dus van onderhoud kun je mijn inziens dan niet spreken. Maar goed klant is koning dus als het mij niet bevalt rij ik elders :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: zo 22 november 2020, 21:06 Geen verschil in onderhoud? Ik was er gisteren maar sommige stukken zijn echter old skool modder baden. En die stukken zijn al weken slecht dus van onderhoud kun je mijn inziens dan niet spreken. Maar goed klant is koning dus als het mij niet bevalt rij ik elders :-q
Zie je ook op Hoge Vuursche, dus ik ga niet naar andere wijzen als je het zelf ook niet op orde hebt
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Blauw lag er vanmiddag top bij.
Net als de delen van Zeist die ik heb gereden.
Fiets was nog aardig schoon.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vandaag voor het eerst de route Den Treek gereden (rood en blauw), in aansluiting op Zeist en Austerlitz die ik inmiddels kan dromen. Ik vond het een gave route door prachtige stukken bos en hei. Mooie afwisseling van wat ruigere stukken (die me af en toe deden denken aan Amerongen 1.0 met brede modderstukken met sporen door de berm :wink: ) maar ook mooie flowy zand-trails. Op ongeveer 2/3 van de route zat er nog wel een tricky bult in (ik kan het punt niet goed omschrijven, maar was vlak na een koek en zopie kraampje op de hei). Je gaat met behoorlijke snelheid door een aantal duintjes, en van één duin zie je niet hoe het er achter is, maar het loopt daar veel steiler af dan ik verwachtte, landde vol op mijn voorwiel en kan me voorstellen dat daar wel crashes gebeuren...

Maar al met al een mooie aanvulling op de 10 (?) UHR routes :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Dat Amerongen 1.0 gevoel had ik vanmiddag ook op het stuk voor de piramide.... zaten een paar beste baggerstroken bij
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Lefty29 schreef: za 28 november 2020, 14:19 Vandaag voor het eerst de route Den Treek gereden (rood en blauw), in aansluiting op Zeist en Austerlitz die ik inmiddels kan dromen. Ik vond het een gave route door prachtige stukken bos en hei. Mooie afwisseling van wat ruigere stukken (die me af en toe deden denken aan Amerongen 1.0 met brede modderstukken met sporen door de berm :wink: ) maar ook mooie flowy zand-trails. Op ongeveer 2/3 van de route zat er nog wel een tricky bult in (ik kan het punt niet goed omschrijven, maar was vlak na een koek en zopie kraampje op de hei). Je gaat met behoorlijke snelheid door een aantal duintjes, en van één duin zie je niet hoe het er achter is, maar het loopt daar veel steiler af dan ik verwachtte, landde vol op mijn voorwiel en kan me voorstellen dat daar wel crashes gebeuren...

Maar al met al een mooie aanvulling op de 10 (?) UHR routes :-q
Helemaal met je eens! Dat vreemde gat word niet voor gewaarschuwd en werd er ook echt door verrast en gelukkig ging het bij mij ook net goed!
Vind dat zulke vreemde gaten steeds vaker op vaste routes zit en zie er niet echt de meerwaarde in!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

mtbmorron schreef: za 28 november 2020, 20:45 Helemaal met je eens! Dat vreemde gat word niet voor gewaarschuwd en werd er ook echt door verrast en gelukkig ging het bij mij ook net goed!
Vind dat zulke vreemde gaten steeds vaker op vaste routes zit en zie er niet echt de meerwaarde in!
Ik vond die juist wel mooi. Beetje anticiperen ipv blind volle bak rijden
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: za 28 november 2020, 20:51
mtbmorron schreef: za 28 november 2020, 20:45 Helemaal met je eens! Dat vreemde gat word niet voor gewaarschuwd en werd er ook echt door verrast en gelukkig ging het bij mij ook net goed!
Vind dat zulke vreemde gaten steeds vaker op vaste routes zit en zie er niet echt de meerwaarde in!
Ik vond die juist wel mooi. Beetje anticiperen ipv blind volle bak rijden
Ja geweldig dat ding, maar zal ook wel wegslijten zoals er wel meer bultjes afvlakken. Echt een vreemd gat is het toch ook niet. Had het idee dat bij lv dat stuk na de splitsing bij de kuil er in het begin wel 3 achter elkaar zaten
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

bouwpakket schreef: za 28 november 2020, 20:51 Ik vond die juist wel mooi. Beetje anticiperen ipv blind volle bak rijden
Welke wordt hier bedoeld?
( :~ :~ Op 2/3 van de route na de koek en zoopie op de hei. :~ :~ )
#OpaRijdtEenIZZO
Plaats reactie