Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

bouwpakket schreef: zo 22 mei 2022, 14:40
race face schreef: zo 22 mei 2022, 12:39 Is die nieuwe afdaling op rood nou al open trouwens?
Nog niet
Klopt,was wel weer lekker om te rijden en het mulle was nog te doen :)
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

race face schreef: zo 22 mei 2022, 12:39 Is die nieuwe afdaling op rood nou al open trouwens?
Nieuwe stuk is ook open,althans ik denk dat het nieuw is :~

zijn iig geen omleidingen meer

Die goede sloop klim is ook weer rijdbaar,lag er super bij vandaag :)
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

Jullie hadden wel even mogen waarschuwen voor het nieuwe stuk in die afdaling :D ik reed er vol gas langs.

Als je het nieuwe stukje rood nog niet hebt gedaan: halverwege die afdaling voor de sloop klim gaat nu een single track naar links.

Lag er allemaal weer super bij vandaag :bier:
hurms
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 19:30

race face schreef: ma 30 mei 2022, 13:31 Jullie hadden wel even mogen waarschuwen voor het nieuwe stuk in die afdaling :D ik reed er vol gas langs.

Als je het nieuwe stukje rood nog niet hebt gedaan: halverwege die afdaling voor de sloop klim gaat nu een single track naar links.

Lag er allemaal weer super bij vandaag :bier:
Haha overkwam mij ook bijna.
Stuk ervoor zit beter inelkaar als ik het zo zie meer flow.
Vooral samen met stukje afdaling en het nieuwe stukje ernaar zit lekker.

Afgelopen woensdag avond rondje blauw gedaan totaal 2x een hazelworm in veiligheid gebracht en 1x een ringslang.. hoop niet dat ze straks alles gaan dicht zetten.. :((
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisteravond (29-6) na mijn werk maar weer eens beide routes gereden + een stukje Austerlitz.
Wat een lekker parcours is het toch. Nog niet heel vaak geweest, keer of 3 nu, maar zitten echt gave stukken in.
Halverwege ff een pannenkoek gegeten bij Bergzicht, aan de overkant van de start. Wat kan het tegenvallen als je je er zo op verheugd en de herinnering aan een spek/kaas pannenkoek zoveel lekkerder is :-{

Parcours lag er goed bij. Best wat glijden op het droge, losse zand, maar ook nog veel diepe plassen net naast het parcours.
Vergeleken met Austerlitz lijkt het wat minder/anders onderhouden. Wat niet wil zeggen dat het daardoor minder leuk is. Juist de overdwarse wortels met de kuilen ervoor en erna gaven het net dat beetje extra.
Het stukje Austerlitz (naar Beauforthuis) is altijd genieten. Wat een gaaf stuk om hard te gaan, maar wat zit een klapper ook in een klein hoekje als je een bocht verkeerd inschat...

Ergens aan het eind van Den Treek (oversteek weg naar piramide) nog achter een local (althans dat denk ik) aangehangen.
Zonder parcours kennis is het best spannend om vlak in het wiel te rijden van een onbekende en voor mijn doen flink gas te geven. Iemand van hier? (zwarte hardtail en zwart met oranje shirt)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Ruurd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: di 5 januari 2021, 10:17

Deze week Austerlitz, Zeist en beide Den Treek routes gereden. De laatste keer dat ik Den Treek had gereden was misschien wel een jaar geleden.

Lang verhaal kort. Rood sterk verbeterd. Bijna geen plassen. Blauw, nog steeds veel plassen. Daar moet nog heel veel gebeuren IMHO.

Al bij al zijn de UHR-routes echt een stuk verder qua afwatering. Niet zo gek ook, ze bestaan al veel langer.

Sowieso leuke middag gehad :-q
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

Ruurd schreef: do 30 juni 2022, 17:23 Deze week Austerlitz, Zeist en beide Den Treek routes gereden. De laatste keer dat ik Den Treek had gereden was misschien wel een jaar geleden.

Lang verhaal kort. Rood sterk verbeterd. Bijna geen plassen. Blauw, nog steeds veel plassen. Daar moet nog heel veel gebeuren IMHO.

Al bij al zijn de UHR-routes echt een stuk verder qua afwatering. Niet zo gek ook, ze bestaan al veel langer.

Sowieso leuke middag gehad :-q
Ik vond het qua nattigheid wel meevallen, heb vandaag ook blauw en rood gereden. Je kan er eigenlijk altijd wel omheen sturen.

Maar ik heb nog niet alle UHR routes gereden dus mogelijk dat ik wat achterloop in verwachtingen :lol:
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Vanavond nog wat getraind bij de pyramide (rode route). Helemaal bovenaan (eigenlijk wanneer je vanaf het hoogste punt begint te dalen) is het bushwack gehalte behoorlijk (te) hoog.... Daarnaast vind ik het vernieuwde stukje in de afdaling erg jammer. Nog meer flowy kombochten waar je zonder enige vorm van techniek doorheen suist. In het oude stukje zat in ieder geval nog 1 leuk bochtje (dat er weliswaar het laatste jaar vrij slecht bij lag vanwege gebrek aan onderhoud).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gelukkig was er wat te bushwacken, anders werd het maar saai 😋
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

Noin schreef: vr 1 juli 2022, 23:08 Vanavond nog wat getraind bij de pyramide (rode route). Helemaal bovenaan (eigenlijk wanneer je vanaf het hoogste punt begint te dalen) is het bushwack gehalte behoorlijk (te) hoog.... Daarnaast vind ik het vernieuwde stukje in de afdaling erg jammer. Nog meer flowy kombochten waar je zonder enige vorm van techniek doorheen suist. In het oude stukje zat in ieder geval nog 1 leuk bochtje (dat er weliswaar het laatste jaar vrij slecht bij lag vanwege gebrek aan onderhoud).

Als jij het over hetzelfde stukje heb wat ik denk, dan was dat dropje na de wortel met direct daarachter een flinke zandbak voor de minder ervaren rijders wel een potentiele 'over-the-bar'-locatie... Dat stuk was toch altijd best slecht, zeker als het wat droger was.

Dat het nu meer flowy is klopt wel, maar ik vind het wel een verbetering... Idem met het stukje trail wat in de lange afdaling naar links gaat. Het oude stuk was onderaan 1 grote zandbak en je moest altijd in de ankers om een beetje fatsoenlijk de bocht door te gaan.
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als het daar te droog werd gingen de meesten eraf en creëerden hun eigen weggetje door het bos, soms zelfs rechtsreeks tot het bredere spoor waar de route later op kwam. Ik snap de terreineigenaar wel, dat dit is verlegd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Iemand een idee hoe droog het erbij ligt op het moment ?
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

VintigeBiker schreef: za 16 juli 2022, 10:04 Iemand een idee hoe droog het erbij ligt op het moment ?
Ik heb net een rondje blauw gedaan, op veel stukken mul zand en hier en daar een stukje waar je wel echt af moet stappen. Vooral dat stuk na de splitsing is op de klimmetjes echt niet te doen..
Ja het is dus heel droog maar persoonlijk irriteert alleen het stukje na de splitsing mij…
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

race face schreef: za 16 juli 2022, 10:37
VintigeBiker schreef: za 16 juli 2022, 10:04 Iemand een idee hoe droog het erbij ligt op het moment ?
Ik heb net een rondje blauw gedaan, op veel stukken mul zand en hier en daar een stukje waar je wel echt af moet stappen. Vooral dat stuk na de splitsing is op de klimmetjes echt niet te doen..
Ja het is dus heel droog maar persoonlijk irriteert alleen het stukje na de splitsing mij…
Thanks,ga ik straks ook beide even doen :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:~
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie