Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Afsnijden oké maar dan wel voor de moeilijkere lijn :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: ma 29 juni 2020, 09:32 Gisteren voor het eerst geweest met een best grote groep, leuk :winkie:

De route zelf vind ik persoonlijk niet heel uitdagend, maar gezien m'n huidige enkelblessure was dat niet zo erg.

Alleen 25 euro voor een jaar om 2 routes te mogen rijden terwijl je voor 7,50 alle andere UHR routes kan doen is niet in verhouding, zeker niet omdat het een nogal flauw rondje is. Wel mooi qua omgeving natuurlijk, maar weinig hoogteverschil en gewoon niet heel spannend.
Ik deel jou mening absoluut niet in deze.
Het is gewoon een erg leuk rondje en ja niet zoveel hoogte verschil als een amerongen of iets maar dat hebben Zeist en Austerlitz ook niet.
Misschien kom je iets te vaak in bikeparks tegenwoordig dat je dit niet meer kan waarderen :winkie: :bier: ..

Maar het is gewoon een erg leuk rondje met genoeg te werken in zon ronde!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RoySmit schreef: ma 29 juni 2020, 13:10
MVMVML schreef: ma 29 juni 2020, 09:32 Gisteren voor het eerst geweest met een best grote groep, leuk :winkie:

De route zelf vind ik persoonlijk niet heel uitdagend, maar gezien m'n huidige enkelblessure was dat niet zo erg.

Alleen 25 euro voor een jaar om 2 routes te mogen rijden terwijl je voor 7,50 alle andere UHR routes kan doen is niet in verhouding, zeker niet omdat het een nogal flauw rondje is. Wel mooi qua omgeving natuurlijk, maar weinig hoogteverschil en gewoon niet heel spannend.
Ik deel jou mening absoluut niet in deze.
Het is gewoon een erg leuk rondje en ja niet zoveel hoogte verschil als een amerongen of iets maar dat hebben Zeist en Austerlitz ook niet.
Misschien kom je iets te vaak in bikeparks tegenwoordig dat je dit niet meer kan waarderen :winkie: :bier: ..

Maar het is gewoon een erg leuk rondje met genoeg te werken in zon ronde!
Smaken verschillen :winkie:

Ik vind dit een Ede-achtige-route: mooi, maar niet leuk genoeg naar mijn persoonlijke smaak. :bier:
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Gelukkig maar dat smaken verschillen....... :wink:

Vandaag - met lichte tegenzin omdat ik ook de prijs wel wat uit verhouding vind tov de UHR - toch maar besloten om een jaarvignet te kopen. Laatst een dagvignet gedaan en vond de route er best op vooruit gegaan en zag ze ook druk bezig met onderhoud. Nog lang niet alles is top, maar ook de rode route is steeds beter te rijden. Al met al vind ik het een mooie ronde die voor mij goed te combineren is op een ochtendje.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

balboa schreef: ma 29 juni 2020, 17:20 Gelukkig maar dat smaken verschillen.......
..anders zou ik bikeparks ook leuk vinden :lol:

O nog even checken of ik op een ochtendje rood kan rijden van en naar huis. Als het morgenochtend nou droog is. De weermensen weten het nog niet. Die regen mag van mij, graag zelfs, maar niet van mijn MTB :wink:
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik was er afgelopen Zondag ook voor het eerst en heb de rode route gereden met een gezellige groep. Ik vond vooral het eerste stuk van de route leuk en verder was het een mooie route maar niet echt spannend. We hadden wel geluk dat het geregend had want het was zelfs nu nog erg mul op veel stukken.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Komende week de 2 routes maar eens gaan fietsen, we staan anderhalve week op een camping naast het Henschotermeer. Kan iemand zeggen hoe streng ze zijn wanneer een 8 jarige een stukje van de route zal fietsen (van meer naar verkeerslichten, naar pannenkoekenhuis en weer over route terug naar meer)? Moet die ook een dagkaart hebben, of niet?
Voor de UHR koop ik wel een vignet voor hem, kan later in het jaar nog gebruikt worden...
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Dat is geen stukje, dan heb je de hele zuidlus gereden....
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

emeel schreef: di 7 juli 2020, 19:38 Dat is geen stukje, dan heb je de hele zuidlus gereden....
Wat drpaul beschrijft is volgens mij zeker niet de hele zuidlus. Volgens mij bedoelt hij het deel waar rood en blauw de route delen, en vanaf splitsing nog klein stukje trail naar henschotermeer (paralel aan woudenbergseweg).
Hoe streng ze zijn? Geen idee.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Dan rij je asfalt (Doornseweg)... als je de MTB route pakt vanaf henschotermeer naar het pannenkoekenhuis en weer terug kom je op de hele zuidlus.
rrrrrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 december 2019, 18:16

drpaul schreef: zo 5 juli 2020, 16:50 Komende week de 2 routes maar eens gaan fietsen, we staan anderhalve week op een camping naast het Henschotermeer. Kan iemand zeggen hoe streng ze zijn wanneer een 8 jarige een stukje van de route zal fietsen (van meer naar verkeerslichten, naar pannenkoekenhuis en weer over route terug naar meer)? Moet die ook een dagkaart hebben, of niet?
Voor de UHR koop ik wel een vignet voor hem, kan later in het jaar nog gebruikt worden...
Hi drpaul,

Ik rijd de route 1 a 2 keer per week en heb nog nooit een controle voor mijn vignet gehad. Mijn inschatting is ook dat ze niet streng zullen zijn als je je zoontje mee neemt en enthousiast laat worden met zijn mtb.

Ik heb wel van controles en boetes gehoord die gegeven zijn voor het fietsen buiten de route, dat zou ik dus sowieso niet doen, want dat is een hoop geld!

Groeten en veel plezier!
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik wil maar een stukje van de film zien. Moet ik dan toch een kaartje kopen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

vibemaker schreef: wo 8 juli 2020, 17:52 Ik wil maar een stukje van de film zien. Moet ik dan toch een kaartje kopen?
Daar hebben ze previews voor op internet

Misschien moet er een klein probeerstukje komen. Als je het leuk vindt betaal je en ga je verder. Anders ga je weg
hurms
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 19:30

Gisteravond weer mooi rondje gedaan rood en blauw.
Beetje regen beetje blub mooi weer dus.. :bier:
Blijft mooi :-q
Ze zijn goed bezig met leem grond :lol:
Alleen mag er wel wat gedaan worden betreft snoeien van takken en stukje jungle na de piramide
Het is dat ik wat vaart had :winkie:

Ps: gewoon keertje rijden met een dag kaart,
vind het leuk dan jaar kaart aanschaffen die 25,-
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zaterdag rood voor de 2de keer gereden en daarna stukje Austerlitz. Nou dat laatste vond ik pittig met al die korte snel op elkaar volgende bochten. Ben blij dat in die zin Woudenberg (rood) echt anders is geworden.

Ik begrijp alleen die lange afdaling (zeg maar vanaf de Pyramide) met onderin de haakse bocht niet. Wandelaars lopen daar ook, want breed pad en dan zo’n bocht onderin. Maar goed ik neem aan dat komende herfst de graafmachine aldaar weer terug komt :kiss:
Plaats reactie