Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

Oke dan. Ik had het nieuws even gemist , maar dit klinkt goed :)

https://www.ad.nl/utrecht/paradijs-voor ... ~a79043a3/

Het landgoed Den Treek-Henschoten werkt aan klein netwerk aan mountainbikeroutes. Met de nieuwe routes wordt de Utrechtse Heuvelrug en omgeving een paradijs voor mountainbikers. Er ligt straks ongeveer 180 kilometer aan MTB-routes die aan elkaar zijn geknoopt.
bestuurslid van de mountainbikevereniging MTB Heuvelrug, is enthousiast over de nieuwe routes. De club staat overigens verder buiten de plannen.
Laatst gewijzigd door KingCrash op do 19 november 2020, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

KingCrash schreef: do 10 januari 2019, 15:45 Oke dan. Ik had het nieuws even gemist , maar dit klinkt goed :)

https://www.ad.nl/utrecht/paradijs-voor ... ~a79043a3/
Ik kan nu niet zeggen dat ik erg blij ben met die ontwikkelingen; straks kun je in de omgeving nergens meer gewoon vrij trainen. Daarnaast vrees ik nog-meer eenheidworst. Maargoed, aan de taal uit het bericht te horen heeft rentmeester nijland liever dat we helemaal wegblijven, dat zou al helemaal vervelend zijn.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

....
Laatst gewijzigd door bouwpakket op vr 11 januari 2019, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Noin schreef: do 10 januari 2019, 19:04
KingCrash schreef: do 10 januari 2019, 15:45Oke dan. Ik had het nieuws even gemist , maar dit klinkt goed :)
https://www.ad.nl/utrecht/paradijs-voor ... ~a79043a3/
Ik kan nu niet zeggen dat ik erg blij ben met die ontwikkelingen; straks kun je in de omgeving nergens meer gewoon vrij trainen. Daarnaast vrees ik nog-meer eenheidworst. Maargoed, aan de taal uit het bericht te horen heeft rentmeester nijland liever dat we helemaal wegblijven, dat zou al helemaal vervelend zijn.
Is het voldoende duidelijk dat wij hier buiten staan en dat MTB Heuvelrug hier niet bij betrokken is?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Een deskundige geraadpleegd, wie is het? Ik zie wel voordelen als er nieuwe tracks worden aangelegd specifiek voor de mtb. Zo leuk zijn de huidige paadjes aldaar niet. Rondom de pyramide potentie genoeg 8)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Hoe groot is dat gebied? Een extra vignet erbij dat duurder zal worden dan het UHR vignet lijkt me geen levensvatbaar idee voor een klein rondje.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

George schreef: vr 11 januari 2019, 22:54 Hoe groot is dat gebied? Een extra vignet erbij dat duurder zal worden dan het UHR vignet lijkt me geen levensvatbaar idee voor een klein rondje.
Is een groot gebied. Ik denk dat het wel lukt om 50km aan te leggen
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Maar gaan ze dat ook doen? Als ik het artikel lees (en het oudere artikel waarnaat verwezen wordt) krijg ik niet de indruk dat ze de nobele mtb-sport een warm hart toedragen en dat gaat ongetwijfeld gevolgen hebben voor het resultaat. Natuurmonumenten heeft daar imho ook last van en ook daarbij heb ik meer moeite om de beurs te trekken dan bij de UHR.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Goed nieuws, nu hopen dat de andere Landeigenaar aan de overkant dit voorbeeld volgt tzt.
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Wanneer een ruiter al €10, - moet betalen voor een dag, ben ik benieuwd wat het voor een mtb er moet kosten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat gaat natuurlijk niemand betalen voor 1 route. Zelfs geen 5 euro. Dan rekenen ze zichzelf goed mis.
Trek ‘m dan bij het UHR vignet. Als dat al mogelijk is. Maak ‘m desnoods een tientje, dan heb je nog krankzinnig veel km’s voor een schijntje.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: za 12 januari 2019, 09:24 Dat gaat natuurlijk niemand betalen voor 1 route. Zelfs geen 5 euro. Dan rekenen ze zichzelf goed mis.
Trek ‘m dan bij het UHR vignet. Als dat al mogelijk is. Maak ‘m desnoods een tientje, dan heb je nog krankzinnig veel km’s voor een schijntje.
Laten we vooral wat betreft kosten van en vignet eerst maar afwachten wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.

Dat laatste gaat overigens niet gebeuren
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

bouwpakket schreef: za 12 januari 2019, 09:41 Dat laatste gaat overigens niet gebeuren
Tenzij de route er al ligt en ze krijgen het financieel niet meer rond om te onderhouden. Dan kunnen ze vast wel een beroep gaan doen op de UHR crew, met bepaalde voorwaarden :bier:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

lees mee...
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

naze1975 schreef: za 12 januari 2019, 10:34 Tenzij de route er al ligt en ze krijgen het financieel niet meer rond om te onderhouden. Dan kunnen ze vast wel een beroep gaan doen op de UHR crew, met bepaalde voorwaarden :bier:
Nog veel erger vrees ik. Nu is er een zeker evenwicht, iedereen weet dat 7,50 per jaar een peuleschil is, wat alleen bij kan dragen in aanleg maar nooit in onderhoud. MTB Heuvelrug heeft nu, ongekend en echter super (!!!), een enorm vrijwilligers leger wat routes onderhoud.

Moet jij eens opletten wat er gaat gebeuren als de Familie De Beaufort van Den Treek meer dan 30Euri vraagt voor een jaarkaart. Niemand gaat onderhoud plegen en half Amersfoort gaat op een dag als gisteren met z'n tractorbanden zo het bos in. Niks TrailRespect, als ik fors geld betaal dan onderhouden ze het maar.

Enige nadeel van het verhaal is dat ze in 2019 bezig zijn met plannen, in 2020 aanleg, in 2021/2022 wordt het door gebrek aan onderhoud en innovatie net zo'n zooi als de MTB route van Rheden en dan in 2022/2023 zien ze misschien het licht.....

Waar ik wel naar uitkijk is een mooi klimroute omhoog van Aart Janssen/Pannekoek naar de Pyramide.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Plaats reactie