Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

MTBarc schreef: vr 21 februari 2020, 21:09
Mach0 schreef: vr 21 februari 2020, 21:03
Ik heb thuis even met dit argument geprobeerd een Ibis te regelen en voorlopig wordt het een driewieler geloof ik... :bier:
hebben die driewielers?
Als dat zo was had ik alsnog gewonnen.. maar nee...
bara
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 13:11

Jurriaan schreef: vr 21 februari 2020, 18:36 Wordt deze discussie ook gevoerd over het tarief van, ik noem maar iets, de Eflteling?

Dus next, wie heeft er weer nieuwe vlaggetjes gespot? Of een leuke actie foto.
Ze zouden er goed aan doen om met één vignet voor alle routes in Nederland te komen. Tot die tijd koop ik maar braaf overal een los vignetje. Maar een beetje gedoe is het wel. De prijs van Den Treek maakt me niet eens zo gek veel uit. Ik koop er toch wel eentje.

Dit was 2 weken geleden tussen 1A en 1B. Laag zonnetje en tegen het vriespunt, het was er prachtig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bara schreef: vr 21 februari 2020, 21:25
Jurriaan schreef: vr 21 februari 2020, 18:36 Wordt deze discussie ook gevoerd over het tarief van, ik noem maar iets, de Eflteling?

Dus next, wie heeft er weer nieuwe vlaggetjes gespot? Of een leuke actie foto.
Ze zouden er goed aan doen om met één vignet voor alle routes in Nederland te komen. Tot die tijd koop ik maar braaf overal een los vignetje. Maar een beetje gedoe is het wel. De prijs van Den Treek maakt me niet eens zo gek veel uit. Ik koop er toch wel eentje.

Dit was 2 weken geleden tussen 1A en 1B. Laag zonnetje en tegen het vriespunt, het was er prachtig.
Afbeelding
"Ze ....."

Ik vind het zo'n goed idee van je. Kan jij dat gewoon niet even regelen één vignet voor heel Nederland?
bara
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 13:11

bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 21:48
bara schreef: vr 21 februari 2020, 21:25

Ze zouden er goed aan doen om met één vignet voor alle routes in Nederland te komen. Tot die tijd koop ik maar braaf overal een los vignetje. Maar een beetje gedoe is het wel. De prijs van Den Treek maakt me niet eens zo gek veel uit. Ik koop er toch wel eentje.

Dit was 2 weken geleden tussen 1A en 1B. Laag zonnetje en tegen het vriespunt, het was er prachtig.
Afbeelding
"Ze ....."

Ik vind het zo'n goed idee van je. Kan jij dat gewoon niet even regelen één vignet voor heel Nederland?
Nee. En makkelijk zal het ook niet gaan.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bara schreef: vr 21 februari 2020, 22:39
bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 21:48
"Ze ....."

Ik vind het zo'n goed idee van je. Kan jij dat gewoon niet even regelen één vignet voor heel Nederland?
Nee. En makkelijk zal het ook niet gaan.
Waarom maak je die opmerking dan?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Omdat het een redelijke wens is van veel mtb’ers en dat snap jij ook best Bouwpakket :tong

Al die losse vignetten zijn gewoon niet ideaal. En de vergelijking met dure vakanties en je fiets is gewoon niet eerlijk. Een ander koopt dure hardloopschoenen en kleding en gaat rennen. Voor ons mtb’ers komt er gewoon steeds meer bij.

Dat ‘ze’ niet bestaan snap ik ook maar dat er steeds meer behoefte is en komt aan een overkoepelend orgaan die die vignetten gaat coördineren lijkt me zeker gewenst.

Daar lijkt me een rol voor oa ntfu en de grote stichtingen in weggelegd.

En nu ga ik een weekje een hele andere dure sport beoefenen :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

hanjovdberg schreef: vr 21 februari 2020, 23:07 Omdat het een redelijke wens is van veel mtb’ers en dat snap jij ook best Bouwpakket :tong

Al die losse vignetten zijn gewoon niet ideaal. En de vergelijking met dure vakanties en je fiets is gewoon niet eerlijk. Een ander koopt dure hardloopschoenen en kleding en gaat rennen. Voor ons mtb’ers komt er gewoon steeds meer bij.

Dat ‘ze’ niet bestaan snap ik ook maar dat er steeds meer behoefte is en komt aan een overkoepelend orgaan die die vignetten gaat coördineren lijkt me zeker gewenst.

Daar lijkt me een rol voor oa ntfu en de grote stichtingen in weggelegd.

En nu ga ik een weekje een hele andere dure sport beoefenen :bier:
Het gaat mij om de manier waarop de wens iedere keer geuit wordt. Een vignet is het mooiste en dat moeten anderen maar even regelen. Voor de mountainbiker is het wel fijn. Maar is het wel zo handig voor die verschillende organisaties met allemaal hun eigen aanpak, verschillende inzet, verschillende doelstellingen, verschillende bestemmingen voor dat geld?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Nationale vignetten zijn voor vele fietsers niet interessant. Dan betaal je een hoop geld, voor routes waar je waarschijnlijk niet komt. Een systeem wat vergelijkbaar met hoe skipassen zijn georganiseerd in Oostenrijk kan wel interessant zijn. Ieder skigebied heeft zn eigen kaart, maar voor de personen die overal skiën, is er bijvoorbeeld de tirol snowcard, waarmee je overal in tirol kan skiën. Verschil is alleen dat de opbrengsten eerlijk worden verdeeld op basis van gebruik.
Zo'n systeem toepassen op NL is lastig en technisch ook niet direct mogelijk.

In ieder geval een interessante discussie voor in een ander topic
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: vr 21 februari 2020, 23:30 Nationale vignetten zijn voor vele fietsers niet interessant. Dan betaal je een hoop geld, voor routes waar je waarschijnlijk niet komt. Een systeem wat vergelijkbaar met hoe skipassen zijn georganiseerd in Oostenrijk kan wel interessant zijn. Ieder skigebied heeft zn eigen kaart, maar voor de personen die overal skiën, is er bijvoorbeeld de tirol snowcard, waarmee je overal in tirol kan skiën. Verschil is alleen dat de opbrengsten eerlijk worden verdeeld op basis van gebruik.
Zo'n systeem toepassen op NL is lastig en technisch ook niet direct mogelijk.

In ieder geval een interessante discussie voor in een ander topic
Hoezo ander topic? Volgens mij staat alles hier al in, toch?

Wat lijkt jullie ideale Den Treek bike en bandenkeuze?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Spartaans op Den Treek is mijn gravelmtb. Zeker nu de route nog zo nieuw is ongeveerd hard werken. En dan ga ik verlangen naar mijn trail bike.
Dus dan met 150mm veerweg er overheen blazen. Achter de Mezcal en voor twijfel ik. Ik denk de Barzo ipv de MKIII. Ik denk dat die laatste een tikkie teveel gaat bijten in de ruwe ondergrond.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hanjovdberg schreef: vr 21 februari 2020, 23:07 Voor ons mtb’ers komt er gewoon steeds meer bij.
Klopt! Steeds meer mooie routes :winkie: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jacobus Hermanus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 7 november 2019, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized chisel expert

Voor mij zou het een ideale route zijn voor de zomeravonden, zo vanuit Leusden. Zou ik best een paar tientjes voor over hebben. Maar als volgend jaar de zomertijd wordt afgeschaft, dan weet ik het zo net niet.
Belachelijk idee ook, dat eventueel afschaffen van de zomertijd. Wat vinden jullie daar nou van? Kunnen we daar niet een discussie over voeren bij dit onderwerp?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 23:34
Horsthil schreef: vr 21 februari 2020, 23:30 Nationale vignetten zijn voor vele fietsers niet interessant. Dan betaal je een hoop geld, voor routes waar je waarschijnlijk niet komt. Een systeem wat vergelijkbaar met hoe skipassen zijn georganiseerd in Oostenrijk kan wel interessant zijn. Ieder skigebied heeft zn eigen kaart, maar voor de personen die overal skiën, is er bijvoorbeeld de tirol snowcard, waarmee je overal in tirol kan skiën. Verschil is alleen dat de opbrengsten eerlijk worden verdeeld op basis van gebruik.
Zo'n systeem toepassen op NL is lastig en technisch ook niet direct mogelijk.

In ieder geval een interessante discussie voor in een ander topic
Hoezo ander topic? Volgens mij staat alles hier al in, toch?

Wat lijkt jullie ideale Den Treek bike en bandenkeuze?
Ik bedoel meer dat het wel interessant zou zijn om in een specifiek topic te filosoferen over nationale vignetten en de eventuele voor en nadelen, praktische en technische haalbaarheid etc. Het komt namelijk wel vaker terug, dus vandaar. Wil de discussie absoluut niet dood maken
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: za 22 februari 2020, 00:02
bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 23:34
Hoezo ander topic? Volgens mij staat alles hier al in, toch?

Wat lijkt jullie ideale Den Treek bike en bandenkeuze?
Ik bedoel meer dat het wel interessant zou zijn om in een specifiek topic te filosoferen over nationale vignetten en de eventuele voor en nadelen, praktische en technische haalbaarheid etc. Het komt namelijk wel vaker terug, dus vandaar. Wil de discussie absoluut niet dood maken
Opdracht 1: zorg dat je een goed gevoel krijgt bij natuurmonumenten

Als je dat voor elkaar hebt gekregen kunnen we een discussie opstarten. Tot die tijd is het zinloos tijdverdrijf
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: za 22 februari 2020, 00:04
Horsthil schreef: za 22 februari 2020, 00:02

Ik bedoel meer dat het wel interessant zou zijn om in een specifiek topic te filosoferen over nationale vignetten en de eventuele voor en nadelen, praktische en technische haalbaarheid etc. Het komt namelijk wel vaker terug, dus vandaar. Wil de discussie absoluut niet dood maken
Opdracht 1: zorg dat je een goed gevoel krijgt bij natuurmonumenten

Als je dat voor elkaar hebt gekregen kunnen we een discussie opstarten. Tot die tijd is het zinloos tijdverdrijf
Bij opdracht 1 staan twee dingen in een zin die niet samen te combineren zijn. Ik geef het dus op
Plaats reactie