Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 23:34 Wat lijkt jullie ideale Den Treek bike en bandenkeuze?
Ik weet niet eens precies wat er op mijn fiets ligt. Maxxis Ardent voor denk ik, en achter iets van Trail Boss WTB? Hmm.. misschien weet ik het toch :lol:
Maar in Nederland heb ik nog nooit verschil gemerkt in banden. Je moet modder en mul zand kunnen hebben en de rest rolt altijd wel en aangezien elke MTB-band noppen heeft gaat het op de lossere ondergrond ook altijd wel goed imho. Heb nog nooit banden gewisseld, totale overkill in NL lijkt mij toe?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: za 22 februari 2020, 10:05
bouwpakket schreef: za 22 februari 2020, 00:22
Icm windkracht 6 in de rug :lol:
5,niet zo overdrijven altijd. Alwin gaat z'n koms weer terug pakken maar nu met lagers in z'n hub haha
Alwin heeft bijvoorbeeld geen wind nodig, hij is vaak sneller dan de wind
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

theritz schreef: za 22 februari 2020, 17:19
bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 23:34 Wat lijkt jullie ideale Den Treek bike en bandenkeuze?
Ik weet niet eens precies wat er op mijn fiets ligt. Maxxis Ardent voor denk ik, en achter iets van Trail Boss WTB? Hmm.. misschien weet ik het toch :lol:
Maar in Nederland heb ik nog nooit verschil gemerkt in banden. Je moet modder en mul zand kunnen hebben en de rest rolt altijd wel en aangezien elke MTB-band noppen heeft gaat het op de lossere ondergrond ook altijd wel goed imho. Heb nog nooit banden gewisseld, totale overkill in NL lijkt mij toe?
Er gaat een wereld voor je open met een nieuwe set banden, ook op Den Treek.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Nee man banden in Nederland maakt geen klote uit
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Rutger S schreef: za 22 februari 2020, 18:18 Nee man banden in Nederland maakt geen klote uit
Misschien niet voor de stevigheid en noodzakelijke grip, al denk ik dat als je de grens opzoekt het rubber wel degelijk uitmaakt,,maar wel voor de rolweerstand.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

naze1975 schreef: za 22 februari 2020, 18:35
Rutger S schreef: za 22 februari 2020, 18:18 Nee man banden in Nederland maakt geen klote uit
Misschien niet voor de stevigheid en noodzakelijke grip, al denk ik dat als je de grens opzoekt het rubber wel degelijk uitmaakt,,maar wel voor de rolweerstand.
Die paar watt rolweerstand gaan het verschil ook niet maken, daarnaast veranderd die ook steeds met het terrein ,afgezien nog dat niemand de rolweerstand van een band in het terrein weet. Ik rijd sowieso liever met een voorband van zachter rubber, die wat soepeler is en dus meer theoretisch meer rolweerstand heeft. Het is meer gewenning dan empirisch bepaald.
Binnen een categorie zijn het allemaal marginale verschillen. Meer een discussie voor wielrenners,😉
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Het is vandaag toch de 22ste? De vignetprijs zou nu toch bekend gemaakt worden? Ik zit hier op de bank met mijn bak popcorn te wachten
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: za 22 februari 2020, 20:37 Het is vandaag toch de 22ste? De vignetprijs zou nu toch bekend gemaakt worden? Ik zit hier op de bank met mijn bak popcorn te wachten
Krat bier hier, maar zie niks. Iemand even Eugen bellen, onze avond moet namelijk niet worden verpest
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: za 22 februari 2020, 20:37 Het is vandaag toch de 22ste? De vignetprijs zou nu toch bekend gemaakt worden? Ik zit hier op de bank met mijn bak popcorn te wachten
Op welke zender is het.. ?
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

bouwpakket schreef: za 22 februari 2020, 20:37 Het is vandaag toch de 22ste? De vignetprijs zou nu toch bekend gemaakt worden? Ik zit hier op de bank met mijn bak popcorn te wachten
Dan maak jij het bekend :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

theritz schreef: za 22 februari 2020, 17:19
bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 23:34 Wat lijkt jullie ideale Den Treek bike en bandenkeuze?
Ik weet niet eens precies wat er op mijn fiets ligt. Maxxis Ardent voor denk ik, en achter iets van Trail Boss WTB? Hmm.. misschien weet ik het toch :lol:
Maar in Nederland heb ik nog nooit verschil gemerkt in banden. Je moet modder en mul zand kunnen hebben en de rest rolt altijd wel en aangezien elke MTB-band noppen heeft gaat het op de lossere ondergrond ook altijd wel goed imho. Heb nog nooit banden gewisseld, totale overkill in NL lijkt mij toe?
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Na een buitenland trip een keer die stevige bandjes erop laten liggen in Nederland en dan merk je hoeveel rolweerstand zware noppenbanden hebben. Banden wisselen in Nederland is alleen een overkill als je de goeie bandjes er al op hebt liggen. Ja met het meeste kom je prima weg, en een ideale keuze voor 1 route vind ik ook wel heel ver gaan maar er is zeker merkbaar verschil in rubber.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Misterelmo schreef: za 22 februari 2020, 21:23
theritz schreef: za 22 februari 2020, 17:19

Ik weet niet eens precies wat er op mijn fiets ligt. Maxxis Ardent voor denk ik, en achter iets van Trail Boss WTB? Hmm.. misschien weet ik het toch :lol:
Maar in Nederland heb ik nog nooit verschil gemerkt in banden. Je moet modder en mul zand kunnen hebben en de rest rolt altijd wel en aangezien elke MTB-band noppen heeft gaat het op de lossere ondergrond ook altijd wel goed imho. Heb nog nooit banden gewisseld, totale overkill in NL lijkt mij toe?
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Na een buitenland trip een keer die stevige bandjes erop laten liggen in Nederland en dan merk je hoeveel rolweerstand zware noppenbanden hebben. Banden wisselen in Nederland is alleen een overkill als je de goeie bandjes er al op hebt liggen. Ja met het meeste kom je prima weg, en een ideale keuze voor 1 route vind ik ook wel heel ver gaan maar er is zeker merkbaar verschil in rubber.
Ja wacht, buitenland ja..maar ging hier om NL in Nederland en met name op die zandbult hier maakt het weinig uit.. ik ga er ff vanuit dat je in NL niet op een downhill band rijdt. Maar op de standaard maxxis/schwalbe/conti etc Want op een rotsige downhill alpen trail maakt het heel veel uit.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 23:34
Wat lijkt jullie ideale Den Treek bike en bandenkeuze?
Ik denk deze:
viewtopic.php?f=14&t=109983&start=555

Vooral als je die door ene B.Pakket laat berijden.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Meegs schreef: zo 23 februari 2020, 00:15
bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 23:34
Wat lijkt jullie ideale Den Treek bike en bandenkeuze?
Ik denk deze:
viewtopic.php?f=14&t=109983&start=555

Vooral als je die door ene B.Pakket laat berijden.
Maar we weten nog steeds niet of dit de ideale keuze is, want die Trail bandjes zijn niet getest. Tenminste, hij zegt er niks over.



Maar jongens, wat is het weer een tegenvallende avond, want hoe duur wordt Den Treek nu eigenlijk?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: zo 23 februari 2020, 00:57 Maar jongens, wat is het weer een tegenvallende avond, want hoe duur wordt Den Treek nu eigenlijk?
Niets gehoord dus dan moet het wel gratis zijn
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie