Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Is jouw achtertuin priveterrein, of openbare natuur waar jij nét zoveel recht op heeft als bijv elke willekeurige Randstedeling?
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Tuurlijk hebben al die auto's vol randstadters net zoveel recht. Ben ze alleen liever kwijt dan rijk :lol:
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

OK, en nu iedereen stil, straks krijgt het aandacht en zit het bos 'onze achtertuin' vol (club) mtb'ers en komt er binnen no-time een verbod ;) Ik geniet er liever van zo lang het nog kan.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

nomad030 schreef: di 15 januari 2019, 20:10 Lijkt me logisch dat ze de kosten van aanleg en onderhoud eruit willen halen. En wanneer je geen vrijwilligers hebt, dan kost het best wat geld.
Het zeer irritante beleid bij het Henschotermeer is niet een op een aan de eigenaar toe te schrijven maar eerder aan de pachter in de vorm van de naastgelegen camping.
Verder vind ik dat er meer dan genoeg routes zijn. Moet helaas constateren dat mn achtertuin een irritante aanzuigende werking heeft op veel te veel mensen.
Ja klopt idd het beleid vh hens komt door de camping, dus mijn opmerking is onjuist.

Ik ga eens kijken of ik in contact kan komen met iemand die over de geplande routes gaat..
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Uit de geruchtenmachine: Ik hoorde drie jaar geleden dat de eigenaar ergens een uitspanning/centrum wil creëren van waaruit allerlei bosactiviteiten mogelijk zijn. Dat is niet de eet/koffietent bij de pyramide. Daarop doorfantaserend: MTB-en zou een van die activiteiten kunnen zijn en geld wordt niet met de route maar in het centrum verdiend. Zo lijkt quitte draaien op de route ineens niet zo raar meer.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rutger S schreef: wo 16 januari 2019, 10:02 Ik ga eens kijken of ik in contact kan komen met iemand die over de geplande routes gaat..
:kiss: Beter!

Centrale coördinatie vanuit NTFU/ IMBA is nu meer dan wenselijk. Leest Mark T mee? (KNWU en mtb, is dat nog een bestaande combi?)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

...
Laatst gewijzigd door bouwpakket op wo 16 januari 2019, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Iedereen? Ik denk dat er niemand vragen stelt muv 1 journalist.

Een vraagbaak voor landeigenaren die met het idee lopen om een mtb route aan te leggen. Waarom een landeigenaar het wiel al uitlaten vinden als het wiel al bestaat. Vanuit die vraagbaak kan er dan suggesties worden gedaan voor bijvoorbeeld welk type route waar gewenst is.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Als ze slim zijn wel ja.. als ze net als de knwu zijn niet.. die laatste keer dat die rentmeester gesport heeft is die van z'n polopaard in een bak met kaviaar gevallen, dus daar verwacht ik niet veel van

En denk je echt dat je dat gaat lukken.. heb ik al zo vaak gehoord..

Zo zou ik ook nooit toestemming krijgen om de Bergweg over te steken. En was de elsterberg verboden terrein voor de MTB marathon amerongse berg.. mensen zitten nogal vast in hun beperkte visie en blijven maar dingen doen die niet werken. Als je niks veranderd zal je niks verbeteren.

Vanaf de zijlijnen roepen en niks doen gaat iig niet helpen
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

pietervl schreef: wo 16 januari 2019, 11:40 Uit de geruchtenmachine: Ik hoorde drie jaar geleden dat de eigenaar ergens een uitspanning/centrum wil creëren van waaruit allerlei bosactiviteiten mogelijk zijn. Dat is niet de eet/koffietent bij de pyramide.
Volgens het bericht wordt de YMCA een bikecentre. Kamperende jeugd niet zo lucratief 😉
#OpaRijdtEenIZZO
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ja vet handig, een bikecentrum aan de verkeerde kant van een drukke provinciale weg :lol:
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

nomad030 schreef: do 17 januari 2019, 08:14 .. verkeerde kant van een drukke provinciale weg
Welke provinciale weg en wat is dan volgens jou de verkeerde kant?
Het lijkt mij wel een goede locatie. https://www.google.nl/maps/@52.123127,5.386939,15.29z
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

_Chris schreef: do 17 januari 2019, 08:38
nomad030 schreef: do 17 januari 2019, 08:14 .. verkeerde kant van een drukke provinciale weg
Welke provinciale weg en wat is dan volgens jou de verkeerde kant?
Het lijkt mij wel een goede locatie. https://www.google.nl/maps/@52.123127,5.386939,15.29z
Voor den Treek ligt deze goed, voor de aansluiting met Zeist net niet, maar als je zoveel routes bij elkaar zou krijgen, ontkom je niet aan een paar oversteken.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Uit de reactie die ik terug kreeg van het landgoed, blijkt dat het allemaal nog in een heel prille fase verkeerd. volgens mij gaat dit nog wel ff duren, en ben benieuwd of ze dit uberhaupt vd grond krijgen.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

naze1975 schreef: do 17 januari 2019, 09:45
_Chris schreef: do 17 januari 2019, 08:38
Welke provinciale weg en wat is dan volgens jou de verkeerde kant?
Het lijkt mij wel een goede locatie. https://www.google.nl/maps/@52.123127,5.386939,15.29z
Voor den Treek ligt deze goed, voor de aansluiting met Zeist net niet, maar als je zoveel routes bij elkaar zou krijgen, ontkom je niet aan een paar oversteken.
alleen bij het pannekoeken huis bergzicht naar de pyramide zou je hoeven oversteken. verder niet. , 2 routes van maken
een makkelijk verbindings route door de treek heen en terug en een technische bij austerliz :)
Plaats reactie