Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen ipv Den Treek maar Drunen gereden, dit is wel echt een aanrader als de rest te blubberig is. Heerlijk gereden, vrijwel geen plasje gezien en anders kon je er gewoon op snelheid langsheen. Wil nu zaterdag naar de blauwe route dus ben weer benieuwd naar de ervaringen :)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

wanneer ben je voor het laats op blauw geweest?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

6 januari, toen wast al aanstaand drassig maar net te doen
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen geweest, lag er prima bij. Op de vaste plaatsen wat plassen maar voor 90% top.
Ook de nieuwe kinderroute van austerlitz nog even gereden. Leuke baan en hele leuke bordjes!
Terug via stuk van woudenberg route, deze kunnen ze beter afsluiten. Wordt helemaal kapot gereden en is echt heel drassig met veel plassen.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

heb me vanavond door dit hele topic geworsteld......de spanning was om te snijden zowel het verloop van de route als de prijzen .

ik heb begrepen dat de kosten 25 euro zijn per jaar en dat het jaar van april tot april loopt.

zijn deze routes de 25 euro waard?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Hilco schreef: ma 18 januari 2021, 21:22 heb me vanavond door dit hele topic geworsteld......de spanning was om te snijden zowel het verloop van de route als de prijzen .

ik heb begrepen dat de kosten 25 euro zijn per jaar en dat het jaar van april tot april loopt.

zijn deze routes de 25 euro waard?
Ligt er een beetje aan hoe je er naar kijkt ;) UHR is 7.5 voor een jaar en je krijgt daar meer routes voor je geld.

Ik vind persoonlijk de route Leusden helemaal top (ik kom uit hoofddorp en rijdt zeker 1x per maand hier naartoe) Woudenberg is op het moment errrugg modderig, maar was in het voorjaar en zomer ook top en zal komend voorjaar ook weer worden opgeknapt. In vergelijking met UHR doen de routes echt niet onder naar mijn mening en vind ik Leusden er zelfs een beetje bovenuit steken maar dat is persoonlijke smaak. Zeker een leuke afwisseling, beide routes. Als je moet kiezen met je geld dan zou ik UHR kiezen aangezien je dan meer routes krijgt voor je geld en voor veel minder. Maar de UHR verdient naar mijn mening een bedrag van 45 euro. En dan zou ik deze kiezen haha. Zelf heb ik alle vignetten gekocht vorige week ook die van Natuurmonumenten etc omdat ik ook wil bijdragen aan de verbetering en het onderhoud van heel trackbouwend NL maar dat ter zijde. Het is meer betaald dan andere vignetten maar de routes doen zeker niet onder, ik vind ze ook niet zo bijzonder dat ze heeeel erg veel beter zijn als vele anderen. Gebied is wel bijzonder mooi ook!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

ps een dagkaart is 5 euro, kun je de routes eens proberen ;)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Begrijp dat je nu in Zeist woont Hilco? No-brainer, gewoon doen. Is echt weer een ander karakter dan Zeisterlitz.

En anders koop je een dagkaartje voor €5,- en oordeel je zelf!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Ja, ik woon op 1,3 km afstand van Heidestein in Zeist-Oost ( bejaardenhuis :lol: )

ik ga wel een vergunning kopen :-q

bedankt voor jullie meningen een avond lol aan het lezen van dit topic .


zag zelfs nog oude foto's van amerongen 1.0 het "enge bos" dat ging toen dicht omdat er zoveel mensen niet wilden lezen dat het voor gevorderden was en de ambulance er ieder weekeinde naartoe moest :-{
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Hilco schreef: ma 18 januari 2021, 23:10 Ja, ik woon op 1,3 km afstand van Heidestein in Zeist-Oost ( bejaardenhuis :lol: )

ik ga wel een vergunning kopen :-q

bedankt voor jullie meningen een avond lol aan het lezen van dit topic .


zag zelfs nog oude foto's van amerongen 1.0 het "enge bos" dat ging toen dicht omdat er zoveel mensen niet wilden lezen dat het voor gevorderden was en de ambulance er ieder weekeinde naartoe moest :-{
Het enge bos is inmiddels plat vanwege de letterzetter :((
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Hilco schreef: ma 18 januari 2021, 23:10 Ja, ik woon op 1,3 km afstand van Heidestein in Zeist-Oost ( bejaardenhuis :lol: )

ik ga wel een vergunning kopen :-q

bedankt voor jullie meningen een avond lol aan het lezen van dit topic .


zag zelfs nog oude foto's van amerongen 1.0 het "enge bos" dat ging toen dicht omdat er zoveel mensen niet wilden lezen dat het voor gevorderden was en de ambulance er ieder weekeinde naartoe moest :-{
Amerongen 1.0 kan ik nog steeds dromen maar je moet me even helpen waar het ‘enge bos’ is. Is dat die lange afdaling -bezaaid met bidonnen - die eindige in een mul stuk waarin de route haaks linksaf ging?
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

het was een kilometer of zo voor dat je aan de laatste klim begon die paralel aan de berg weg liep
je kon een klein doorgangetje door en daar was een soort doolhof gemaakt in een hemlock bos .....
alleen maar wortels en aarde donker .....

beter kan ik het niet uitleggen ...iemand anders wel?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Hilco schreef: di 19 januari 2021, 19:38 het was een kilometer of zo voor dat je aan de laatste klim begon die paralel aan de berg weg liep
je kon een klein doorgangetje door en daar was een soort doolhof gemaakt in een hemlock bos .....
alleen maar wortels en aarde donker .....

beter kan ik het niet uitleggen ...iemand anders wel?
Perfecte uitleg. Iemand met claustrofobie durfde er niet doorheen. Parallel aan een breed pad kon je slingerend tussen de bomen door. Lage snelheid, krappe bochten, weinig licht, wortels, modder. Toptrack
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Hilco schreef: di 19 januari 2021, 19:38 het was een kilometer of zo voor dat je aan de laatste klim begon die paralel aan de berg weg liep
je kon een klein doorgangetje door en daar was een soort doolhof gemaakt in een hemlock bos .....
alleen maar wortels en aarde donker .....

beter kan ik het niet uitleggen ...iemand anders wel?
Jaaaaa 👍 dat gave stukje waar wij met de tandem doorheen bleken te kunnen fröbelen terwijl de rest over het pad ernaast ging. Wegens gebrek aan talent zullen we maar zeggen 😂. Topstukje was dat!
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Briljant stukje was dat inderdaad en een leuke afwisseling op de route.
Plaats reactie