Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RoySmit schreef: za 4 april 2020, 21:54
bouwpakket schreef: za 4 april 2020, 21:26 Wie weet leest er iemand mee (en doet er wat mee)
Laten we het hopen.
Het zou natuurlijk zonde zijn als ze de route nu al laten verslonzen.....
Er wordt nog hard aan gewerkt. Verslonzen is niet gepast Roy. Ze hebben nu vooral even pech met de droogte
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Aan de omstandigheden kunnen ze inderdaad niks doen. Is gewoon pure pech. Hoe ze er uiteindelijk mee om zullen gaan wordt interessant. Misschien komen er wel hele mooie nieuwe ideeën op. (Noem alleen het positieve nu, omdat ik anders weer te negatief praat over Den Treek).
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: za 4 april 2020, 22:00
RoySmit schreef: za 4 april 2020, 21:54

Laten we het hopen.
Het zou natuurlijk zonde zijn als ze de route nu al laten verslonzen.....
Er wordt nog hard aan gewerkt. Verslonzen is niet gepast Roy. Ze hebben nu vooral even pech met de droogte
Je hebt gelijk. Ik neem dat terug. Ik hoop dat het onderhoud snel op gang komt zodat het er allemaal wat beter bij ligt!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

RoySmit schreef: za 4 april 2020, 22:35
bouwpakket schreef: za 4 april 2020, 22:00
Er wordt nog hard aan gewerkt. Verslonzen is niet gepast Roy. Ze hebben nu vooral even pech met de droogte
Je hebt gelijk. Ik neem dat terug. Ik hoop dat het onderhoud snel op gang komt zodat het er allemaal wat beter bij ligt!
Dan moet eerst het hele corona gebeuren voorbij zijn, want daardoor mogen de vrijwilligers van Den Treek niks
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

bouwpakket schreef: za 4 april 2020, 22:00 Er wordt nog hard aan gewerkt. Verslonzen is niet gepast Roy. Ze hebben nu vooral even pech met de droogte

Afbeelding


Enorme pech inderdaad....Of slecht aangelegd... of geen matten... of aanstampen of....of teveel amateurs die afstappen
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Willem12 schreef: za 4 april 2020, 23:53
bouwpakket schreef: za 4 april 2020, 22:00 Er wordt nog hard aan gewerkt. Verslonzen is niet gepast Roy. Ze hebben nu vooral even pech met de droogte

Afbeelding


Enorme pech inderdaad....Of slecht aangelegd... of geen matten... of aanstampen of....of teveel amateurs die afstappen
Ik denk dat laatste. Om foto's te maken.... :tong
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Hoge Vuursche zag er ook zo uit na de aanleg toen de extreem droge zomer kwam. Is ook goedgekomen. Wel na het praktisch opnieuw shapen van een hele hoop stukken met leem.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

RoySmit schreef: za 4 april 2020, 21:25
bouwpakket schreef: za 4 april 2020, 20:30
Hij moet gewoon zijn ei kwijt
Niet meer op Den Treek :tong :tong .

Snap het wel maar je lost er zo weinig mee op
Het gaat mij er met name om, dat je wederom gedwongen wordt een (steeds drukker wordende) vaste route te rijden. In combinatie met hoe den treek zich profileert en communiceert.
Als iedereen als makke schapen maar overal aan toegeeft, mag er straks niks meer voor mtb ers, zijn er geen toertochten en wedstrijden (marathons) meer . Er wordt in dit land continu onderscheid gemaakt tussen wandelaars en mtb ers waarbij de mtb ers elke keer als boeman wordt weggezet en bij mogen zijn dat je überhaupt nog in het bos mag komen. (Argumentatie en onderbouwing ontbreekt of is krom of onjuist).

Maar goed ik heb denk in teveel tijd in de alpen doorgemaakt, waar ze heel anders tegen sporten in de natuur aan kijken. En met name sporten in "das freie gelande"
In Nederland kom je vooral een bekrompen houding met dat wijzende vingertje tegen

Of hier posten wel of niet iets oplost geldt natuurlijk voor elke bericht positief of negatief. Maar zoals zo vaak wordt je niet geacht negatief te zijn, want dan komt het geweten vh forum je vertellen hoe het wel zit. Daarom post bij niemand kritiek
Terwijl ik toch echt bijna uitsluitend mensen spreek die ook veel aantemerken hebben en weinig enthousiast zijn over de huidige situatie. Als je weken geleden al roept dat ze het nooit gaat lukken om de route te onderhouden is dat niet negatief maar realisme.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: za 4 april 2020, 22:00
RoySmit schreef: za 4 april 2020, 21:54

Laten we het hopen.
Het zou natuurlijk zonde zijn als ze de route nu al laten verslonzen.....
Er wordt nog hard aan gewerkt. Verslonzen is niet gepast Roy. Ze hebben nu vooral even pech met de droogte
Of hadden ze nou geluk met de natte periode tijdens het aanleggen.. wat is het nou Frank😉 . Dit zag je je al aankomen toen ze het gingen aanleggen. Met name dat stuk bij ymca/hazewater, want dat was in de meeste winters al mul. ( Weet elke local🤔)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rutger S schreef: zo 5 april 2020, 10:03
RoySmit schreef: za 4 april 2020, 21:25

Niet meer op Den Treek :tong :tong .

Snap het wel maar je lost er zo weinig mee op
Het gaat mij er met name om, dat je wederom gedwongen wordt een (steeds drukker wordende) vaste route te rijden. In combinatie met hoe den treek zich profileert en communiceert.
Als iedereen als makke schapen maar overal aan toegeeft, mag er straks niks meer voor mtb ers, zijn er geen toertochten en wedstrijden (marathons) meer . Er wordt in dit land continu onderscheid gemaakt tussen wandelaars en mtb ers waarbij de mtb ers elke keer als boeman wordt weggezet en bij mogen zijn dat je überhaupt nog in het bos mag komen. (Argumentatie en onderbouwing ontbreekt of is krom of onjuist).

Maar goed ik heb denk in teveel tijd in de alpen doorgemaakt, waar ze heel anders tegen sporten in de natuur aan kijken. En met name sporten in "das freie gelande"
In Nederland kom je vooral een bekrompen houding met dat wijzende vingertje tegen

Of hier posten wel of niet iets oplost geldt natuurlijk voor elke bericht positief of negatief. Maar zoals zo vaak wordt je niet geacht negatief te zijn, want dan komt het geweten vh forum je vertellen hoe het wel zit. Daarom post bij niemand kritiek
Terwijl ik toch echt bijna uitsluitend mensen spreek die ook veel aantemerken hebben en weinig enthousiast zijn over de huidige situatie. Als je weken geleden al roept dat ze het nooit gaat lukken om de route te onderhouden is dat niet negatief maar realisme.
De vergelijking tussen de Alpen en Nederland zegt mij genoeg.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Het beste er van maken dus. De route is door de droogte, versheid en nog geen onderhoud uitdagend. Werk aan de winkel dus.
Vaardigheden die weinig aan bod kwamen worden weer aangesproken.
Het is ook werken om vooruit te komen en bochten door te komen in het mulle zand. En zo'n moddrig stuk er tussen door is ook tof. Kijken hoe het zich gaat ontwikkelen.

Hier wordt je als biker beter van. Doet me denken aan begin van UHR routes. Veel bikers konden niets met die korte bochten.
Kijk nu. Velen hebben leren bewegen op de bike.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Klinkt leuk, uitdaging van mul zand, maar uiteindelijk wanneer het niet mul is ben je weer extra uitdaging kwijt, doordat de klimmen erg afgevlakt zijn. Dus ik zou niet zo heel hard juichen om mulle stukken als het om klimmen gaat. Dat je op een wat vlakker stukje mag ploegen is natuurlijk wel prima.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Heb je gezien dat er heel wat dikke bomen langs het stuk langs de Woudenbergse weg staan. Als daar de klimmetjes vlakker worden. Komen o.a daar behoorlijk wat stevige wortels aan de oppervlakte. Andere uitdaging! Ook goed.

Als dus. Afhankelijk van hoe onderhoud gepleegd gaat worden. Zou me niets verbazen als er in de toekomst hier en daar matten/ roosters o.i.d. gebruikt gaan worden.
Om hier en daar veiligheid te bieden. Heeft niet mijn voorkeur. Maar die bosbeheerders zijn ook van het praktische....
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

corex schreef: zo 5 april 2020, 22:11 Heb je gezien dat er heel wat dikke bomen langs het stuk langs de Woudenbergse weg staan. Als daar de klimmetjes vlakker worden. Komen o.a daar behoorlijk wat stevige wortels aan de oppervlakte. Andere uitdaging! Ook goed.
Dat zou heel welkom zijn. Ik wacht in ieder geval nog even met een vignet kopen, want ik ga met mulle condities niet helpen de baan verder achteruit te brengen. Vochtige zomer of goed najaar, dan kom ik weer genieten. Afgelopen 6 ritten lol genoeg gehad voorlopig
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Horsthil schreef: zo 5 april 2020, 22:18
corex schreef: zo 5 april 2020, 22:11 Heb je gezien dat er heel wat dikke bomen langs het stuk langs de Woudenbergse weg staan. Als daar de klimmetjes vlakker worden. Komen o.a daar behoorlijk wat stevige wortels aan de oppervlakte. Andere uitdaging! Ook goed.
Dat zou heel welkom zijn. Ik wacht in ieder geval nog even met een vignet kopen, want ik ga met mulle condities niet helpen de baan verder achteruit te brengen. Vochtige zomer of goed najaar, dan kom ik weer genieten. Afgelopen 6 ritten lol genoeg gehad voorlopig
Het niet kopen van vignet... Zo stond ik er ook in. Tot ik mij realiseerde dat het niet uit maakt of ik nu 25 euro uitgeef waarmee ik tot april 2021 kan fietsen, of dat ik in november 25 euro uitgeef, ook om tot april 2021 te fietsen.
Plaats reactie