Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik ben even gaan lezen en ik snap waarom ze het hebben over een verbinding met de UHR. Hiervoor moeten we even een paar jaar terug de historie in, maar in dit oude krantenartikel wordt het probleem geschetst dat veel Amersfoortse en Leusende MTBers Den Treek als doorgang gebruiken naar Austerlitz en Zeist.

Met dat probleem in gedachte snap ik dat ze graag aansluiten op de UHR, omdat wanneer je een route aanlegt die niet in de buurt komt van ZE of AU, je het probleem van wildrijden niet verhelpt. Misschien maak je het juist alleen erger, omdat je meer nieuwsgierige MTBers trekt.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: ma 14 oktober 2019, 12:58 Klein rekensommetje op wat bericht bouwpakket. Als de UHR dus 120 km is, en Den treek spreekt van een aaneengesloten route netwerk, dan zou er 60 km aan mtb route komen. Dat is relatief realistisch, aangezien het gebied gigantisch is.

Overigens verwacht ik ook nog een hoop elende met vignetten. Stel je zou dus makkelijk vam de ene naar de andere route kunnen fietsen, gaan we dan straks ook het probleem krijgen van het verkeerde vignet voor de verkeerde route. Krijgen we straks natuurmonumenten situaties waarbij beweerd wordt, dat men overal mag rijden met dat vignet, maar dan is het den treek die dat stelt? Nog meer vragen en praktische problemen. Kan nog eens leuk worden
wordt geen 60 km
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: ma 14 oktober 2019, 13:41 Ik ben even gaan lezen en ik snap waarom ze het hebben over een verbinding met de UHR. Hiervoor moeten we even een paar jaar terug de historie in, maar in dit oude krantenartikel wordt het probleem geschetst dat veel Amersfoortse en Leusende MTBers Den Treek als doorgang gebruiken naar Austerlitz en Zeist.

Met dat probleem in gedachte snap ik dat ze graag aansluiten op de UHR, omdat wanneer je een route aanlegt die niet in de buurt komt van ZE of AU, je het probleem van wildrijden niet verhelpt. Misschien maak je het juist alleen erger, omdat je meer nieuwsgierige MTBers trekt.
Nu was Den Treek alleen bekend bij locals. Door de aanleg van een route ga je mensen uit heel het land aantrekken
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: ma 14 oktober 2019, 15:49
Horsthil schreef: ma 14 oktober 2019, 13:41 Ik ben even gaan lezen en ik snap waarom ze het hebben over een verbinding met de UHR. Hiervoor moeten we even een paar jaar terug de historie in, maar in dit oude krantenartikel wordt het probleem geschetst dat veel Amersfoortse en Leusende MTBers Den Treek als doorgang gebruiken naar Austerlitz en Zeist.

Met dat probleem in gedachte snap ik dat ze graag aansluiten op de UHR, omdat wanneer je een route aanlegt die niet in de buurt komt van ZE of AU, je het probleem van wildrijden niet verhelpt. Misschien maak je het juist alleen erger, omdat je meer nieuwsgierige MTBers trekt.
Nu was Den Treek alleen bekend bij locals. Door de aanleg van een route ga je mensen uit heel het land aantrekken
Er is ook helemaal geen probleem met mtb-ers en andere gebruikers, dat is echt weer zo excuus. Ik fiets er altijd ken elk pad daar en kom zelden een wandelaar tegen. (slechts op het stukje bij het parkeerplaatsje aan de andere kant van bergzicht en bij de pyramide , lopen veel mensen), paarden al helemaal bijna nooit. Ongetwijfeld zal er wel eens wat wringen, maar iedere local die daar veel fiets zal zeggen dat het minimaal is. ik ga er juist vaak op zondag fietsen als het kneiterdruk is op de routes en ik daar echt in mn eentje fiets. Sowieso is het in 75% vh gebied gewoon rustig.

60 km is godsonmogelijk. Laatst was er de kozakker put tocht die weet er net 45 km uit tepersen en dan gebruiken ze echt het hele terrein incl austerlitz en de golfbaan.

Zal eerder richting de 20km gaan heen en terug naar austerlizt en dan over austerlitz-pyramide naar Austerlitz-UHR
De doorsteek dodeweg naar austerlitz-bergzicht is al jaren officieuze mtb route
een officiele route gaat juist zorgen voor meer wrijving tussen gebruikersgroepen, Volgens mij zijn ze beter af als ze gedogen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: ma 14 oktober 2019, 15:49 Nu was Den Treek alleen bekend bij locals. Door de aanleg van een route ga je mensen uit heel het land aantrekken
Precies, dat bedoel ik. Maar als je voor iets wat zeker geen 60km is net zo veel moet betalen als voor 120+ bij de buren, zal je niet veel mensen trekken of juist zwartrijders krijgen voor de prijs van de buren. We weten nog niet wat het gaat worden, maar dat we kritisch kunnen zijn over de uitvoering, is duidelijk. Ik denk dat een woeker aan vignetten ook draagvlak verkleint, vooral door de komst van vele grote gratis routes. Is natuurlijk wel de vraag hoe lang dat zo blijft.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vraag eerst eens een vergunning aan. Doen wij ook.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Uit een betrouwbare bron heb ik gehoord dat de eerste groene vlaggetjes in het bos staan. Het lijkt er dus op dat de track al wordt uitgezet. Kan natuurlijk ook een wandelpad zijn, maar dat lijkt me sterk
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Horsthil schreef: za 26 oktober 2019, 18:40 Uit een betrouwbare bron heb ik gehoord dat de eerste groene vlaggetjes in het bos staan. Het lijkt er dus op dat de track al wordt uitgezet.
Welke hoek ongeveer?
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

_Chris schreef: zo 27 oktober 2019, 10:17
Horsthil schreef: za 26 oktober 2019, 18:40 Uit een betrouwbare bron heb ik gehoord dat de eerste groene vlaggetjes in het bos staan. Het lijkt er dus op dat de track al wordt uitgezet.
Welke hoek ongeveer?
Hier:
https://maps.app.goo.gl/G6hB8UDDk69KsdiA8
Maar let op, dit is niet de exacte locatie, maar hier is ongeveer wel een foto genomen van vlaggetjes
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Horsthil schreef: zo 27 oktober 2019, 10:23 Maar let op, dit is niet de exacte locatie, maar hier is ongeveer wel een foto genomen van vlaggetjes
:-q exacte plek hoefde ook niet
#OpaRijdtEenIZZO
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Afbeelding

Mooi om te volgen wat hier ontstaat! Het stukje wat ik met mijn dochter bekeek zag er veelbelovend uit, en maakte ook gebruik van de bestaande paden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Inmiddels ligt er al een paar km. (Ca 5 denk ik)
Niet afgewerkt dus eigenlijk niet fatsoenlijk te fietsen.. gezien dat ik op het segment v de eerste km 1 vd 12 ben in strava. Hebben nog niet veel mensen het ondekt

Tot nu toe meer vh zelfde en slingert een beetje rond de oude stukken die ik altijd fietste.. paar bestaande paden zitten erin

Ben heel benieuwd wat hun vignet gaat kosten, en afh daarvan zullen ze er weinig, of heel weinig verkopen. Ik hoorde zelfs al bedragen tot 20 euro, haha.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ben heel benieuwd wat hun vignet gaat kosten, en afh daarvan zullen ze er weinig, of heel weinig verkopen. Ik hoorde zelfs al bedragen tot 20 euro
Wordt het zoiets als de 1e klas in de trein. Je betaalt wel wat meer, maar je kan (hier de aardappel-in-de-keel-emoji) 'exclusief biken op het landgoed' :winkie:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Of het is juist de bedoeling om helemaal van mountainbikers af te komen......
leg een slechte route aan, vraag daar €20,- voor, verbied het rijden naast de vaste route en je weet zeker dat er niemand meer komt.
Slim bekeken van het landgoed :lol: :lol:

Aan de andere kant afstand van het netwerk zegt mij niet zo veel, stel ze leggen 20km hele vette route aan met trails die meer uitdaging bieden dan de bestaande rondjes in NL zou ik daar best €20,- voor over hebben.

Wat ik me ook afvraag, zijn er überhaupt mountainbikers bij de aanleg betrokken? of doet het landgoed alles zelf zonder enige ervaring?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

funride schreef: zo 24 november 2019, 01:00 Of het is juist de bedoeling om helemaal van mountainbikers af te komen......
leg een slechte route aan, vraag daar €20,- voor, verbied het rijden naast de vaste route en je weet zeker dat er niemand meer komt.
Slim bekeken van het landgoed :lol: :lol:

Aan de andere kant afstand van het netwerk zegt mij niet zo veel, stel ze leggen 20km hele vette route aan met trails die meer uitdaging bieden dan de bestaande rondjes in NL zou ik daar best €20,- voor over hebben.

Wat ik me ook afvraag, zijn er überhaupt mountainbikers bij de aanleg betrokken? of doet het landgoed alles zelf zonder enige ervaring?
Reken maar dat ze hun best gaan doen om de track zo leuk mogelijk te maken. Er is nu een stuk aangelegd in het deel waar weinig hoogteverschil is. Straks bij het heuvelachtige deel verwacht ik dat er nog mooiere dingen gemaakt gaan worden. Degene die er nu graaft is ook
onze vaste graver. Dus dat zit wel goed.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie